استخراج اتریوم | سخت افزار مورد نیاز برای استخراج اتریوم

اگر قصد استخراج اتریوم را دارید، این پست می‌تواند برای شما مفید باشد، چون قصد داریم در مورد سخت افزار‌های استخراج اتریوم صحبت کنیم.

استخراج (ماینینگ) اتریوم چیست؟

اگر بتوانید مفاهیم بلاک چین و اتریوم را درک کنید، درک فرایند استخراج‌ اتریوم چندان برایتان مشکل نخواهد بود. در استخراج‌ کردن اتریوم، شما از کامپیوتر خود به عنوان ابزاری برای حل پازل‌های رمزنگاری شده و مسائل پیچیده ریاضی در شبکه اتریوم استفاده می‌کنید. با موفق شدن در این کار می‌توانید قفل بلاک‌های تراکنش را  باز کرده و به عنوان جایزه توکن‌های اتریوم را دریافت کنید.

برای این کار باید از GPU (واحد پردازش گرافیکی)‌ یا همان کارت گرافیک استفاده کنید. این کارت‌ها مشابه کارت‌های گرافیک استفاده شده برای بازی کردن بوده و  بهینه‌ترین سخت افزار‌ها برای استخراج اتریوم هستند.

زمانی که‌ یک کیف پول دیجیتال ساخته و درایور GPU خود را به‌روز‌رسانی کردید، باید نرم افزار اتریوم (مانند Ethminer) و‌ یک برنامه Client را نصب کرده و به شبکه اتریوم متصل شوید و با آن ارتباط برقرار کنید. پس از آن می‌توانید کار خود را شروع کنید.

آیا استخراج اتریوم پرسود است؟

تا زمانی که ارزش میزان اتری که به دست می‌آورید از هزینه سخت‌افزار و انرژی برقی که مصرف می‌کنید بیشتر باشد، ماینینگ اتریوم می‌تواند برای شما پر سود باشد.

بهترین کار برای رسیده به سود بیشتر عضویت در‌ یک استخر استخراج است. استخر اتریوم جامعه‌ای از ماینر‌هایی است که برای استخراج اتریوم با هم متحد شده‌اند. جایزه به دست آمده در این استخر‌ها بین شرکت‌کنندها تقسیم می‌شود، اما به دست آوردن جایزه در این استخر‌ها بسیار ساده‌تر است. در هنگام انتخاب‌ یک استخر اندازه، کارمز‌ها و حداقل پرداخت آن‌ها را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید

یک روش دیگر این است که به تنهایی استخراج کنید. در این صورت باید با همه دیگر افراد و شرکت‌های ماینینگ اتریوم رقابت کنید. توجه داشته باشید که برای این کار باید بیش از ۱۰۰ GPU داشته و آماده پرداخت هزینه برق بسیار بالایی باشید.

کلاود ماینینگ‌ یا استخراج ابری

برای استخراج اتریوم می‌توانید از روش کلاود ماینینگ (Cloud Mining) نیز استفاده کنید. در این روش شما به دیگران پول پرداخت می‌کنید تا با استفاده از سخت افزارشان اتریوم را برای شما استخراج کنند و اتریوم به دست آمده را به شما بدهند. در این روش شما ابتدا پول پرداخت می‌کنید و در صورتی که قیمت اتریوم افت کند ممکن است ضرر کنید. اما نیازی نیست نگران هزینه‌های برق و نگهداری از سخت افزار باشید.

بیشتر بخوانید

Comments (0)
Add Comment