تحلیل قیمت اتریوم ، بیت کوین و دیگر رمز ارزها

بیت کوین پس از رسیدن به بالاترین قیمت با مقاومت بسیاری روبرو شده است. واگرایی منفی در نمودار هاو شاخص قدرت نسبی نشان می دهند که ریتم سعودی در بازار ضعیف شده است. این امر می تواند منجر به افزایش تعداد معامله گران می شود که به دنبال تثبیت سود هستند. روند صعودی بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به وسیله سرمایه گذاران خرد و هوادارانی ایجاد شده بود که به آینده بیت کوین امیدوار بودند. اما موج صعودی که در سال ۲۰۲۰ آغاز شد خبر از حضور موسسات مالی داشت. سرمایه گذاری این موسسات به ادامه روند صعودی کمک شایانی کرد. با این حال اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که سرمایه گذاران خرد با قدرت بیشتری وارد بازار شدند. در واقع این سرمایه گذاران در فصل اول سال ۲۰۲۱ چیزی در حدود ۱۸۷۴۲۶ بیت کوین را خریداری کردند. میزان خرید موسسات سرمایه گذاری در همین بازه زمانی ۱۷۲۶۸۴ بیت کوین بوده است. اما برای درک وضعیت بازار به تحلیل قیمت اتریوم و دیگر رمز ارزها نیاز داریم. 

اطلاعاتی که به تازگی به دست رسیده نشان می دهد حجم تراکنش های رمز ارزی که در بازار کره جنوبی انجام می شود در ۲۴ ساعت روز شنبه ۱۴.۶ میلیارد دلار بوده است. افزایش حجم تراکنش های این بازار روی قیمت شاخص سهام کره جنوبی نیز تاثیرگذار بوده است. 

در حالی که افزایش مشارکت در بازار همواره نشانه خوبی برای ادامه روند صعودی بوده است، افزایش قیمت همواره با اخبار ضد و نقیضی همراه است. این اخبار روی احساسات سرمایه گذاران تاثیر گذار است. بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال افزایش قیمت به سایت فروش وارد می شوند. این امر در کوتاه مدت منجر به ایجاد نوسانات بسیاری در بازار خواهد. در ادامه با تحلیل قیمت اتریوم و دیگر رمز ارزها در کنار شما هستیم. 

جفت ارز بیت کوین و دلار

 پیش از تحلیل قیمت اتریوم بهتر است به بررسی بزرگترین رمز ارز بازار بپردازیم. بیت کوین در تاریخ ۱۳ مارس از بالاترین رکورد خود عبور و به ۶۱۸۲۵ دلار رسید. اما با افزایش قیمت میزان خریداران در بازار کاهش پیدا کرد. از سوی دیگر معامله گرانی که به دنبال تثبیت سود بودند دارای خود را به فروش رساندند. این امر منجر به کاهش قیمت بیت کوین شد. قیمت بیت کوین در ادامه به ۵۸۳۴۱.۰۳ دلار رسید.

با این وجود نکته مثبتی در بازار مشاهده می شود. گاوها یا سرمایه گذار های خوشبین همچنان از میانگین متحرک ۲۰ روزه دفاع می کنند. اگر قیمت از این سطح افزایش پیدا کند گاوها موفق به ادامه روند صعودی خواهد. در این صورت قیمت بعدی برای بیت کوین ۷۲۱۱۲ دلار خواهد بود. 

 میانگین متحرک در حال افزایش است و این امر نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند. اما واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی نشان می دهد ریتم صعودی ضعیف شده است. اگر قیمت جفت ارز بیت کوین و دلار از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر برود، خرس ها از فرصت استفاده کرده و روند نزولی را آغاز خواهند کرد.

سطح حمایت بعدی در ادامه روند نزولی میانگین متحرک ۵۰ روزه است. در نهایت قیمت بیت کوین در چنین روندی به ۴۳۰۰۶.۷۷ دلار می رسد.

