پیش بینی قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۱

این روزها شاهد افزایش استقبال عموم از اتریوم هستیم. به نظر می رسد که اتریوم در سال ۲۰۲۱ رکورد متفاوتی را از خود برجای بگذارد. هرروز افراد بیشتری به ارزش های نهفته در این ارز پی می برند.

در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ شاهد استقبال بی سابقه موسسات سرمایه گذاری از بازار رمزارز بودیم. اگرچه توجه نهنگ ها  و کاربران شبکه به بیت کوین معطوف بود و کمتر کسی به ارز دیگری توجه می کرد. امروز به بررسی این موضوع می پردازیم که چه عاملی منجر به جذابیت اتریوم شده است و چرا این ارز باید ارز اول در سبد سرمایه گذاری هر فردی باشد.

 آمار ها چه می گویند

بیاید با اعداد و ارقام شروع کنیم. میزان افزایش اتریوم از ماه مارس سال ۲۰۲۰ و به دنبال شیوع بیماری کرونا ۱۲۰۰ درصد بوده است. این در حالی است که بیت کوین در این مدت ۷۰۰ درصد افزایش داشته است.  درست است که زمانی که با بالاترین نرخ بیت کوین و اتریوم نگاه می کنیم این رشد چندان قابل مشاهده نیست. اما این ارز رشد قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. از سوی دیگر ارزش کل بازار اتریوم ۵ برابر کوچکتر از ارزش کل بازار بیت کوین است. اما چه چیزی برای یک سرمایه گذار بیشترین اهمیت را دارد؟ درآمد بالا یا تاریخچه یک دارایی ؟

اتریوم در سال ۲۰۲۱ به روند صعودی ادامه می دهد. به نظر می رسد که این ارز در ادامه سود بسیار بیشتری را برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت. شواهد نشان می دهد که سود ناشی از اتریوم در آینده ای نه چندان دور به مراتب از بیت کوین بیشتر خواهد بود.

میزان تقاضا از سوی برنامه نویس ها

اتریوم بهترین پلتفرم برای ساخت پروژه های بلاک چین و راه اندازی اپلیکیش های بدون مرکزیت یا دپ است. در نمودار زیر تعداد توکن های ERC-20  رامشاهده می کنید که در سال اول پس از راه اندازی شبکه اتریوم راه اندازی شده اند. با وجود اینکه از زمان آغاز عرضه اولیه سکه در تاریخ ۲۰۱۸ روند رشد استارت  آپ های بر پایه بلاک چین به شدت کاهش پیدا کرده است، اما به نظر می رسد که تعداد کلی در حال افزایش است.

تقاضا برای خرید بیت کوین

با وجود اینکه ارزهای زیادی از قبیل ترون، دات، کاردانو و کاسموس به رقابت با اتریوم پرداخته اند. اما به نظر می رسد که پلتفرمی که به دست ویتالیک بوترین ساخته شده است به روند خود ادامه می دهد و قدرت به پیش می رود.

افزایش حجم معاملات

در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱ تریلین دلار تراکنش در شبکه اتریوم انجام شد. این اعداد و ارقام از رکورد ثبت شده در بازار پی پل و دیگر غول های بزرگ بازار پرداخت الکترونیکی نیز بالاتر باشد. پی پل با ۳۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان در هر فصل حجم معاملاتی برابر با ۲۰۰ میلیارد دلار را در تاریخچه خود ثبت می کند.

افزایش حجم معاملات

البته  بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید که هر تراکنش کارمزد بسیار زیادی را در پی خواهد داشت. ازآنجایی که نرخ رشد شبکه همچنان به شدت بالاست، باید در انتظار ادامه روند گاوی با اتریوم باشیم. در هر صورت میزان توجه و استقبال عمومی از رمزارزها به شدت افزایش پیدا کرده است. تعداد والت های ایجاد شده و تعداد تراکنش های انجام شده در شبکه روی به افزایش است. از سوی دیگر اندازه تقریبی هر تراکنش نیز افزایش داشته است.

توسعه بخش دیفای

در کنار حکم فرمایی بیت کوین بر بازار رمزارز اتریوم همچنان به عنوان سردمدار صنعت نوپای بدون مرکزیت خودنمایی می کند. دیفای در تابستان سال ۲۰۲۰ توچه بسیاری را به خود جلب کرد. پروژه های وام دهی و وام گیری دیفای در حال رشد هستند. این امر به تدریج توجه سرمایه گذارهای بیشتری را به این بازار جلب می کند.

توسعه بخش دیفای

مجموع سرمایه ای که از طرف صنعت دیفای و از آغاز سال ۲۰۲۰ ایجاد شده است ۳۳۰۰ دلار افزایش داشته است. ارزش کل این بازار از ۶۸۷ میلیون دلار به ۲۳.۲ میلیارد دلار رسیده است. اکنون اتریوم شبکه اصلی برای ایجاد و ساخت پروژه های دیفای جدید است. همین امر سبب می شود که اتریوم در سال ۲۰۲۱ با رونق بیشتری روبه رو باشد.

استیبل کوین ها در حال ظهور هستند. همزمان با پشتیابی از ارز های دیجیتال به وسیله دارایی هایی که کمتر نوسان دارند توجه کاربران بیشتری به این بازار جلب می شود. به این ترتیب جفت ارزهای بیشتری در بازار اسجاد شده و سرمایه بیشتری نیز در والت های رمزارز جای می گیرد.

جلب توجه

در خصوص افزایش علاقه سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بازار رمزارز در سال ۲۰۲۰ صحبت کردیم. اما نکته ای که نباید از نظر شما دور بماند این است که درحالی که فرصت های موجود در بازار دیفای توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است به نظر می رسد که این بلاک چین در تابستان گذشته توجه عده زیادی از مردم را به خود جلب کرده است. سرمایه گذارها و شرکت های بسیاری متوجه فرصت های موجود در بخش دیفای  شده اند.

در آگوست سال ۲۰۲۰ شرکت archax and Algorand از برنامه هایی برای توسعه دیفای در بین موسسات پرده برداری کردند. در پاییز سال ۲۰۲۰ شرکت XSigma  به عنوان یکی از زیرشاخه های نزدک در حال راه اندازی برنامه هایی بر پایه دیفای است. این شرکت برای راه اندازی بازار بدون مرکزیت برای مبادله استیبل کوین اقداماتی را انجام داده است.

همه ما می دانیم که استقبال موسسات سرمایه گذاری از بازار بیت کوین در سال گذشته چه پیامد هایی را به دنبال داشت. اکنون به نظر می رسد که بخش های دیگری از بازار رمزارز به دنبال فرصت های مشابهی در بازار دیفای هستند. بسیاری از برنامه های موجود در ارتباط مستقیم با اتریوم هستند. امتیاز اصلی در توصعه این بخش و افزایش استقبال جامعه از این بخش نهفته است.

خرید بیت کوین

بازار بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در سال های گذشته فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشت. بیت کوین در سال گذشته با جلب توجه موسسات سرمایه گذاری روندی صعودی را آغاز کرده است که همچنان ادامه دارد. اگر موسسات مالی به فرصت های موجود در اتریوم پی ببرند احتمال افزایش قیمت این ارز نیز وجود دارد. با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید و ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید. خرید بیت کوین و اتریوم به عنوان بزرگترین رمزارزهای جهان پیامدهای دلنشینی را برای شما در پی خواهد داشت. اتریوم در سال ۲۰۲۱ روزهای خوشی را تجربه می کند.

VIP
Comments (0)
Add Comment