همکاری تایم و گلکسی دیجیتال و نگهداری اتر در ترازنامه مجله تایم

همکاری تایم و گلکسی دیجیتال در روزهای اخیر از اخبار جنجالی بوده است. مجله تایم گفته است که ارز دیجیتال اتریوم را در ترازنامه خود نگه می‌دارد.

همکاری تایم و گلکسی دیجیتال

مجله تایم (TIME Magazine) در طی قراردادی با شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، ارز دیجیتال اتریوم (ETH) را در مقابل محتوای متاورس و در معامله با آن، پذیرفته و نگهداری خواهد کرد.

شرکت گلکسی دیجیتال، وارد یک قرارداد محتوایی با مجله تایم شده است تا بدین صورت، موضوعات متاورس را تحت پوشش خبری خود قرار دهد. مجله تایم نیز اتریوم را تحت شراکت با شرکت گلکسی دیجیتال و با تمرکز بر محتوای متاورس، در ترازنامه خود نگه می‌دارد.

این قرارداد با راه‌اندازی دسته‌بندی شرکت‌های TIME100 در متاورس، همراه است. بخش سرگرمی شرکت گلکسی دیجیتال، گلکسی اینتراکتیو (Galaxy Interactive) نام دارد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی روز پنجشنبه، این بخش از شرکت گلکسی دیجیتال، وارد یک قرارداد حمایتی محتوایی با مجله تایم شده است.

به موجب این همکاری، مجله تایم نسخه‌ای جدید از شرکت‌های TIME100 خود را راه‌اندازی خواهد کرد. این نسخه جالب، شامل شرکت‌ها و کارآفرینان برتر جهانی در فضای متاورس خواهد بود. «مایک نووگراتز» مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت گلکسی دیجیتال در همین راستا در صفحه توئیتر خود نوشت:

« @گلکسی دیجیتال و @تایم هیجان‌انگیز، اولین گربه #متاورس جهان را راه‌اندازی خواهند کرد. همکاری تایم و گلکسی دیجیتال، نسخه جدیدی از شرکت‌های TIME100 را نیز آغاز می‌کند. آن‌ها همچنین یک خبرنامه متاورس هفتگی را نیز به راه می‌اندازند که خوانندگان، سازندگان و افراد کنجکاو را به این فضا می‌کشاند. از ‘کیت گراسمن’ نیز برای قبول پرداخت با اتریوم، متشکریم.»

همکاری مجله تایم و گلکسی دیجیتال

«متاورس» اصطلاحی است که برای اشاره به جهان‌های مجازی جدید استفاده می‌شد. این جهان‌های مجازی نیز خود از واقعیت مجازی استفاده کرده و از خود آن‌ها در بلاک چین‌های عمومی همچون اتریوم، میزبانی می‌شود. پروژه‌های متاورس مختلفی وجود دارد که عناصر بازی بلاک چین را ترکیب می‌کند؛ عناصری همچون توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) و دیگر مشوق‌های مالی که گیم فای (GameFi) نام دارند.

مشارکت با مجله تایم، با استفاده از اتر (ETH) تأمین مالی شد. اتر، دارایی محلی بلاک چین اتریوم و دومین ارز دیجیتال بزرگ است. به‌عنوان بخشی از قرارداد همکاری تایم و گلکسی دیجیتال، این مجله ۹۸ ساله توافق کرده است که ارز دیجیتال اتریوم را در ترازنامه خود پذیرفته و نگه دارد. همین موضوع، مجله تایم را به اولین سازمان رسانه‌ای بزرگی تبدیل کرده است که چنین کاری را انجام می‌دهد.

مجله تایم همچنین از ماه آوریل و پس از آنکه برای قرارداد با شرکت گری اسکیل (Grayscale) بیت کوین دریافت کرد، این ارز دیجیتال را همچنان نگه داشته است. قرارداد مجله تایم و شرکت گلکسی دیجیتال همچنین شامل یک خبرنامه تایم هفتگی جدید «در متاورس» هم می‌شود.

این قرارداد به‌علاوه مطالب آموزشی را نیز در بر خواهد داشت. این مطالب در حقیقت طراحی شده‌اند تا موضوعات متاورس را به خوانندگان آموزش دهند. شرکت گلکسی دیجیتال گفته است که از متخصصان خود استفاده خواهد کرد تا به این مجله کمک کند که فضای سریعا در حال ظهور متاورس را تحت پوشش خود قرار دهد.

دیگر همکاری‌های مجله تایم

در حالی که مفهوم متاورس در ابتدا توسط پروژه‌های ارز دیجیتالی همچون دیسنترالند (Decentraland) و در اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی شد، اما زمانی که فیسبوک نام خود را در ماه پیش به متا (Meta) تغییر داد به آگاهی جهانی رسید.

این غول رسانه اجتماعی استراتژی خود را اصلاح کرده است تا بر روی ساخت فضاهای مجازی آنلاین متمرکز شود؛ همین خود موجب هیاهوی اخیر در فضای متاورس شده است. اگرچه که حالا همکاری تایم و گلکسی دیجیتال را پیش رو داریم اما بد نیست به دیگر همکاری‌های مجله تایم نیز اشاره کنیم.

در اوریل سال ۲۰۲۱، مجله تایم با سایت Crypto.com شریک شد تا بتواند ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک روش پرداختی برای اشتراک‌های دیجیتال، ارائه دهد. اگرچه در آن زمان این مجله هیچ اتریومی را نگه نداشت و از آن صرفا به‌عنوان یک روش پرداختی استفاده کرد. یک ماه قبل‌تر از آن نیز تایم، سه جلد مجله را به‌عنوان NFT در بازار SuperRare به حراج گذاشت که از بازارهای محبوب ارزهای دیجیتال است.

«مایک نووگراتز» مدیرعامل و بنیان‌گذار این شرکت درباره این شراکت گفت: «ما مشتاق شراکت با مجله تایم هستیم. تایم یک برند نمادین است که نوآوری را تشویق می‌کند. ما نیز به‌دنبال آن هستیم که خوانندگان، سازندگان و افراد کنجکاو را به متاورس بیاوریم و تعداد باورنکردنی دگرگونی که در این جهان رخ می‌دهد را شفاف‌سازی کنیم.»

لازم به ذکر است که شرکت گلکسی دیجیتال همچنین در اکتبر سال ۲۰۲۱، ۳۲۵ میلیون دلار برای صندوق سرمایه خطرپذیری جمع‌آوری کرد تا سرمایه‌گذاری‌هایی در حوزه NFT، بازی و استارتاپ‌های مربوط به متاورس، انجام دهد.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/11/19/time-magazine-will-hold-ethereum-on-its-balance-sheet/

Comments (0)
Add Comment