جفت ارز اتریوم و دلار

 با تحلیل قیمت اتریوم درمیابیم، این رمز در تاریخ ۱۳ مارس به روند صعودی ادامه داده است. اما با افزایش قیمت ریتم صعودی ضعیف شده است.افزایش فشار فروش بر بازار بنز از منجر به کاهش قیمت راسته میانگین متحرک ۲۰ روزه می شود.

اگر تنها از فرصت پیش آمده استفاده کنند و قیمت را از این میانگین متحرک پایین تر ببرند فشار فروش در بازار افزایش پیدا می کند. به این ترتیب در ادامه روند نزولی باید در انتظار کاهش بیشتر قیمت اتریوم باشیم. در ادامه روند نزولی قیمت به ۱۴۵۵ دلار و در نهایت به ۱۲۸۹ دلار می رسد.

میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی از ۵۳ کاهش پیدا کرده است. این امر نشان می دهد که میزان عرضه و تقاضا در بازار به تعادل رسیده است. این رویکرد خنثی که اندکی منفی به نظر می رسد درصورتی تغییر خواهد کرد که جفت ارز اتریوم و دلار از میانگین متحرک افزایش پیدا کند و به مسیر صعودی ادامه دهد. در این صورت اتریوم در ادامه روند صعودی قیمت ۲۶۱۴ دلار را ثبت خواهد کرد.

 جفت ارز بایننس کوین و دلار 

 بایننس کوین در ادامه روند صعودی با ضعیف شدن ریتم روبه رو شده است. این ارز موفق نشده است قیمت های بالاتر از ۳۰۹.۵۰ دلار را حفظ کند. کاهش قیمت توجه معامله گرانی که به دنبال تثبیت سود هستند را به خود جلب می کند. در این حالت قیمت  تا میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۲۴۵ دلار کاهش پیدا می کند.

گاوها در حال حاضر از سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه دفاع می کند. افزایش قیمت از این سطح به معنای ادامه روند صعودی است. در این حالت خریداران بیشتری وارد بازار می شود. در این حالت گاوها موفق به ادامه روند صعودی افزایش قیمت از ۳۰۹.۵۰ دلار خواهند شد.

اگر گاوها موفق به انجام این کار شوند بار دیگر به بالاترین رکورد این ارز دست پیدا می کنیم. عبور از این سطح مقاومت به معنای آغاز روند صعودی به سمت ۴۱۰ دلار است. از سوی دیگر اگر جفت ارز باین اند کنیم و دلار از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند معامله گرانی که به صورت کوتاه مدت در بازار حضور دارند با ترس از دست دادن دارایی وارد صف فروش می شوند. به این ترتیب قیمت تا ۱۸۹ دلار کاهش پیدا می کند.

جفت ارز آدا و دلار

 در روزهای گذشته در بازه ۱.۰۳ و ۱.۲۳ معامله شده است. در تاریخ ۱۳ مارس کاردانو از این رنج کاهش پیدا کرد اما در همان روز شاهد افزایش قیمت بود. امروز قیمت این رمز از سطح حمایت کاهش پیدا کرده است.

 در حالی که گاوها از سطح حمایت ۱.۰۳ دفاع می کنند، خرس ها اجازه ادامه روند صعودی از میانگین متحرک ۲۰ روزه را نمی دهند. این امر نشان می دهد که خرس ها به دنبال فرصتی برای کاهش قیمت هستند. اگر جفت ارز آدا و دلار از بازه فعلی کاهش پیدا کند احتمال اصلاح بیشتر قیمت ها وجود دارد. در این حالت قیمت تا سطح میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا می کند. با شکسته شدن سطح حمایت روند نزولی به مسیر خود ادامه می دهد. در نهایت در روند نزولی باید در انتظار ثبت قیمت ۰.۷۰ دلار باشیم.

از سوی دیگر اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کند، این جفت ارز از مسیر صعودی را تا قیمت ۱.۲۳ دلار ادامه خواهد داد.

