مدیرعامل CryptoQuant نکات مهمی را درباره قیمت اتریوم بیان کرد

 اتریوم دومین رمزارز ارزشمند بازار است که با حجم بازار اندازه‌گیری می‌شود. سیستم عامل Ethereum ابزارهای گسترده‌ای را به کاربران خود ارائه می‌دهد. برخلاف بیت کوین که هدف آن صرفاً انجام معاملات مالی است، بلاکچین اتریوم برای قابلیت‌های بسیار بیشتر طراحی شده است و این موضوع یکی از نکاتی است که باعث افزایش قیمت اتریوم شده است.

بلاکچینی که اتریوم را تغذیه می‌کند، بسیار پیچیده‌تر از بیت کوین است و به توسعه‌دهندگان شخص ثالث اجازه می‌دهد تا توکن‌ها و پلتفرم‌های جانبی خود را در بلاکچین ایجاد کنند. این امر منجر به افزایش چشم‌گیر محبوبیت اتریوم شده است؛ اگرچه این مسئله برای برخی از توسعه‌دهندگان که تصمیم به سرمایه‌گذاری در ایجاد پلتفرم‌های جدید در بلاکچین گرفتند، بدان معنی است که پیش‌بینی دقیق قیمت این رمزارز نیاز به یک رویکرد جامع دارد و کار ساده‌ای نیست.

نکاتی مهم درباره قیمت اتریوم

اتریوم (ETH) رکورد بالاترین قیمت خود تا بحال را شکست و توانست از مرز ۲۰۰۰ دلار فراتر برود. با افزایش قیمت بیت کوین در ژانویه ۲۰۲۱، اتریوم نیز به این رقابت پیوست و قیمت آن به تدریج از ۷۰۰ دلار تا بیش از  2000 دلار افزایش یافت. قیمت این رمزارز که تا ۲۰۴۰ دلار هم پیش رفته بود، از ژانویه ۲۰۲۱ به بعد روزانه ۲۵۰ درصد افزایش داشت. طبق اطلاعات Santiment، تعداد حساب‌های کاربری که بیش از ۱۰ هزار سکه‌ی اتریوم دارند در ۱۴ فوریه به ۱۲۸۷ آدرس رسیده است.

اظهار نظر مدیرعامل CryptoQuant درباره قیمت اتریوم

کی یانگ جو، مدیر عامل CryptoQuant، اظهاراتی را درباره اتریوم بیان کرد. وی به سه نکته اصلی در مورد قیمت اتریوم اشاره کرد. یانگ جو گفت که تغییرات قیمت این سکه در امسال با سال ۲۰۱۸ متفاوت است. وی این تفاوت‌ها را به شرح زیر ذکر کرد:

  • میزان اتریوم موجود در صرافی‌ها در سال ۲۰۲۱ کمتر از سال‌های گذشته است.
  • میزان اتریوم برداشت شده از صرافی‌ها در سال جاری بیشتر بود.
  • فشار برای فروش اتریوم در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۱۸ ضعیف‌تر است.

در سال ۲۰۲۰، سه برداشت عمده از کیف پول‌های آفلاین و سخت افزاری Coinbase صورت گرفت. مقدار اتریوم خارج شده از این صرافی، در هر سه معامله حدود ۲۰۰ هزار سکه بود. کی یانگ جو اظهار داشت که این اتریوم برداشت شده، ممکن است به سرمایه گذاران بنیادی تعلق داشته باشد. وی اظهار داشت:

“در سال گذشته سه خروجی پی‌ در پی و بزرگ اتریوم از کیف پول‌های آفلاین اتفاق افتاد، حدس شخصی من این است که ممکن است کسانی باشند که این رمزارز را برای سرمایه‌گذاری روی موسسات، از صرافی‌ها خارج کرده‌اند، مانند اتفاق مشابهی که برای بیت کوین افتاد”.

طبق اطلاعات CoinGecko، ارزش بازار اتریوم ۲۱۹ میلیارد دلار است و حجم معاملات این رمزارز ۳۴ میلیارد دلار در ۲۴ ساعت است. قیمت فعلی اتریوم که بیشتر در صرافی Binance معامله می‌شود، در حدود ۲۰۲۲ دلار است.

تحلیل قیمت اتریوم

تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم نشان می‌دهد که این سکه در اواخر سال ۲۰۲۰ با یک روند ثابت معامله می‌شد و قیمت آن بین ۵۵۰ تا ۷۵۰ دلار در نوسان بود. پس از مدتی ماندن بین این دو سطح قیمت، انریوم از ۳ ژانویه شاهد رشد شدیدی بود. پس از رسیدن به ۱۳۳۰ دلار تا ۱۰ ژانویه، قیمت این سکه دوباره به زیر ۱۰۰۰ دلار کاهش یافت و سپس در نقطه‌ی ساپورت، در ۹۰۰ دلار متوقف شد.

