این هفته این پنج رمزارز را زیر نظرداشته باشید

قیمت بیت کوین همچنان از ۵۰ هزار دلار عبور نکرده است. اما کاهش سلطه بیت کوین بر بازار رمزارز شرایط را برای ادامه مسیر صعودی دیگر ارزها مانند اتریوم، بایننس کوین، ریپل و CAKE مهیا کرده است. این پنج رمزارز بی تفاوت به وضعیت بیت کوین به مسیر خود ادامه می دهند. اصلاحات در روند صعودی نشانه ای از سلامت بازار است. چراکه این امر نشان می دهد از هیجانات بیش از اندازه بازار کاسته شده است و شرایط برای ادامه مسیر مهیاست.

به این ترتیب دست های قدرتمندی وارد صحنه می شوند. با این حال اصلاحاتی که به تازگی در بیت کوین مشاهده کرده ایم، این رمزارز را از بالاترین حد یعنی ۶۴۸۴۹ دلار پایین کشید. 

اطلاعات به دست آمده ازDappradar نشان می دهد که حجم معاملات انجام شده در بازارهای بین مرکزیت در هفته گذشته افزایش پیدا کرده است. چراکه معامله گران در طول این مدت با هیجان بسیار زیاد از بازار بیت کوین خارج شده و به خرید دیگر آلت کوین ها روی آوردند.

 افزایش علاقه به پنج رمزارز برتر بازار

عامل دیگری که نشان می دهد میزان علاقه به دیگر آلت کوین ها افزایش پیدا کرده است استقبالی که از دوج کوین مشاهده کردیم. اکنون دوج کوین از نظر حجم معاملات پس از بیت کوین، اتریوم و ریپل در رتبه چهارم قرار گرفته است.

کاهش قیمت بیت کوین نهنگ های کوچک تا متوسط را به سمت فروش دارایی سوق داد. این گروه از سرمایه گذاران چیزی در حدود ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلار بیت کوین را در صرافی ها به فروش رساندند. با این وجود نهنگ های بزرگ همچنان به خرید دارایی ادامه می دهند.در حالی که رویکرد خوشبینانه بلندمدت همچنان در بازار مشاهده می شود، در بازه زمانی کوتاه مدت شاهد کاهش قیمت خواهیم بود. معمولاً اصلاحات زمانی به پایان می رسد که سرممایه گذاران خرد شمشیر خود را به زمین می اندازند و ترس بازار را فرا بگیرد. در چنین فضایی که به هیچ عنوان نمی تواند مسیر آینده را پیش بینی کرد بهتر است به بررسی پنج رمزارز برتر بازار بیندازیم.

 جفت ارز بیت کوین و دلار اولین نمونه از پنج رمزارز برتر

گاوها همچنان برای افزایش قیمت از ۵۰ هزار دلار در تلاش هستند. اما خرس ها به شدت از ادامه مسیر صعودی ممانعت می کنند. این امر نشان می دهد که خرس ها در حال حاظر برای نگه داشتن کنترل اوضاع و کاهش هرچه بیشتر قیمت ها ۴۳ هزار دلار برنامه ریزی می کنند.

میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال کاهش است. شاخص قدرت نسبی در محدوده فروش بیش از اندازه است. به این ترتیب خرس ها کنترل بازار را به دست گرفته اند. 

در تاریخ ۲۴ آوریل و امروز جفت ارز بیت کوین و دلار نمودار شمعی روزانه را تشکیل داد. تشکیل این نمودار نشان می دهد که خرس ها و گاو ها بر سر به دست گرفتن کنترل بازار در نزاع هستند. در صورتی که فرصت ها پیروز میدان باشند کاهش قیمت با افزایش فشار فروش ادامه خواهد داشت. و قیمت بعدی برای بیت کوین ۴۳ هزار دلار خواهد بود. از سوی دیگر اگر با پا قیمت از ۵۲ هزار دلار افزایش دهند، احتمال افزایش قیمت و عبور از سطح مقاومت وجود خواهد داشت. کاهش قیمت از این سطح مقاومت احتمال شکسته شدن سطح ۴۷ هزار دلار را افزایش می دهد.

 این رویکرد منفی در حالتی نقض می شود که گاو ها قیمت را از میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۵۶ هزار دلار افزایش دهند.

نمودار چهار ساعته 

این نمودار نشان می دهد که خرس ها دارایی خود را در سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه به فروش رساندند. هر دو میانگین متحرک در حال کاهش هستند. شاخص قدرت نسبی وارد محدوده منفی شده است. به این ترتیب شرایط به نفع خرس هاست.

 اگر آنها قیمت را از ۴۸ هزار دلار پایین تر بیاورند، این گفت از تا ۴۷ هزار دلار کاهش پیدا می کند. کند شکسته شدن این سطح حمایت روند نزولی را آغاز می کند.

 از سوی دیگر افزایش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه اولین نشانه از کاهش فشار فروش در بازار است. در چنین شرایطی گاوها شانس دوباره ای برای عبور از سطح میانگین ۵۰ روزه خواهند داشت.