 جفت ارز دات و دلار 

پس از تحلیل قیمت اتریوم با مشاهده روند دات درمیابیم که گاوها با موفقیت تمام از میانگین متحرک بیست روزه این ارز دفاع کردند. اما آنها موفق به افزایش قیمت از ۳۷.۵۰ دلار به ۴۰ دلار نشدند. این نشان می دهد که با افزایش قیمت میزان تقاضا برای خرید این دارایی کاهش پیدا می کند.

میانگین متحرک ۲۰ روز ثابت است و شاخص قدرت نسبی اندکی از ۵۳ پایین تر است.به نظر می رسد گاوها کنترل بازار را از دست می دهند. اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر به مانند فشار فروش در بازار افزایش پیدا می کند. معامله گرانی که به صورت کوتاه مدت وارد بازار شدند از بازار خارج خواهند شد. این امر قیمت را تا میانگین متحرک ۵۰ روز کاهش می دهد. 

 اما رویکرد خرسی در حالی نقض می شود که قیمت از سطح فعلی افزایش و از ۴۰ دلار عبور کند. در این صورت ادامه روند صعودی امکان پذیر است و قیمت بعدی برای این ارز ۵۲.۵۰ دلار خواهد بود. 

 جفت ارز ریپل و دلار

 در ادامه تحلیل قیمت اتریوم و دیگر رمز ارزها به سراغ ریپل می رویم. ریپل در تاریخ ۱۳ مارس میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کرد اما موفق به ادامه روند صعودی نشد. چرا که خرس ها با تمام قوا از ادامه روند صعودی ممانعت می کنند. اگر فروشندگان قیمت را از ۰.۴۲ دلار پایین تر بیاورند، احتمال کاهش قیمت تا ۰.۳۵ دلار وجود دارد. 

میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال کاهش است. شاخص قدرت نسبی وارد محدوده منفی شده است. به این ترتیب خرس ها کنترل بازار را در دست دارند. 

 اگر گاوها قیمت را از خط فعلی افزایش دهند رویکرد خرسی نقض می شود. در این صورت قیمت از ۰.۵۰ دلار افزایش پیدا می کند. به این ترتیب ادامه روند صعودی تا ۰.۶۵ دلار امکان پذیر می شود.

 جفت ارز UNI و دلار 

Uniswap در تاریخ ۱۴ مارس از سطح مقاومت کاهش پیدا کرد. این امر نشان می دهد که خرس ها در قیمت های بالاتر حضور بیشتری دارند. گاوها در حال حاضر از سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه دفاع می کنند. 

افزایش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روز احساس سرمایه گذاران خوش بین به بازار را تقویت می کند. در این حالت آنها به خرید بیشتر دارایی ادامه می دهند. با افزایش قیمت از سطح مقاومت ادامه روند صعودی امکان پذیر می شود.

 اما واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که ریتم سعودی در بازار ضعیف شده است. اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر بیاورند باید در انتظار کاهش هرچه بیشتر قیمت این جفت ارز باشیم. در این حالت قیمت تا سطح میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۲۳.۴۰ دلار کاهش پیدا می کند.

 جفت ارز لایت کوین و دلار

 تحلیل قیمت اتریوم و دیگر رمزارز ها نشان می دهد که لایت کوین در تاریخ ۱۲ مارس از سطح ۲۰۵.۱۸ دلار افزایش پیدا کرده است. در ادامه قیمت به ۲۴۶.۹۶ دلار رسید. اما گاو ها موفق به ادامه روند صعودی نشدند. قیمت این رمز ارز در ادامه تا ۲۳۰ دلار کاهش پیدا کرد. این امر نشان می دهد که معامله گران در حال خروج از بازار هستند.

خرس ها سعی دارند قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روز پایین تر بیاورند. در حالی که گاوها به شدت از این سطح حمایت می کند. میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی ۵۲ را نشان می دهد. به این ترتیب میزان عرضه و تقاضا به تعادل رسیده است.

