شرکت سیا قصد دارد یک پلتفرم مبتنی بر اتریوم راه‌اندازی کند

به تازگی SIA، یک شرکت پیشرفته فناوری اروپایی در خدمات و زیرساخت‌های پرداخت و ارائه دهنده خدمات پرداخت دیجیتال، که زیر نظر CDP Equity کار می‌کند، اعلام کرده که قصد دارد یک پلتفرم مبتنی بر اتریوم برای مذاکره در مورد اعتبارات بلاکچین در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کند. هدف این طرح ایجاد یک اکوسیستم برای سرمایه‌گذاران در بخش مالی مانند بانک‌ها، صندوق‌های سرمایه و اپراتورهای مالی است که می‌توانند در مورد اعتبارات بلاکچین مذاکره کنند و نقدینگی بیشتری را به سود SMEها ارتقا دهند. در ادامه به بررسی جزئیات این توافق‌نامه شرکت سیا می‌پردازیم و آن را بررسی می‌کنیم.

اتریوم مقاله ای جذاب و کامل که خواندش را حتما بهتون پیشنهاد میکنم

اتریوم

 پلتفرم مبتنی بر اتریوم جدید، تحولی در سیستم مالی

سیا توافق‌نامه‌ای را با شرکت FinTech WizKey امضا کرده‌است. طبق گفته سیا، این طرح، بانک‌ها، صندوق‌ها و اپراتورهای مالی را قادر می‌سازد تا سیستم مالی خود را امن کنند و معاملاتشان را با اعتبار بالا انجام دهند. Daniel Dan Savre از اعضای سیا همچنین ذکر کرد: «ایجاد یک اکوسیستم پیشرفته برای تجارت اعتباری، یکی از اولین اقدامات در سطح بین‌المللی مبتنی بر بلاکچین است که سیا تایید می‌کند مبتنی بر توسعه و اجرای راه حل‌های نوآورانه برای جامعه مالی است. هدف اصلی این پروژه همراه با Wizkey حمایت از بانک‌ها در مدیریت سرمایه، به‌ویژه اعتبارات غیرعملکردی، به روشی استاندارد و ایمن مطابق با  شاخص‌های اروپایی است.»

در بیانیه جداگانه‌ای، سخنگوی سیا گفت این شرکت قصد دارد پلتفرم مبتنی بر اتریوم را در سه ماهه دوم سال جاری آزمایش کند و انتظار می‌رود در نیمه دوم سال در سطح وسیعی راه‌اندازی شود.

این پلتفرم جدید با همکاری استارت‌آپ fintech WizKey در حال توسعه و پیشرفت است. این شرکت که دفتر مرکزی آن در میلان است، راه حل‌های مالی با تمرکز بر محصولات ساختاریافته مالی و همچنین مدیریت و انتقال وام‌ها را ایجاد می‌کند. با کمک بلاکچین، SIA قصد دارد دسترسی سریع و ایمن به وام اوراق بهادار، و همچنین داده‌ها و اسناد اولیه را به اپراتورهای مالی ارائه دهد.

سیا اظهار داشت که هر سرمایه که توسط آن‌ها نگهداری می‌شود، در این سیستم عامل یک بخش داده دائمی خود را دارد که در آن تاریخچه، اسناد و همه نتایج فعالیت‌های لازم آن در دسترس است و به منظور جلوگیری از خطرات عدم تقارن اطلاعات و محافظت از طرف‌های درگیر در فرآیند، رسما ثبت می‌شود.

اظهار نظر شرکت FinTech WizKey درباره این پلتفرم مبتنی بر اتریوم

مارکو پاگانی، مدیر عامل و بنیانگذار WizKey در مصاحبه خود ذکر کرد: «بحران مالی ۲۰۰۸ پیش از این به ما نشان داده که چگونه مدیریت نادرست و وام‌های غیرکارآمد می‌تواند کل سیستم مالی کشور را تحت فشار قرار دهد و باعث ایجاد خطرات جدی در سیستم افتصادی شود. کاملا روشن و واضح است که برای مقابله با موج بعدی NPLها، که ارتباط تنگاتنگی با رکود اقتصادی فعلی دارد و در سال‌های آینده، حتی با شدت بیشتری ظاهر می‌شود، به ابزار پیشرفته فناوری نیاز داریم. مشارکت با SIA یک نقطه شروع اصلی برای ارتقا ابتکار عمل سیستمی برای همه اپراتورهای مالی در زمینه تجدید حیات دیجیتالی ایتالیایی است. با تشکر از پیشرفت گسترده زیرساخت‌های فناوری، در حال حاضر می‌توان یک بازار ثانویه شفاف و کارآمد برای NPLs ایجاد کرد، بنابراین استفاده از این پلتفرم مبتنی بر اتریوم به نفع کل سیستم مالی کشور خواهد بود.»

