ترجیح بیت کوین بر طلا از طرف سرمایه‌گذاران سازمانی

ترجیح بیت کوین بر طلا از موضوعات جنجالی این روزهاست که دانستن آن برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به این زمینه ضروری است و قصد داریم در مقاله امروز نیز به آن بپردازیم. «جی پی مورگان» رئیس شرکت جی پی مورگان چیس است که یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌ها در زمینه ارزهای دیجیتال به‌حساب می‌رود. وی اخیرا گزارشی را در این زمینه منتشر کرده که جنجال زیادی را به پا کرده است. گزارش «مورگان» نشانگر آن است که سرمایه‌گذاران سازمانی در حال حاضر، ارز دیجیتال بیت کوین را حتی بر طلا نیز ترجیح می‌دهند. اگر شما هم کنجکاوید تا بیشتر در رابطه با این خبر بدانید، با ما همراه باشید تا امروز تمام جزئیات آن را بررسی کنیم.

ترجیح بیت کوین بر طلا

همان طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، گزارشی جنجالی از سمت «جی پی مورگان» اخیرا منتشر شده است. این گزارش در حقیقت از سمت وبسایت خبرگزاری مارکت اینسایدر (Market Insider) انتشار یافته است. گزارش گفته‌شده، تحقیقی از سمت شرکت جی پی مورگان را نشان می‌دهد. طی این تحقیق، «جی پی مورگان» بیان می‌کند که سرمایه‌گذاران سازمانی حالا ارز دیجیتال بیت کوین را یک سد برتر و محکم‌تر در برابر تورم می‌بینند. او می‌گوید که آن‌ها حتی این سد را محکم‌تر از طلا می‌دانند.

گزارش «جی پی مورگان» بدین شرح است:

«اخیرا نگرانی‌های ناشی از تورم دوباره در میان سرمایه‌گذارن، ظهور کرده است. این ظهور دوباره، موجب بالارفتن تمایلات سرمایه‌گذاران به استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین و ترجیح بیت کوین بر طلا شده است. به‌نظر می‌آید که سرمایه‌گذاران سازمانی در حال بازگشت دوباره به سمت بیت کوین هستند؛ چرا که این ارز دیجیتال را سدی مقاوم‌تر از طلا در برابر تورم‌های اقتصادی می‌بینند.»

بانک و شرکت بانکداری جی پی مورگان در همین مورد به دو عامل دیگر نیز اشاره می‌کنند که موجب سوق دادن سرمایه‌گذاران به سمت بیت کوین شده است. آن‌ها باور دارند که سیاست‌ها و قانون‌گذاری‌های موافق با ارزهای دیجیتال و تأییدکننده آمریکا، یکی از عوامل اصلی است. چرا که دولت آمریکا اعلام کرده است که قصدی بر ممنوعیت استفاده و یا استخراج ارزهای دیجیتال ندارد.

دیگر عامل نیز از نظر آن‌ها، برخاستن اخیر شبکه لایتننیگ (Lightning Network) و راه‌حل‌های صورت‌حسابی دومین لایه‌ای آن‌هاست. البته باید گفت که اتخاذ بیت کوین در ال سالوادور نیز به این شبکه و راه‌حل آن کمک بسیاری کرده است.

برخلاف دیگر تحلیل‌گران ارزهای دیجیتال، «جی پی مورگان» اشاره‌ای به احتمال تصویب صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین به‌عنوان عامل اصلی بالارفتن توجهات نسبت به این ارز دیجیتال نکرده است. او عوامل خود را عوامل مهم‌تری می‌داند.

جمع‌بندی

ترجیح بیت کوین بر طلا از اخبار پربحث اخیر است که دانستن اطلاعات آن برای تمام علاقه‌مندان این زمینه بسیار ضروری بوده است و در مقاله امروز نیز به آن پرداختیم. شرکت بانکداری بزرگ آمریکا، جی پی مورگان، اخیرا گزارشی جالب را درباره وضعیت بیت کوین منتشر کرده است. طبق این گزارش، «مورگان» می‌گوید که در حال حاضر، سرمایه‌گذاران، ارز دیجیتال بیت کوین را به‌عنوان سد بهتری در برابر تورم در نظر گرفته و آن را به طلا نیز ترجیح می‌دهند. ما امروز این گزارش جنجالی از سوی بانک مورگان را بررسی کردیم. به‌نظر شما کدام‌یک از این دو عنصر، سد بهتری در برابر تورم است؟

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/10/08/jp-morgan-report-shows-that-institutional-investors-are-preferring-bitcoin-over-gold/

Comments (0)
Add Comment