فروش بیت کوین به دست تحلیلگر سابق

به گفته این تحلیلگر بیت کوین در یازده سال گذشته یک شکست تمام عیار بوده است. و همین مسئله انگیزه فروش بیت کوین را در ایجاد کرده است.

 بیت کوین در روزهای اخیر توجه رسانه های سراسر جهان را به خود جلب کرده است. با افزایش قیمت این ارز و نزدیک شدن آن به بازه ۵۰ هزار دلار چشم ها به سمت این بازار خیره شده است. سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین بر افزایش این ستموج رسانه ای افزوده است. 

نسیم نیکلاس طالب (Nassim Nicholas Taleb) در گذشته به عنوان تحلیل گر میزان خطر و فردی که گزینه های موجود برای معامله گران را ارزیابی می کند فعالیت داشته، رویکرد خوش بینانه ای نسبت به بیت کوین دارد.

 او در ادامه با انتشار توئیتی اعلام کرده است که «سعی می کنم از شر بیت کوین هایی که در اختیار دارم خلاص شوم. میپرسید چرا یک ارزبیشتر از آنچه که خریداری یا فروخته شده است نوسان داشته باشد»

 او در ادامه افزود:

« شما نمی توانید با استفاده از بیت کوین روی کالاها قیمت گذاری کنید. حداقل در حال حاضر چنین کاری محکوم به شکست خواهد بود»

 نظر طالب درباره بیت کوین

طالب در نظریه خود بیت کوین را به عنوان یک ارزش در نظر گرفته است و نه یک صندوق ذخیره ارزش. با این حال بیت کوین در سال های گذشته نقش خود را در قالب یک دارایی برای ذخیره ارزش به خوبی اجرا کرده است. تحلیلگران و هواداران بسیاری اعلام کردند که بیت کوین برای اینکه تبدیل به یک روش پرداخت شود طراحی و ایجاد شده است. اگرچه همه آنها می دانند فعلی بیت کوین اجازه استفاده از این ارز برای چنین امری را نمی دهد.

پیتر شیف یکی از هواداران و مروجان بازار طلا سخنانی برای آن را مطرح کرده است. اما به نظر می رسد تعداد بسیار زیادی از شرکت های صاحب نام بیت کوین را به عنوان یک دارایی ارزشمند پذیرفته اند. در واقع یکی از تازه ترین هواداران این ارزیابی مدیرعامل شرکت میکرو استراتژی بیت کوین را به عنوان یک روش برای حفظ ارزش پیشنهاد می دهد. به گفته او دیگر دارایی ها به زودی ارزش خود را از دست می دهند.

خرید و فروش بیت کوین

 بیت کوین در سال های گذشته فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است. در طی این سال ها هواداران و مخالفان بسیاری در جامعه بیت کوین پدیدار شده اند. بسیاری از آنها بر این باورند که بیت کوین با این هدف که جایگزین دیگر روش های پرداخت شود راه اندازی شد.

اما این روزها نقش خود را به کلی از دست داده است. امروز بیت کوین یک دارایی فوق العاده برای ذخیره ارزش است. هنوز نمی توانیم با استفاده از این ارز قیمت کالاها را مشخص کنیم. چرا که نوسانات بازار بیت کوین به شدت بالاست. همین مسئله این تحلیل گر را به سمت فروش بیت کوین سوق داده است.

 اما با این وجود بیت کوین نقش خود را به عنوان محلی برای ذخیره ارزش به اثبات رسانده است. شرکت ها و دولت های بسیاری بیت کوین را برای سرمایه گذاری انتخاب کردند. آن می خواهند با این کار دارای خود را از خطر تورم به دور نگه دارند. امروز مسئله این نیست که بیت کوین به عنوان روشی برای پرداخت به کار گرفته شود.

هنوز مسیر زیادی برای رسیدن به چنین امری پیش روی ماست. امروز تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که دارایی های سنتی خود را به بیت کوین و دیگر رمز ارزها تبدیل و با فروش بیت کوین در آینده ارزش سرمایه خود را چندین برابر کنید. برای خرید بیت کوین و دیگر رمز ارزها با ما در رمز ارز مارکت در تماس باشید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/former-risk-analyst-explains-why-he-s-selling-his-bitcoin