قرارداد اتریوم

قرارداد های اتریوم ، منظور قرارداد های آتی آن است فرض کنید امروز قیمت اتریوم ۱۵۰۰ دلار و شما اتریومی را میخرید که سر رسید تحویل آن برای ۳ ماه دیگر است خب به طبع قیمت آن ارزان تر از امروز هست به صورت معمول ، در واقع شما اقدام به پیش خرید میکنید ، و یا حتی بر عکس میتوانید تعهد تحویل اتریوم سه ماه دیگر را بدهید با قیمت مثلا ۱۳۰۰ دلار ، این یک توضیح مختصر در مورد قرار داد های آتی ایست .

از آنجا که این مقاله در مورد قرارداد های آتی اتریوم است مطالعه

اتریوم چیست را حتما پیشنهاد میکنیم.

 سرمایه گذاران نگران هستند که قراردادهای آتی اتریوم در این هفته تاریخ قراردادهای آتی بیت کوین در سال ۲۰۱۷ را تکرار کند. اطلاعات به دست آمده گویای این مسئله نیست.

قراردادهای آتی که در دسامبر سال ۲۰۱۷ در بازار بیت کوین راه اندازی شد به سرعت با تقاضای فروش از سوی سرمایه گذاران روبرو شد. با وجود اینکه ارزش بازار قراردادهای آتی بیت کوین از ۲.۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است، اما خاطرات روزهای نخست راه اندازی قرارداد ها حاکی از آن است که این هفته باید شاهد روند نزولی در قراردادهای آتی تریاک باشیم.

 قبل از راه اندازی قراردادهای آتی بیت کوین، این ارز در طول سال ۱۹۰۰ درصد افزایش داشت. بسیاری از تحلیلگران این رشد غیر منتظره را در نتیجه انتظارات موجود در قوانین قراردادهای آتی می دانستند. 

اکنون که قراردادهای آتی اتریوم راه اندازی شدن سرمایه گذاران به دقت زیر نظر گرفتند. آنها می خواهند بدانند که آیا شرایطی مشابه با شرایط روزهای نخست قراردادهای آتی در بیت کوین برای این از روی می دهند. اتریوم در سال گذشته ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.

 پیش بینی روند قراردادهای آتی اتریوم

 تا به امروز هیچ راهی برای تخمین اینکه بیت کوین بدون حضور قراردادهای آتی چه روندی را پیش روی خود داشت وجود نداشته است. با این حال معامله گران ترجیح می دهند که راه اندازی قراردادها را تا حد زیادی به بیت کوین ارتباط دهند. معامله گران این قراردادها را با سقوط ۷۰ درصدی قیمت بیت کوین در سه ماه اول پس از راه اندازی قراردادهای آتی مرتبط می دانند.

بنابراین شاید تحلیل طبقه بندی شده کالاها و قراردادهای آتی در دو دهه اخیر رویکرد بهتری را در اختیار شما بگذارد. در همین راستا قصد داریم اطلاعات به دست آمده است شاخص اولین معاملات تاریخی قراردادهای آتی را زیر نظر بگیریم. به این ترتیب متوجه می شویم که آیا در طول تاریخ پس از راه اندازی قراردادهای آتی کاهش قیمت روی داده است.

روغن نخل خام

زمانی که قراردادهای آتی در در ماه می سال ۲۰۱۰ برای اولین بار در بازار CME راه اندازی شد تغییری در روند قیمت ها مشاهده نشد. قراردادهای مشابهی با آن قراردادها برای یک دهه در بازار NYMEX وجود داشتند. بنابراین رویدادی که در بالا به آن اشاره شد به احتمال زیاد اهمیت زیادی ندارد. چرا که هر دو این بازارها با مشتریانی سروکار دارند که در دسته موسسات قرار می گیرند.

عوامل متعددی منجر به افزایش قیمت روغن است نخل خام پس از راه اندازی قراردادهای آتی شده است. یکی از این عوامل افزایش شاخصWTI  میزان ۲۳ درصد در طول پنج ماه پس از راه اندازی قراردادهای آتی است.

وون کره جنوبی 

برای عرض کره جنوبی نیز اتفاق مشابهی روی داده است. قراردادهایی که در سپتامبر سال ۲۰۰۶ برای وون در نظر گرفته شده بودند چه اتفاقی را تجربه کردند. و در این مورد راه اندازی قراردادهای آتی تاثیر مستقیمی روی قیمت این ارز داشت.

عرض کره جنوبی در آن زمان هنوز قراردادهای آتی نداشت اما قرارداد های دیگری با نام NDF برای این ارز وجود داشت که به معنی تحویل در آینده بود. این قراردادها معمولاً در بازارهای OTC معامله شده و به ندرت به این سرمایه گذار ها رد و بدل می شود. این بدان معناست که قراردادهای آتی شاهد حضور تعداد بیشتری از موسسات بودند. 

