احتمال زیاد نوسان شدید بعد از افزایش قیمت اتریوم به ۵۴۷ دلار

تاجران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت اتریوم بعد از ۵۴۷ دلاری شدن آلت‌کوین در ۲۰۲۰ افزایش پیدا کند.

قیمت اتر (ETH) که همان رمز ارز معمول اتریوم است، از مرز ۵۴۷ دلار عبور کرد. در ادامه این افزایش قیمت، تاجران چندین سطح مقاومتی کلیدی را مشخص کرده‌اند.

در همین مدت کوتاه تاجران ۶۰۰ دلار را حوزه‌ای برای مقاومت اتر می‌دانند. این همان اتفاقی بود که در مه ۲۰۱۸ رخ داد. به همین دلیل ۶۰۰ دلار رقم قابل توجهی برای فروشندگان خواهد بود.

البته تاجران همچنین اعتقاد دارند که اگر اتر از مرز ۶۰۰ دلار بگذرد احتمالا به ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار هم وارد خواهد شد. بعد از آن کمی مقاومت تا قیمت حداکثری وجود خواهد داشت.

چشم‌انداز اتریوم مثبت باقی خواهد ماند

نتورک اتریوم کاتالیزورهای مختلفی را در ماه‌های اخیر به بازی وارد کرده است.

در ابتدا توسعه نتورک اتریوم ۲.۰ در حال رخ دادن است. این در حالی است که مقدار زیادی اتریوم به آدرس‌های قراردادی واریز خواهد شد.

اتریوم ۲.۰ پیشرفتی مهم برای توسعه اتریوم از سمت اتریومی است که با الگوریتم proof-of-work کار می‌کرد و حالا با الگوریتم proof-of-stake کار می‌کند. این شبکه ماینرها را از نتورک خارج می‌کند تا از پایداری تراکنش‌ها مطمئن شود.

در درجه دوم، اطلاعات نشان می‌دهد که نهنگ‌ها در حال ذخیره اتر هستند. این رویه با کاهش خرید و فروش اتر مصادف است. این در حالی است که افراد بیشتری دارایی دیجیتالی خود را به قرارداد Eth2 می‌فرستند. محققان Santiment اینگونه درباره افزایش قیمت اتر از ۵۰۰ دلار نوشته‌اند:

بعد از بیت‌کوین، اتریوم هم به مدت ۲۹ ماه با قیمت ۵۰۹ دلار بود. ۲۱ ژوئن ۲۰۱۸ آخرین باری بود که قیمت اتر اینقدر در میان دارایی‌های بازار بالا بود. بزرگترین دارندگان اتریوم با انتقال ذخیره کوین این نوسان را به راه انداختند.

تاجری با نامی به نام Rookie مشابها اعلام کرده است که افزایش قیمت ETH تا ۷۰۰ دلار تا پایان سال عادی است. اتر از ژولای ۲۰۲۰ دارای روندی نوسانی بوده است. این روند باعث شده است که این افزایش تا سال ۲۰۲۱ هم ادامه پیدا کند.

آیا ممکن است قیمت اتر روندی مشابه بیت کوین را تجربه کند؟

طی صعود قیمت سال ۲۰۱۷، هنگامی که بیت کوین به حدود ۲۰ هزار دلار رسید، آلت کوین‌ها فعالیت خاصی نداشتند. اتر و دیگر رمز ارز‌های بزرگ جهش‌های قیمت ناگهانی را در ژانویه سال ۲۰۱۸ تجربه کردند. این در حالی بود که قیمت بیت کوین به اوج خود رسیده بود.

حالا که افزایش اتر یا ۲۰۲۱ ادامه دارد، ممکن است با رویه سال ۲۰۱۷ مشابه باشد. البته اطلاعات تاریخی کمی در این باره موجود است که بتوان با اطمینان گفت اتریوم و آلت کوین با همین رویه رشد خواهند کرد. البته پیش‌بینی برای ژانویه ۲۰۲۱ همچنان به قوت خود باقیست.

برای اینکه قیمت اتر رشد کند ابتدا باید به سطح مقاومتی ۶۰۰ دلار برسد. چرا که بیشتر تحلیلگران این سطح را نوعی تهدید زودرس می‌دانند.

درباره اتریوم و راه‌های خرید و نگهداری آن در رمز ارز مارکت بخوانید.

Comments (0)
Add Comment