اوضاع در شرایطی به نفع گاوها تمام می شود که قیمت است ۲۴۶.۹۶ دلار افزایش پیدا کند. از سوی دیگر اگر جفت ارز لایت کوین و دلار از سطح فعلی کاهش پیدا کند، خرس ها کنترل بازار را به دست می گیرند.

جفت ارز لینک و دلار

 لینک از میانگین متحرک کاهش پیدا کرده است. این از اکنون در مثلث بالا رونده قرار دارد. شرایط برای ادامه روند صعودی مساعد است. اما ممکن است معامله گرانی که پیش از کاهش قیمت این دارایی را خریداری کرده اند، برای تثبیت سود و کاهش ضرر احتمالی دارایی خود را بفروشند. در این صورت قیمت  تا ۲۴ دلار کاهش پیدا می کند.

میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی اندکی از میانه پایین تر است. بنابراین انتظار می رود این ارز برای مدت کوتاهی در بازه قیمتی محدودی معامله شود. با کاهش قیمت از ۲۴ دلار بازار در کنترل خرس ها خواهد بود.

اما اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند، روند بازار تغییر می کند. در این صورت قیمت از ۳۲ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. چنین حرکتی نشان می دهد که کاهش فعلی که در بازار این رمزارز مشاهده می کنیم درواقع یک تله خرسی بوده است.

 جفت ارز بیت کوین کش و دلار 

در تاریخ ۱۳ مارس از ۵۶۰ دلار افزایش پیدا کرد. اما گاو ها موفق نشدند قیمت را بالاتر از این سطح مقاومت کنند. به سرعت کاهش پیدا کرد. خرس ها در ادامه قیمت را از سطح مقاومت ۵۶۰ دلار پایین کشیدند.

تغییر ناگهانی روند قیمت گاوهایی که با هیجان بسیار زیادی در بازار حضور داشتند را به دام انداخت. آنها در انتظار رسیدن قیمت به ۶۳۱.۷۱ دلار و در نهایت ۷۴۵ دلار بودند. اگر قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه پایین تر باقی بماند، احتمال کاهش هرچه بیشتر قیمت این رمز افزایش پیدا خواهد کرد. در این صورت در ادامه روند نزولی باید در انتظار ثبت قیمت ۴۸۰ و در نهایت ۴۴۰ دلار باشیم.

میانگین متحرک ثابت است و شاخص قدرت نسبی اندکی از میانه پایین تر است. این امر نشان می دهد که میزان عرضه و تقاضا در بازار به تعادل رسیده است. اگر گاو ها موفق شوند قیمت را از ۶۰۹ دلار بالاتر ببرند، کنترل بازار را به دست می گیرند. از سوی دیگر با کاهش قیمت از ۴۴۰ دلار خرس ها پیروز میدان خواهند بود.

 در آخر

 ار رمز ارز همواره تحت تأثیر قیمت بیت کوین بوده است. ادامه روند صعودی در بازار بیت کوین جان دوباره ای به بازار آلت کوین ها می بخشد، در حالی که کاهش قیمت این ارز منجر به کاهش قیمت دیگر رمز ارزها می شود. بررسی و تحلیل قیمت اتریوم و دیگر رمز ارزها وضعیت فعلی بازار را بهتر درک می کنیم.

 اگر قصد دارید در بازار بیت کوین و دیگر رمز ارزها سرمایه گذاری کنید بهتر است تحقیقات لازم را انجام دهید اخبار را زیر نظر داشته باشید و اطلاعات خود را در زمینه ساز و کار بازار رمز افزایش دهید به این ترتیب در سرمایه گذاری موفق خواهید بود. با ما در رمزارز مارکت اخبار بازار بیت کوین و دیگر رمز ارزها را زیر نظر داشته باشید و برای خرید بیت کوین با ما تماس بگیرید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-3-15-btc-eth-bnb-ada-dot-xrp-uni-ltc-link-bch