چرا قیمت اتریوم پس از راه اندازی اتریوم ۲.۰ سقوط کرد؟

قیمت اتریوم همراه با بیت کوین دچار کاهش بسیار شد. این در حالی است که mainnet اتریوم ۲.۰ به طور موفقیت آمیز راه اندازی شد.

قیمت اتر (ETH)، یعنی رمز ارز بومی اتریوم، حتی بیشتر از بیت کوین (BTC) سقوط کرد. قیمت بیت کوین بعد از رسیدن به اوج خود در Coinbase طی چند ساعت دچار کاهش ۹ درصدی شد. همزمان با آن قیمت اتریوم ۱۱ درصد سقوط کرد.

این کاهش در قیمت اتر باعث شگفتی بسیاری از افراد شد. زیرا شبکه اتریوم ۲.۰ تازه در تاریخ ۱ دسامبر یعنی ۱۱ آذر راه اندازی شد. این شبکه روی mainnet منتشر شد که نقطه عطف مهمی برای اتریوم بود.

چه چیزی باعث سقوط شدید قیمت اتریوم شده است؟

اتریوم ۲.۰ ارتقایی اساسی برای سطح شبکه اتریوم است. این شبکه ارتقا یافته قابلیت مقیاس پذیری و ظرفیت تراکنش آن را بهبود می‌بخشد. قبل از این ارتقایابی شبکه اتریوم حدود ۱۵ تراکنش بر ثانیه را پردازش می کرد.

بعد این ارتقایابی اتریوم خواهد توانست هزاران تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند. حتی پس از مدتی با جداسازی‌های بیشتر توان پردازش مقداری بیشتر را خواهد داشت.

این ارتقای سطح برای شبکه اتریوم مفید پیش بینی می شود. این به دلیل آن است که به برنامه های غیرمتمرکز اجازه می دهد بدون موانع مقیاس پذیری به عملیات خود بپردازند. همچنین اجازه می دهد چرخه های مالی غیرمتمرکز پایدارتر شوند و تجربه کاربری را راحت تر سازند.

دلیل سقوط قیمت اتریوم

کاهش قیمت اتریوم به دلیل افزایش شایعات و اخبار قابل انتظار بود. برای مثال ارتقای سطح اتریوم ۲.۰ در اواخر ماه نوامبر تایید شد. با این حال کاهش ۱۱ درصدی قیمت اتر تنها در عرض دو ساعت خیلی از افراد را غافلگیر کرد. مدیرات اجرایی صنایع بسیار در مورد اینکه قیمت اتریوم پس از راه اندازی جنسیس بلوک خوش بین بودند. این مورد باعث شد در بازار دید خوبی نسبت به اتریوم ایجاد شود.

جوزف لوبین، یکی از بنیان گذاران اتریوم و بنیان گذار ConsenSys، اتریوم ۲.۰ و proof-of-stake را به عنوان نوعی ارتقای طولانی مدت خواند. او اظهار داشت:

راه اندازی اتریوم ۲.۰ بسیاری از افراد را در درجه اول به اتریوم جذب کرده است. بیش از ۲۷ هزار ارزیاب حالا در سراسر جهان دارند با ما در مدل جدید توافق اتریوم ۲.۰ همکاری می کنند. Proof-of-stake ارتقایی به یاد ماندنی از انگیزه های اقتصادی و ارز دیجیتال خواهد بود که اتریوم را به بنیادی هدفمند و خودجوش برای اعتماد اشخاص تبدیل خواهد کرد. ما همواره درکنار هم کار می کنیم تا میزان تعهد به شبکه را عمیق تر کنیم. همچنین برای اینکه شبکه ی غیر متمرکز بسازیم.

برنامه بعدی اتریوم چیست؟

تریدرها کاهش بیشتری را در آینده برای قیمت اتریوم نزدیک پیش بینی می کنند. بازارها هنگام سقوط قیمت بیت کوین ضربه شدیدی خوردند. این ضربه باعث شد در سراسر بازار آسیب ایجاد شود.

یک تریدر با عنوان مستعار «TraderKoz» بیان کرد که بعد از اینکه قیمت اتریوم بیش از ۶۲۰ دلار شود دوباره سقوط خواهد کرد. ۵۶۱ دلار مقداری اساسی برای قیمت اتر در آینده نزدیک خواهد بود در صورتی که کاهش قیمت ادامه پیدا کند.

با رمز ارز مارکت همواره در جریان خبرهای روز دنیای رمز ارز باشید.

Comments (0)
Add Comment