لازم به ذکر است که پیش بینی تاثیر راه اندازی قراردادهای آتی بر قیمت غیر ممکن است. این احتمال وجود دارد که کاهش ارزش ارز سنتی کره جنوبی همزمان با اقتصاد نوظهور آسیا روی داده باشد. بنابراین نمی توان وقوع این امر را راه اندازی قراردادهای آتی ارتباط داد. اگر هنوز فکر می کنید که این امر در مورد قراردادهای آتی اتریوم صدق می کند با ما همراه باشید.

چه اتفاقی برای کالاها افتاد؟

 معمولاً بیت کوین و اتریوم به عنوان کالاهای دیجیتال کمیاب شناخته می شود. بنابراین مقایسه این کالاهای دیجیتال با راه اندازی دیگر قراردادهای آتی غیر منطقی نیست.

 با نگاهی به کالاهایی که چنین رویدادهایی را تجربه کردند به دی آمونیوم فسفات ر روبه رو می شویم. این ماده به صورت گسترده به عنوان کود استفاده می شد. اولین بار در ماه ژوئن سال ۲۰۰۴ قراردادهای آتی برای این کالا را راه اندازی شد.پیش از راه اندازی قراردادهای آتی هیئت معاملات شیکاگو این قراردادها را از سال ۱۹۹۱ برای این کالا به کار می گرفت.

 اما برای آن دسته از افرادی که از دارند بازه زمانی طولانی تری را زیر نظر بگیرند جالب است بدانید که اضافه شدن این کالا به فهرست قراردادهای آتی به عنوان عاملی در افزایش قیمت این کالا تاثیرگذار بوده است. 

 قراردادهای آتی زغالسنگ در جنوب آفریقا 

معامله قراردادهای آتی زغال سنگ از جولای سال ۲۰۰۱ در بازار CME آغاز شد. و برخلاف مثال های قبلی این کالا در دیگر بازارها فهرست نشده بود. زغال سنگ نیز درست مانند بیت کوین یک سال و نیم پس از راه اندازی قراردادهای آتی شاهد رشد ۵۰ درصدی در قیمت ها بود.

 ادامه روند نیز شباهت بسیار زیادی به تاریخ بیتکوین دارد چرا که قیمت این کالا در ۱۲ ماه بعدی ۳۳ درصد کاهش داشت.

در نتیجه می توان گفت که هیچ رود از پیش تعیین شده ای وجود ندارد. درواقع تحلیل کران برای پیش بینی عملکرد یک دارایی پس از راه اندازی قراردادهای آتی به تاریخ مستند دسترسی ندارند. 

می توان گفت که تمام قراردادهای آتی با نقدینگی مشابهی همراه نیستند. این همان رویدادی که در ادامه روند بیت کوین شاهد آن بودیم. هیچ روند قابل پیش بینی برای قراردادهای آتی وجود ندارد.

 در حال حاضر می توانیم بگوییم که قراردادهای آتی اتریوم به تاریخ بیتکوین بستگی ندارد. قیمت قراردادهای آتی به دامنه متفاوتی از عوامل بستگی خواهد داشت. عملکرد اتریوم ۲ و نقش تریوم در راه اندازی و پیشبرد بخش دیفای از جمله عواملی است که روی قیمت این ارز و قراردادهای آتی آن تاثیرگذار خواهد بود. 

 خرید اتریوم

خرید اتریوم در کنار خرید بیت کوین یک سرمایه گذاری عاقلانه برای فرداست. اتریوم در یک سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. این روزها موسسات سرمایه گذاری و سرمایه گذاران بزرگ بازار سرمایه گذاری در این ارز استقبال می کنند.

بازار اتریوم در حال رشد است و به زودی رکورد های تازه ای را به ثبت می رساند. برای همراهی با این روند بهتر است سریعتر دست به کار شوید. بازار رمرارز در حال تکرار تاریخ بیت کوین برای دیگر آلت کوین هاست. اتریوم بزرگترین رمزارز پس از بیت کوین است و آینده درخشانی را پیش رو دارد.

 شما نیز می توانید با سرمایه گذاری در اتریوم با موج رمز ارز همراه باشید. بازار دیفای به زودی در تمام بخش های اقتصاد ریشه می دواند. اتریوم بخش جدانشدنی بازار دیفای است. راه اندازی قراردادهای آتی اتریوم توجه سرمایه گذاران بیشتری را به این بازار جلب می کند. با در نظر گرفتن تمام این موارد بهتر است هر چه سریعتر برای خرید این ارز وارد عمل شوید. برای خرید تراریوم با ما در رمزارز مارکت همراه باشید. 

VIP
Comments (0)
Add Comment