توکن های با پشتوانه طلا در بازار ترکیه

امکان خرید طلا به شکل توکن های با استاندارد ERC-20 برای سرمایه گذاران در ترکیه فراهم می شود. عمده فروشان طلا به دنبال راه های جدیدی برای گسترش بازار خود با بهره گیری از فرایند توکنیزه کردن در بستر بلاک چین هستند. کمپانی بین المللی تجارت شمش آگابولیون (AgaBullion) با تکنولوژی فناوری مالی (Aurus) در لندن قراردادی را امضا کرده است. طی این قرارداد خرید توکن های با پشتوانه طلا در بازار ترکیه امکان پذیر می شود.

سرمایه گذاران از این پس از طریق آئوروس گلد (AurusGOLD) به طلای مورد تایید با استاندارد جهانی LBMA دسترسی خواهند داشت. این توکن های ERC-20 با پشتوانه طلا بر بستر اتریوم عرضه می شوند. آنها توسط فروشندگان فلزات گران بها و با استفاده از بلاک چین آئوروس ضرب و توزیع می شوند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آگابولیون گفت: «طلا قدیمی ترین سیستم مالی غیر متمرکز در جهان است. که در همه جا به عنوان اکوسیستمی معتبر و پایدار شناخته می شود. در حال حاضر نوسانات مختلف دیگر ارزهای دیجیتال را غیر قابل اطمینان کرده است. بنابراین ایجاد توکن هایی که پشتوانه فیزیکی دارند منطقی به نظر می رسد».

مدیر عامل این شرکت همچنین اضافه کرد: «ما پتانسیل زیادی در فلزات گران بها می بینیم. قصد داریم با همکاری آئوروس و بهره گیری از بستر بلاک چین آن ها مالکیت طلا را در ترکیه سهولت ببخشیم».

چرا ترکیه؟

سابقه کشور ترکیه در سرمایه گذاری طلا در کنار نرخ بالای سرمایه گذاری در رمزارز ها بعنوان راه جایگزینی در حمایت از ثروت، این کشور را به بازار ایده آلی برای طلای دیجیتال تبدیل کرده است.

با وجود فرصت های قابل توجه بازار طلای کشور ترکیه شیوع بیماری کرونا خرید و فروش طلا به صورت فیزیکی را برای مردم غیر ممکن ساخته است.

مدیر آگابولیون اضافه کرد: «مردم ترکیه به دنبال سرمایه ای قابل اتکا و پایدار هستند. به دلیل ساختار متمرکز موجود خرید طلا به صورت اینترنتی از پلت فرم های بانکی به صرفه نیست. برای ما قدم بعدی ارائه یک محصول دیجیتال خواهد بود. شرکت ما عضو تایید شده بورس ترکیه (Borsa İstanbul) است. این شرکت با زیرساخت های مناسب، دانش به روز و شبکه گسترده ای از مشتریان استفاده از طلای دیجیتال و سایر فلزات گرانبها را گسترش می دهد.»

ترکیه به عنوان یکی از بزرگترین بازار های طلا در جهان شناخته می شود. فلزات گران بها در این کشور شکلی از ثروت به حساب می آیند.

لازم به ذکر است که هدف اصلی ایجاد توکن های با پشتوانه طلا رقابت با ارزهای فیات نیست. آنها تنها گزینه های قابل اعتمادی در کنار ارزهای مرسوم می باشند.

چنین شرکت هایی برآنند تا شکل جدیدی از پرداخت را ابداع کنند. به این ترتیب فلزات گران بها به آسانی در اختیار عموم مردم قرار می گیرد. نه فقط جامعه کوچکی از متمولین که بر بازار کنونی مسلط هستند.

در آخر

بحث ایجاد توکن های با پشتوانه طلا در ترکیه مدتی ست که بر سر زبان ها افتاده است. ترکیه یکی از بزرگترین بازارهای طلا در جهان را دارد. این کشور همچنین بستر مناسبی برای سرمایه گذاری های دیجیتال فراهم کرده است. کمپانی بین المللی تجارت شمش آگابولیون با تکنولوژی فناوری مالی آئوروس پیشگام عرصه طلای دیجیتال در ترکیه است. این شرکت هدف خود را گسترش بازار خرید و فروش طلا و ارائه یک بازار غیر متمرکز مطمئن عنوان کرده است.

تولید توکن های با پشتوانه طلا چه تاثیری بر قیمت بیت کوین در ماه های آینده خواهد گذاشت؟

آیا طلا به اندازه ارزهای فیات می تواند پشتوانه خوبی برای خرید و فروش رمزارز باشد؟

در رمزارز مارکت آخرین خبرهای مربوط به پشتوانه های مختلف رمرارزها را دنبال نمایید.

https://cointelegraph.com/news/gold-backed-digital-tokens-to-hit-turkish-market-following-new-partnership

Comments (0)
Add Comment