وام بانکی با پشتوانه اتریوم

موسسات سرمایه گذار می توانند بدون نقد کردن اتریوم خود وام با ارز دلار دریافت کنند. بانک دیجیتال انکاریج (Anchorage) اعطای وام بانکی با پشتوانه اتریوم را به خدمات خود اضافه کرده است. این بانک و بانک تجاری آمریکایی بنک پراو (BankProv) در این زمینه همکاری می کند. طی این همکاری مشتریان می توانند وام هایی با پشتوانه ارز دیجیتال بخصوص اتریوم دریافت نمایند.

شرایط دریافت وام بانکی با پشتوانه اتریوم

این بانک برای این کار راه های ساده ای را پیش روی مشتریان خود گذاشته است. آنها می توانند به اعتبار سرمایه اتریوم خود و بدون نیاز به نقد کردن آن وام هایی با ارز دلار دریافت نمایند.

این بانک در صورتی که وام گیرندگان وام های خود را بازپرداخت نکنند اتریوم آنها را به عنوان وثیقه نگه خواهد داشت. مشتریانی که سرمایه اتریوم بیشتری داشته باشند وام بیشتری نیز می توانند دریافت نمایند.

هدف انکاریج از اعطای وام بانکی با پشتوانه اتریوم

مدیر عامل بنک پراو، دیو منزفیلد (Dave Mansfield) معتقد است که: تکنولوژی مدیریت وثیقه بانک انکاریج در سطح جهانی قرار دارد. او می گوید این بانک مورد اعتماد صنعت بانکداری قرار دارد. منزفیلد همچنین معتقد است:

«هدف ما این است که بازار ارز دیجیتال به اندازه دیگر ابزارهای اقتصادی مرسوم و مانند هر سازمان اقتصادی قانونی دیگری در آمریکا در دسترس همگانی قرار گیرد. ما به این هدف خود بسیار متعهد هستیم».

سوابق بانک های انکاریج و بنک پراو

انکاریج اولین بانک دیجیتالی بود که از بانک مرکزی آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ مجوز دریافت کرد. بنک پراو هم دهمین بانک قدیمی در آمریکا می باشد. این بانک پس از بیش ۲۰۰ فعالیت نام خود را در سال ۲۰۲۰ از پراویدنت بنک (Provident Bank) به نام فعلی اش تغییر داد.

در اواخر فوریه ۲۰۲۱ بانک انکاریج سرمایه اش را ۸۰ میلیون دلار افزایش داد. این گام مهم به واسطه یک تامین سرمایه سری C توسط GIC یا صندوق سرمایه گذاری مستقل سنگاپور برداشته شد. بنیادهای اندرسون هوروویتز (Andreesen Horowitz) و بلاک چین کپیتال (Blockchain Capital) نیز در این امر شریک بودند. این تامین سرمایه باعث شد که این بانک بتواند تسهیلات دریافت وام بانکی با پشتوانه اتریوم را برای مشتریانش فراهم کند.

در اواخر ماه مارس انکاریج با همکاری پلت فرم تجاری دیجیتال به نام پرام تیوم (Prometheaum) یک سیستم تجاری جایگزین به نام ATS را ارائه کرد. این سیستم ویژه سرمایه گذاران حرفه ای ارزهای دیجیتال می باشد. پیش از این این بانک ارائه وام بانکی با پشتوانه بیت کوین را هم به انجام رسانده بود.

در آخر

رمزارز ها روز به روز نفوذ خود را در نظام بانکی افزایش می دهند. بوجود آمدن بانک های دیجیتال نشانه گسترش رمزارز ها به حوزه بانک داری است. بانک دیجیتال انکاریج یک بانک دیجیتال است که در سال ۲۰۲۰ مجوز خود را از بانک مرکزی آمریکا دریافت کرده است. در واقع این بانک اولین بانک دیجیتال آمریکاست. این بانک تسهیلاتی را فراهم کرده است که مشتریانش بتوانند وام بانکی با پشتوانه اتریوم دریافت نمایند. دریافت این خدمات نیازی به نقد کردن اتریوم از سوی سرمایه گذاران ندارد. در صورتی که مشتریان وام خود را پس ندهند نیز بانک اتریوم آنها را به عنوان وثیقه نگه خواهد داشت. انکاریج این تسهیلات را با همکاری بانک قدیمی بنک پراو و چند موسسه مالی فراهم کرده است. همچنین انکاریج یک پلت فرم دیجیتال تجاری به نام ATS را به سرمایه گذاران حرفه ای رمزارز ارائه کرده است.

آیا شما هم تمایل دارید وام بانکی با پشتوانه اتریوم خود دریافت نمایید؟

دسترسی همگانی به امکانات اقتصادی بازار ارز دیجیتال چه تاثیری بر قیمت رمزارز ها خواهد گذاشت؟

در رمزارز مارکت از آخرین تحولات بانک داری دیجیتال مطلع شوید.

https://cointelegraph.com/news/digital-bank-anchorage-offers-ethereum-backed-loans-to-institutions

Comments (0)
Add Comment