همه این فعالیت‌ها در زیرساخت‌های امن SIA، متصل به شبکه عمومی Ethereum اتفاق می‌افتد تا شفافیت کامل را تضمین کند. زیرساخت‌های SIA توسط بانک‌ها برای پرداخت‌های SEPA و خدمات پردازش کارت استفاده می‌شود. به تازگی، پلتفرم بانکی باز finleap connect توافق‌نامه‌ای را با سیا امضا کرده‌است تا خدمات جدید Open Banking را به بانک‌ها، موسسات مالی اروپایی و FinTechs ارائه دهد.

هدف سیا از ایجاد این پلتفرم مبتنی بر اتریوم

هدف این طرح پیشنهادی، اکوسیستمی است که در آن سرمایه‌گذاران بخش مالی بتوانند یک بازار اعتبار ثانویه شفاف، کارآمد و روان ایجاد کنند. این امر امکان مدیریت از طریق زیرساخت‌های فناوری SIA، کل فرآیند معاملات و واگذاری اعتبار، همچنین در محدوده تضمین امنیت NPL (وام‌های غیرفعال) را فراهم می‌کند. براساس داده‌های ارائه شده توسط سازمان بانکی اروپا (EBA)، ارزش اسمی وام‌های تحت تعلیق تا ژوئن ۲۰۲۰ بالغ بر ۸۷۱ میلیارد یورو بوده‌است. فرانسه بیشترین میزان این وام‌ها (۲۵۵ میلیارد یورو) را دارد و پس از آن اسپانیا (۱۸۷ میلیارد یورو) و ایتالیا (۱۵۶ میلیارد یورو) قرار دارند. سال گذشته، در ایتالیا Centrotrenta که یک شرکت مدیریت وام‌های اوراق بهادار است نیز از یک طرح بلاکچین رونمایی کرد. در ایالات متحده، شرکت‌های WSFS و Figure نیز از طرح‌های مبتنی بر بلاکچین استفاده می‌کنند. مطالب مرتبط را بخوانید.

با این حال، سیا مرکز بزرگترین اقدامات بلاکچین در ایتالیا است. این شبکه به عنوان بخشی از تولیدات بلاکچین بانکی ایتالیا که توسط ABI با بیش از ۱۰۰ بانک خودکار و به صورت بین بانکی آغاز شده‌است، استفاده می‌شود. ایتالیا در بخش اوراق بهادار با کلاهبرداری قابل توجهی دست و پنجه نرم کرده و SIA و بانک مرکزی ایتالیا در استفاده از یک بستر مبتنی بر بلاکچین برای حل این مشکل اتفاق نظر دارند. این اولین بار نیست که SIA روی یک پروژه مبتنی بر بلاکچین برای بانک‌ها و موسسات مالی کار می‌کند.

در ژوئن سال ۲۰۲۰، این شرکت پروژه همکاری cross-chain را با همکاری شرکت فناوری Quant Network به پایان رساند. هدف این پروژه این بود که  Quant Network’s Overledger (یک زیرساخت خصوصی با استفاده از ۵۷۰ گره شبکه اروپایی) با  SIAchain ادغام شود و امکان همکاری با یکدیگر را داشته باشند. بیشتر بدانید.

نتیجه‌گیری

استفاده از فناوری بلاکچین و پلتفرم مبتنی بر اتریوم اکنون در تمام دنیا به عنوان راه حلی برای حل مشکلات مالی و اقتصادی پذیرفته شده است و بسیاری از بانک‌ها، سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران، دیگر اعتقادی به سیستم مالی سنتی ندارند زیرا مشکلاتی که سیستم مالی سنتی دارد با استفاده از فناوری بلاکچین قابل حل است و ممکن است در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییری وسیع و جهانی در سیستم‌های مالی باشیم. اکنون کشورهای زیادی فناوری بلاکچین را به رسمیت می‌شناسند و شروع به استفاده از آن در سیستم اقتصادی کشور کرده‌اند و این موضوع خبر امیدوارکننده‌ای برای ارائه‌دهندگان این خدمات و علاقه‌مندان این عرصه است.