جفت ارز اتریوم و دلار

اتریوم به عنوان یکی از پنج رمزارز برتر بازار بار دیگر از میانگین متحرک ۲۳ یعنی ۲۲۳۵ دلار دفاع کردند. به نظر می رسد روند صعودی به قوت خود باقی است. در این حالت خریداران به خرید بیشتر دارای ادامه می دهند. اتریوم در حال حاضر برای عبور از ۲۵۴۵ و ۲۶۴۵ دلار تلاش می کند.

عبور از این سطح مقاومت شرایط را برای رسیدن به قیمت ۲۷۴۵ دلار آماده می کند. در ادامه قیمت بعدی سه هزار دلار خواهد بود. میانگین متحرک در حال افزایش است. شاخص مدت نسبی از ۵۷ را نشان می دهد. به این ترتیب کنترل بازار تا حدودی در دست گاوهاست. 

از سوی دیگر اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند خرس ها برای کاهش قیمت از میانگین متحرک وارد عمل می شوند. در ۱۵۴۲ دلار کاهش پیدا می کند.

 نمودار ۴ ساعته

نمونه ۲۴ ساعته نشان می دهد که این جفت از الگوی سر و شانه را ایجاد کرده است. به نظر می رسد به احتمال کاهش قیمت  تا ۱۶۰۰ دلار وجود دارد. 

 از سوی دیگر با قیمت را از ۲۳۷۵ دلار افزایش دهند این جفت ارز بار دیگر برای رسیدن به بالاترین رکورد خود یعنی ۲۶۴۵ دلار وارد عمل می شود. در چنین حالتی الگوی سر و شانه نقض شده و قیمت از ۲۶۴۵ دلار نیز بالاتر خواهد رفت.

 جفت ارز بایننس کوین و دلار

بایننس کوین به عنوان یکی از بهترین پنج رمزارز بازار در حال حاضر در روند صعودی به ثبات رسیده است. گاوها این ارز را در کمترین قیمت یعنی ۴۸۰ دلار خریداری می کنند. خرس ها از طرح مقاومت ۶۰۰ تا ۶۳۸ دلار دفاع می کنند. زمانی که قیمت پس از یک روند صعودی قدرتمند در یک بازه معامله شود متوجه می شویم که معامله گران چندان علاقه ای به خروج از بازار ندارد. 

هر دو میانگین متحرک در حال افزایش هستند و شاخص قدرت نسبی عدد ۵۶ را نشان می دهد. بنابراین گاو ها کنترل بازار را در دست دارند. اگر خریدار قیمت را از ۵۳۲ را افزایش دهند جفت ارز بایننس کوین و دلار سفر خود را برای عبور از سطح مقاومت ۶۰۰ دلار آغاز خواهد کرد. خرس ها به احتمال زیاد باردیگر در سطح مقاومت ۶۰۰ تا ۶۳۸ دلار از ادامه روند صعودی ممانعت خواهد کرد.

 اگر قیمت از این جفت ارز کاهش پیدا کند، قیمت برای چند روز در یک بازه محدود باقی می ماند. از سوی دیگر اگر گاو ها قیمت را از ۱۳۸ دلار افزایش دهند این جفت ارز مسیر صعودی به سمت ۷۲۰ و در نهایت ۸۳۲ را ادامه می دهد. رویکرد خوشبینانه در حالتی نقد خواهد شد که خرس ها قیمت را از ۴۸۰ دلار کاهش دهند. در این صورت فشار فروش در بازار افزایش پیدا می کند و قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه سقوط خواهد کرد.

نمودار ۴ ساعته

 نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت در یک بازه محدود حفظ شده است. با وجود اینکه قیمت از الگوی مثلث متساوی الاضلاع افزایش پیدا کرده است، خرس ها همچنان بند برای ممانعت از عبور قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه تلاش می کنند. 

در صورت بروز این اتفاق قیمت از سطح بری کاهش پیدا می کند. در چنین شرایطی خرس ها شرایط را برای وارد عمل شدن مسائل می بینند و به کاهش هرچه بیشتر قیمت می آورند. در صورت موفقیت آنها این جفت ارز ازتا ۳۴۸ دلار کاهش پیدا می کند.

 از سوی دیگر اگر گاو ها قیمت را از میانگین متحرک افزایش دهند، گفتند از سطح مقاومت الگوی مثلثی عبور می کند. خروج از الگوی مثلثی به معنای ادامه روند صعودی خواهد بود. 

جفت ارز مونرو و دلار

 مونرو یکی دیگر از پنج رمزارز مهم بازار است که در روند صعودی به سر می برد. خرس ها با آن ها برای کاهش قیمت این ارز مورد عمل شده اند. اما موفق به انجام این کار نشدند. چرا که گاوها همچنان خرید بیشترین دارایی در قیمت ۲۸۸ دلار ادامه می دهند.

گاوها با موفقیت از میانگین متحرک ۲۰ روزه دفاع کردند. اکنون هر دو میانگین متحرک در حال افزایش هستند. گاوها کنترل بازار را در دست دارند. است با این حال شاخص قدرت نسبی وارد محدوده منفی شده است. این امر نشان می دهد که اندکی از قدرت روند صعودی کاسته شده است. 

 اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند و به کمتر از میانگین متحرک ۲۰ روز برسد، احتمال کاهش حجم بیشتر قیمت ها ۲۸۸ دلار وجود خواهد داشت. از سوی دیگر اگر گاو ها قیمت را از ۴۲۴ دلار افزایش دهند جفت ارز مونرو و دلار تا ۴۹۸ دلار افزایش پیدا می کند. 

 نمودار چهار ساعته

 در بررسی نمودار۴ ساعته پنج رمزارز برتر این هفته باید به بررسی نمودار چهارساعته مونرو نیز بپردازیم. میزان نوسانات در بازار افزایش پیدا کرده است. خرس ها با آنها از میانگین متحرک را شکسته اند. اما گاوها همچنان به خرید بیشتر این دارایی در سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه ادامه داده اند. اگر این جفت ارز از سطح فعلی افزایش پیدا کند و بیش از ۴۰۵ دلار برسد بار دیگر شاهد ثبت قیمت ۴۲۴ دلار خواهیم بود. در ادامه عبور از سطح مقاومت و آغاز روند صعودی امکان پذیر خواهد شد. اما اگر تا قیمت را از میانگین متحرک پایین تر بیاورند، احتمال کاهش قیمت به کمتر از ۲۸۸ دلار نیز وجود دارد.

جفت ارز CAKE و دلار آخرین پنج رمزارز مهم بازار

CAKE در نزدیک قیمت ۲۸ دلار در روزهای گذشته با مقاومت شدیدی روبرو بوده است. خرس ها در تاریخ ۲۳ آوریل برای کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ یعنی ۲۴ دلار وارد عمل شدند. اما گام ها با خرید بیشترین دارایی از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کردند.

ریتم بازار در دو روز گذشته افزایش پیدا کرده است. امروز این جفت ارز رکورد تازه ای را به ثبت رساند. میانگین متحرک در حال افزایش است. و شاخص قدرت نسبی در محدوده خرید به ارزشی بیش از ارزش واقعی قرار دارد. بنابراین شرایط به نفع گاو هاست.

 اگر آنها قیمت را به بالاتر از ۳۰ دلار برسانند، احتمال ادامه مسیر تا ۳۴ دلار وجود دارد. این رویکرد خوشبینانه تنها در صورتی نقض می شود که خرس ها قیمت را از میانگین متحرک پایین تر بیاورند. چنین رویدادی از تاریخ ۲۴ مارس تاکنون مشاهده نشده است.

شاخص VORTECS کوین تلگراف الگوریتمی است که به مقایسه تاریخچه قیمت و وضعیت فعلی بازار می پردازد. احساسات حاکم بر بازار، حجم معاملات، تغییرات قیمت و فعالیت های شبکه توییتر از جمله عواملی است که در این شاخص در نظر گرفته می شود. 

همانطور که در نمودار بالا می بینید، شاخصه VORTECS برای این رمز از در تاریخ ۲۳ آوریل سبز شده است. در آن زمان قیمت این رمز ارز ۲۵.۲۴ دلار بود.

از این تاریخ به بعد این شاخص در محدوده سبز باقی مانده است. این رمز ارز نیز در تاریخ ۲۵ آبان تا ۳۱ دلار افزایش پیدا کرد. میزان افزایش رکورد افزایش ۲۳ درصدی در دو روز را به ثبت رساند.

نمودار ۴ ساعت

 نمودار ۴ ساعته این رمز ارز به عنوان یکی از پنج رمزارز مهم بازار تشکیل الگوی سر و شانه معکوس را نشان می دهد. این الگو قیمت ۳۴.۷۰ دلار را هدف گرفته است. میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی عدد ۶۵ را نشان می دهد. بنابراین گاوها کنترل بازار را به دست گرفته اند. 

اگر اصلاحات در بازار اتفاق می افتد گاوها بخشی از این الگو را به سطح حمایت تبدیل می کنند. در این صورت روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد. از سوی دیگر کاهش قیمت از ۲۷ دلار شرایط را به نفع خرس ها تغییر می دهد. این امر نشان می دهد که معامله گران قیمت های بالاتر به فروش دارایی روی آورده اند.

 در آخر

 کاهش قیمت بیت کوین در روزهای گذشته شرایط را برای ادامه روند صعودی دیگر رمزارز است ها مهیا کرده است. در این مطلب با پنج رمزارز مهم هفته آشنا شدید. بسیاری از معامله گران با کاهش قیمت بیت کوین این ارز را رها کرده و به سمت بازار رمز ارز ها روی آوردند. استراتژی شما در شرایط فعلی چیست؟ آیا به خرید و نگهداری بیت کوین ادامه می دهید یا به دنبال ارزهای خوش آتیه دیگر می روید؟ ما در رمزارز مارکت برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمزارز ها در انتظار شما هستیم. 

منبع 

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-eth-bnb-xmr-cake

Comments (0)
Add Comment