پس از آن، اتریوم روند صعودی خود را آغاز کرد و اگرچه پیشرفت آن کند بود و در طول مسیر با مقاومت‌های زیادی روبرو شد، اما همچنان به این رشد ادامه داد. تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم برای ژانویه ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که این سکه با شکستن نقطه‌ی ۱۲۵۰ دلار، بیشترین مشکل را داشته است، زیرا از ۱۴ ژانویه تا ۱۹ ژانویه برای عبور از این نقطه، تلاش کرده بود. در طول این پنج روز، اتریوم دائما سعی می‌کرد از این نقطه فراتر برود و حتی یک یا دو بار موفق به انجام این کار هم شد، اما متأسفانه همیشه قبل از ایجاد ثبات در بالای این نقطه، سقوط می‌کرد. مطالب مرتبط را بخوانید.

در ۱۹ ژانویه، اتریوم سرانجام از نقطه‌ی مقاومت عبور کرد و به بالاترین رکورد خود، یعنی ۱۴۳۲ دلار رسید. این اولین بار بعد از اوایل سال ۲۰۱۸ بود که اتریوم، از مرز ۱۴۰۰ دلار گذشت و بالاترین حد قیمت خود را ثبت کرد؛ اکنون این سکه برای تنظیم رکورد بعدی خود نیاز به عملکرد بهتری دارد.

با این حال، شکستن نقطه‌ی ۱۴۰۰ دلار عواقبی مشابه موج قبلی سکه داشت و باعث افت قیمت شد، اما این‌بار قیمت، خیلی زیاد پایین نرفت و در حقیقت، نقطه‌ی مقاومت قبلی در ۱۲۵۰ دلار به عنوان نقطه‌ی ساپورت جدید بود که به اتریوم اجازه می‌داد تا قبل از ثبات قیمت، تا ۱،۳۶۳ دلار بازگردد.

قیمت اتریوم هنوز هم در این هفته، حدود ۱۷ درصد بالاتر از گذشته است و در حال حاضر سقف بازار این رمزارز ۱۴۹.۵ میلیارد دلار است. حجم روزانه معامله‌ی این سکه نیز کمی کمتر از ۲۴ ساعت قبل و در زمان نوشتن این مقاله ۴۵.۳ میلیارد دلار است که در حدود ۱.۶۱ درصد کمتر از ۲۴ ساعت قبل است.

چشم انداز آینده اتریوم

علی رغم اینکه اتریوم برای رشد و صعود تلاش می‌کند و به سختی به بالاترین حد قیمت خود رسیده است، ولی چشم‌انداز قیمت اتریوم در ژانویه ۲۰۲۱ به ویژگی‌های آینده این سکه بستگی زیادی دارد. بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در مورد آینده‌ی این رمزارز پایه خوش‌بین هستند و اولین دلیل این امر انتقال مداوم سکه‌های آن به Ethereum 2.0 است. علاوه بر این، پروژه‌های DeFi در حال افزایش هستند و به رشد خود ادامه می‌دهند و توسعه‌دهندگان، کاربران و دارایی بیشتری را به خود جلب می‌کنند. DeFi همچنان قوی‌ترین شبکه Ethereum است و بیشتر پروژه‌های آن، در حال حاضر در شبکه اتریوم توسعه یافته‌اند. بیشتر بدانید.

نتیجه گیری

اتریوم به عنوان دومین رمزارز بازار از نظر حجم بازار و معاملات، همواره مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بوده است. با رشد بیت کوین، ما شاهد روند صعودی در رشد اتریوم هم بودیم؛ همچنان راه‌اندازی پروژه‌ی اتریوم ۲.۰ و برداشت اتریوم از صرافی‌ها نیز، از دلایل دیگر این افزایش قیمت بودند. بسیاری از سرمایه‌گذاران، همچنان به آینده این رمزارز امیدوار هستند و معتقدند ممکن است اتریوم به زودی مرز ۱۰ هزار دلار را نیز بشکند. به هر حال هیچ‌ چیز در دنیای رمزارزها قطعی نیست و تنها زمان نشان خواهد داد که با شروع پروژه اتریوم ۲.۰ و ارائه‌ی قابلیت‌های جدید این رمزارز، تا کجا می‌توانیم شاهد افزایش قیمت آن باشیم.