خروج سرمایه از طلا بیت کوین را به جلو می راند

 کارشناسان بر این باور اند که چشم انداز طلا در حالی تیره وتار می شود که بیت کوین درخشش حقیقی خود را به دست آورده است. بر اساس نظرات این کارشناسان یک از دلایل احتمالی روند افزایشی اخیر ورود جریان عظیم سرمایه از بازار طلا به بازار بیت کوین بوده است. کاهش قیمت طلا بیت کوین را به اوج رسانده است.

 در هفته گذشته قیمت این فلز گرانبها در حدود ۴.۶۲ درصد کاهش پیدا کرد. این دارایی به تازگی در سایه بیت کوین به روند صعودی خود ادامه داد و رشد ۴۰ درصدی را به ثبت رساند. این ارز در هفته گذشته تا ۲۸ هزار دلار کاهش پیدا کرده بود.

بازار بیت کوین

چارلی موریس (Charlie Morris) موسس شرکت مدیریت دارایی ByteTree در توییتی که روز جمعه منتشر کرد اینگونه گفت:

«باتوجه به کاهش سود اوراق و انتظار تورم، طلا دوباره جان گرفته است. این داریی به قیمت ۵۰ دلار معامله شده اما قیمت در حال حاضر روی ۱۲۰ دلار است که این قیمت بسیار برای این دارای ناچیز است. من علت این امر را در انتقال نقدینگی از این بازار به بازار بیت کوین می دانم.»

به همین ترتیب جیم کرمر (Jim Cramer) مجری برنامه Mad Money از شبکه CNBC گفت تمام نقدینگی موجود در طلا به بازار بیت کوین وارد می شود. با مشاهده جریان ورود و خروج نقدینگی به Grayscale  متوجه می شویم که این دارایی کنار گذاشته شده است. چیزی در حدود ۷ بیلیون دلار نقدینگی از بازار طلا خارج شده است. و این در حالی است که ۳ بیلیون دلارآن وارد بازار بیت کوین شده است. رقابت میان بیت کوین و طلا ادامه دارد. همین امر سبب شده است که نسل هزاره با سرعت بی سابقه به این بازار روی بیاورند.

این حرکت می تواند به معنای آن باشد که بیت کوین به عنوان یک دارایی ارزشمند پذیرفته شده است. طلا و بیت کوینت برای مدت زیادی در ارتباط با یکدیگر بوده اند. این دو به عنوان ابزاری برای حفاظت از دارایی در برابر تورم به کار برده می شدند. اما اگر حرکت قیمت در هفته گذشته را ملاک قرار دهیم. به نظر می رسد که بیت کوین برنده این بازار بوده است.

خرید بیت کوین

هرروز بر قدرت و مقبولیت بیت کوین افزوده می شود.کسانی که از دارایی کافی برای ورود به این بازار برخوردار بوده اند، این ارز را به سبد سرمایه خود اضافه کرده اند. آنهایی که دارایی چندانی در دست نداشته اند، نیز با کاهش قیمت ها سهم اندکی از بازار بیت کوین را از آن خود کرده اند. نسل هزاره بیت کوین را به طلا ترجیح می دهد. بنابراین هر روز بر میزان سرمایه گذاری در این ارز افزوده می شود.

 اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تاکنون این ارز را به دارایی های اضافه نکرده اند، بهتر است سریعتر وارد عمل شوید. موجودی بیت کوین روبه کاهش است. به زودی قیمت این ارز از آنچه که تصور می کنید نیز بیشتر خواهد شد. برای خرید بیت کوین یا اطلاع از قیمت این رمزارز با ما در رمزارز مارکت همراه باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/experts-gold-outflows-are-leading-bitcoin-higher

Comments (0)
Add Comment