تجارت بیت کوین توسط صندوق سرمایه‌گذاری جورج سوروس

گفته می‌شود که جورج سوروس در تجارت رمز ارز موفق عمل می‌کند. به علاوه او و اعضای شرکتش (Soros Fund Management)، برای خرید شرکت‌های متمرکز بر بلاکچین نیز در حال مذاکره هستند.

جورج سوروس و ورود به بازار ارز دیجیتال

Soros Fund Management ، شرکت خصوصی سرمایه‌گذاری، متعلق به میلیاردر سوروس است. وب سایت اخبار مالی (TheStreet) خبری را مبنی بر سرمایه‌گذاری او در بازار ارز دیجیتال منتشر کرده است. طبق این خبر جورج سوروس بیت کوین را به عنوان یک دارایی دیجیتال گسترده معامله می‌کند.

داون فیتز پاتریک (Dawn Fitzpatrick) مدیر ارشد سرمایه گذاری شرکت Soros Fund Management است. وی در چند هفته گذشته برای تجارت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال چراغ سبز نشان داده است. این خبر به گوش مایکل بودلی (Michael Bodley) نویسنده نیز رسید. کسانی که از این اقدام پاتریک اطلاع داشتند این خبر را به مایکل بودلی دادند. با توجه به این سخن پاتریک، متوجه می‌شویم که سوروس قصد سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را دارد. وی همچنین تمایل دارد که شرکتی را جهت فعالیت در در این بازار از آن خود کند.

 منابع این خبر درخواست کردند که نامشان فاش نشود. آن‌ها گفتند که فیتز پاتریک و تیم او مدتی است که بر روی بازار کریپتوکارنسی تحقیق می‌کنند. همچنین افزودند که پاتریک رمز ارز‌های مختلف را در دست بررسی قرار داده است. به علاوه به نظر می‌رسد که آخرین اقدام این تیم نشان دهنده ورود جدی سوروس و شرکتش به بازار ارز دیجیتال باشد.

مذاکره با شرکت‌های بلاک چین

به نظر می‌رسد که فیتز پاتریک قصد مذاکره با شرکت‌های فعال در حوزه بلاک چین را دارد. طبق گزارشات، او در گفت و گو‌های مرتبط با به دست آوردن سهام خصوصی در شرکت‌های بزرگ بلاک چین شرکت می‌کند. البته نام این شرکت‌ها در هیچ کجا گفته نشده است.

کوین تلگراف (Cointelegraph) قبلاً در مورد شرکت جورج سوروس گزارشی را تهیه کرده بود. طبق این گزارش شرکت (Soros Fund Management) یکی از چندین شرکتی بود که در سرمایه گذاری عظیم گروه NYDIG دست داشت. این گروه یک گروه سرمایه گذاری دیجیتالی در نیویورک است که سرمایه حدود ۲۰۰ میلیون دلار را در اختیار دارد. در این گروه افرادی چون (Morgan Stanley), (MassMutual)، و گروه  (Stone Ridge Holdings Group) عضو هستند.

براد گوتمن (Cointelegraph), بنیانگذار و مدیر عامل گروه NYDIG است. وی گفت که این سرمایه‌گذاری نشان دهنده این است که پذیرش نهادی بیت کوین افزایش پیدا می‌کند.

گزارش (TheStreet) در حال حاضر به سرعت در توییتر وایرال شده است. بعلاوه بسیاری از شخصیت‌های برجسته صنعت نیز به این گفتگوها می‌پیوندند. در این میان جورج سوروس نیز برای تجارت بیت کوین موافقت خود را اعلام کرد. وی تیم خود را برای مذاکرات بیت کوین و بلاک چین آماده می‌کند.

جورج سوروس نسبت به آینده بیت کوین خوشبین است

در حال حاضر کاملا مشخص نیست که شرکت سوروس چگونه قصد تجارت بیت کوین را دارد. این سوال برای افراد فعال در این بازار به وجود آمده است که سوروس از چه روش‌هایی برای تجارت در این بازار استفاده خواهد کرد.

شهرت جورج سوروس به خاطر این است که در سال ۱۹۹۲ پوند انگلیس را کوتاه کرد. وی با این کار باعث «شکست بانک انگلیس» شد. البته این نکته حائز اهمیت است که نباید صرفاً به خاطر شهرت سوروس در مورد بازار تصمیم گرفت. به بیان دیگر این کاملا نگرش اشتباهی است که تصور کنیم صرفاً به خاطر سوروس سهام سرمایه گذاری در دارایی‌های دیجیتال وارد بازار گاوی می‌شود.

با این وجود فیتز پاتریک در ماه‌های اخیر نسبت به بیت کوین خوشبینانه صحبت کرده است. وی اذعان داشت که رمز ارزهایی مانند بیت کوین در نقطه «انعطاف پذیر» قرار دارند. این ارزها پذیرش بیشتری را در آینده خواهند داشت.

او همچنین در ماه مارس با بلومبرگ مصاحبه کرد. وی در مصاحبه خود گفت: “ما در این زیرساخت‌ها سرمایه گذاری‌هایی را انجام داده ایم و بر این باور هستیم که بیت کوین در نقطه انعطاف پذیری قرار دارد.”

تمامی سخنان فیتزپاتریک بیانگر احساسات مثبت سوروس نسبت به بازار ارز دیجیتال به خصوص بیت کوین است.

در آخر

جورج سوروس، مدیرعامل شرکت (Soros Fund Management), وارد بازار ارز دیجیتال می‌شود. این خبر جدید رمز ارز مارکت نشان دهنده این است که وی نسبت به این بازار بسیار خوشبین است و قصد سرمایه‌گذاری دارد. طبق خبرهای منتشر شده، سوروس معاملات خود را با بیت کوین انجام می‌دهد. به علاوه او و تیمش قصد دارند که با برخی از شرکت‌های فعال در حوزه بلاک‌چین مذاکره کنند. سوروس در تلاش است که این شرکت‌ها را خریداری کند. علت سرمایه‌گذاری سوروس در بازار بلاک چین و رمز ارز را چگونه تحلیل می‌کنید؟ چرا با وجود کاهش قیمت بیت کوین این میلیاردر سعی در سرمایه گذاری در این بازار دارد؟ آیا آن‌ها به افزایش قیمت بیت کوین امیدوار هستند؟

https://cointelegraph.com/news/george-soros-investment-fund-is-reportedly-trading-bitcoin

Comments (0)
Add Comment