فدرال رزرو و ارزهای دیجیتال آمریکا در موضعی دوستانه

فدرال رزرو و ارزهای دیجیتال از موضوعات جنجالی اخیر است که قصد داریم در مقاله امروز به آن بپردازیم و مهم‌ترین نکات در رابطه با آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بانک فدرال رزرو آمریکا از برترین و بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور به‌حساب می‌رود که به‌نظر می‌آمد موضعی مخالف ارزهای دیجیتال را در پیش گرفته است. اما اخیرا رئیس این بانک در طی سخنرانی جالبی، عکس این قضیه را به طرفداران ارزهای دیجیتال ثابت کرده است. «جروم پاول» رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا گفته است که این بانک هیچ قصدی مبنی بر ممنوعیت ارز دیجیتال بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال ندارد. با ما همراه باشید تا این خبر را با جزئیات کامل بررسی کنیم.

فدرال رزرو و ارزهای دیجیتال

رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا «جروم پاول» معتقد است که دولت فدرال باید بازار ارزهای دیجیتال را قانونی و تنظیم کند. در این صورت نیز از نظر «پاول» نیازی نیست که ارز دیجیتالی همچون بیت کوین و یا دیگر دارایی‌های دیجیتالی را ممنوع کرد.

«جروم پاول» رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا همچنین روز پنجشنبه در جلسه دادرسی که از سمت مجلس نمایندگان خدمات مالی برگزار شد نیز شرکت داشت. وی در همان جلسه این موضوع را نیز روشن کرد که هیچ برنامه سرکوب سرسختانه‌ای مانند کشور چین برای ارزهای دیجیتال ندارد.

«تد باد» نماینده محافظه‌کار کارولینای شمالی نیز درباره آن پرسید که آیا فدرال در فکر ممنوعیت و یا محدودیت استفاده از ارزهای دیجیتال است یا خیر؟ «پاول» در رابطه با وضعیت کنونی فدرال رزرو و ارزهای دیجیتال پاسخ داد که آنان هرگز چنین قصدی ندارند.

«باد» همچنین از قانون‌گذار اصلی بانک مرکزی پرسید:

«آیا شما قصد دارید که استفاده از ارزهای دیجیتال را همان گونه که در کشور چین شاهد آن هستیم، ممنوع و یا محدود کنید؟»

«پاول» نیز در جواب گفت نه و شفاف‌سازی نمود که او درحقیقت در سخنرانی‌های پیشین خود به استیبل کوین‌ها اشاره داشته است و نه هر ارز دیجیتال دیگری.

رئیس بانک فدرال آمریکا از عدم ممنوعیت ارزهای دیجیتال می‌گوید

«جروم پاول» همچنین در ادامه پاسخ خود اضافه کرد:

«هیچ قصدی مبنی بر ممنوعیت ارزها وجود ندارد. اما استیبل کوین‌ها مانند سرمایه‌های بازار پولی هستند. آن‌ها همچون سپرده‌های بانکی عمل می‌کنند. بدین‌ترتیب این کوین‌ها تا حدی خارج از محیط نظارتی ما هستند. بنابراین تنظیم آن‌ها و نظارت بر چنین کوین‌هایی کاملا به‌جاست. فعالیت مشابه مالی، نیازمند نظارت‌ها و قانون‌گذاری‌های مشابه است.»

به‌همین ترتیب «پاول» در صحبت‌های خود درباره رابطه بانک فدرال رزرو و ارزهای دیجیتال اشاره کرده است که ارزهای دیجیتال، مخصوصا استیبل کوین‌ها، باید تنظیم شده و تحت نظارت قرار گیرند.

طبق گزارش TheCryptoBasic، بانک مردم چین جمعه گذشته، کل فعالیت‌های استخراج و معامله ارزهای دیجیتال را کاملا ممنوع کرده است و منجر به فروش یک‌جا و ارزان ارزها در بازار شده است. حالا نیز با بالارفتن اهمیت ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، ناظران این صنعت، توجه بیشتری به تحولات نظارتی اخیر آن دارند.

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا نیز اخیرا به دولت آمریکا توصیه کرد که درباره این سطح جدید دارایی «هیچ کاری نکنند»:

«از نظر من بهتر است هیچ‌کاری نکنید و بگذارید آن‌ها با خیال راحت به پرواز و اوج گرفتن خود ادامه دهند.»

از امروز، بانک فدرال رزرو همچنان در حال محاسبه مزایا و هزینه‌های ساخت یک ارز دیجیتال برای بانک مرکزی است. به‌همین دلیل باید منتظر انتشار گزارشی مبنی بر «دلار دیجیتالی» در آینده‌ای نزدیک باشیم.

جمع بندی

فدرال رزرو و ارزهای دیجیتال از جنجالی‌ترین اخبار این روزهاست که در مقاله امروز به آن پرداختیم و شما را با مهم‌ترین نکات آن آشنا نمودیم. بانک فدرال رزرو ایالات متحده از مهم‌ترین بانک‌های این کشور است که به‌نظر می‌آمد قصد بر محدودیت ارزهای دیجیتالی داشته باشد. این بانک حالا در سخنرانی رسمی خود در یک جلسه دادرسی گفته است که این بانک هیچ قصدی مبنی بر محدودیت ارزهای دیجیتال ندارد. وی تنها اشاره کرده است که استیبل کوین‌ها باید تنظیم شده و تحت نظارت خاص قرار گیرند. بدین‌ترتیب خیال علاقه‌مندان به این زمینه نسبت به ممنوعیت ارزهای دیجیتال کاملا راحت است. ما امروز این بانک مهم و اخبار جالب اخیر آن را با جزئیات کامل بررسی کردیم.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/10/01/federal-reserve-chairman-jerome-powell-said-fed-wont-ban-bitcoin-and-crypto/

Comments (0)
Add Comment