عدم اجبار مردم سالوادور جهت استفاده از کیف پول بیت کوین دولت

کیف پول بیت کوین دولت، Chivo نام دارد. این کیف پول مشارکتی و بدون کارمزد خواهد بود.

عدم اجبار جهت استفاده از کیف پول بیت کوین دولت

نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور و طرفدار بیت کوین است. وی در آخرین بیانیه خود اعلام کرد که استفاده از کیف پول بیت کوین دولت (CHivo) اجباری خواهند بود. رئیس‌جمهور این کشور استفاده از بیت کوین را در کشورش قانونی کرد. اما او استفاده از کیف پول بیت کوین را برای شهروندان اجبار نکرده است.

نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، در تاریخ ۲۹ ژوئن در مورد بیانیه مربوط به کیف پول بیت کوین توییت زد. وی اظهار داشت که قصد دارد اطلاعات غلطی که مربوط به کیف پول دولت وجود دارد را از بین ببرد. او از این خبر پرده برداشت که در پی تصویب قانون بیت کوین در ۹ ژوئن، قصد دارد که از ۷ سپتامبر استفاده از کیف پول بیت کوین دولت را اجرا کند. وی بیان کرد که در حال حاضر اطلاعات روشنی برای این قانون وجود ندارد. به همین علت نایب بوکل قصد دارد تا شفاف سازی‌هایی را برای مردم صورت دهد.

کیف پول جدید بیت کوین دولت به طور عامیانه (cool) نام دارد. این کیف پول قادر است بیت کوین و دلار آمریکا را نیز در خود جای دهد. بوکله افزود این تنها یکی از چندین کیف پول‌های ارز دیجیتال در کشور است. وی اظهار داشت که مردم می‌توانند از این کیف پول بیت‌کوین دولت استفاده کنند. علاوه بر این، این کیف پول با دیگر کیف پول‌های حال حاضر، همکاری و معامله نیز دارد.

کیف پول Chivo بدون کارمزد است

این کیف پول اطلاعات شخصی را از مردم دریافت می‌کند. به همین علت بسیاری از مردم نگران حفظ حریم خصوصی خود در این کیف پول هستند.  بوکله در پاسخ به نگرانی‌های مردم بیان کرد که تمام اطلاعات درخواستی توسط کیف پول بیت کوین دولت در اختیار دولت قرار دارد. وی تاکید می‌کند که هر گونه درخواستی مبنی بر اطلاعات شخصی در این کیف پول تنها برای اهداف امنیتی است.

بوکله همچنین به این موضوع اشاره کرد که برخلاف صرافی های حال حاضر عمل می‌کند. وی اذعان داشت که برای تبدیل بیت کوین به دلار آمریکا و بالعکس هیچ هزینه ای دریافت نمی‌کند. بعلاوه کیف پول بیت کوین حق کمیسیون و کارمزدی را برای تراکنش‌ها ندارد. وی همچنین خاطرنشان کرد که بر خلاف کارت اعتباری، کیف پول بیت کوین برای کاربران و بازرگانان هیچ هزینه کمیسیونی در نظر نگرفته است.

طرح تشویقی دولت برای استفاده از این کیف پول

وی افزود که نگهداری پول به صورت بیت کوین یا دلار در کیف پول بیت کوین دولت مزیت‌های ویژه‌ای دارد. از جمله این مزیت‌ها باید به امکان تبدیل ارز به پول نقد در صورت نیاز اشاره کرد. بوکله بیان کرد که مردم هر گاه که بخواهند می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را به پول نقد تبدیل کنند. همان طور که قبلاً در رمز ارز مارکت گفته ایم، دولت دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین را در بسیاری از شهرها فعال خواهد کرد. با این وجود، دارندگان دارایی دیجیتال به راحتی می‌توانند از طریق دستگاه‌های خودپرداز ارز‌های خود را به پول نقد تبدیل کنند. نام این دستگاه‌ها (chivo point) یا (chivo ATM) خواهد بود.

رئیس جمهور بوکله همچنین تایید کرد که ۳۰ هزار دلار دارایی موجود در کیف پول بیت کوین دولت را به دلار تبدیل نخواهد کرد. این کار وی تنها برای تشویق مردم به استفاده از به کیف پول chivo صورت می‌گیرد.

این ابتکار جدید کیف پول بیت کوین قادر است سیاست پولی را در کشور آمریکای مرکزی متحول کند. بر اساس گزارشNasdaq ، تقریبا ۷۰ درصد از جمعیت مردم السالوادور به حساب‌های بانکی یا خدمات مالی دسترسی ندارند.

در آخر

به تازگی خبری مبنی بر قانونی شدن بیت کوین در کشور السالوادور در رمز ارز مارکت منتشر شد. اکنون رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که هیچ اجباری جهت استفاده از کیف پول بیت کوین دولت برای مردم وجود ندارد. دولت این کشور برای تشویق مردم جهت استفاده از این کیف پول اقداماتی را نیز انجام داده است. برای مثال نگهداری پول در این کیف پول بدون هیچ کارمزد و حق کمیسیون است. به علاوه کاربران هر زمان که بخواهند می‌توانند ارزهای خود را به پول نقد تبدیل کنند. آیا با این کار رئیس جمهور بوکله، سیاست پولی این کشور شاهد تغییرات شگرفی خواهد بود؟ به نظر شما آیا تمامی مردم موافقت خود را برای استفاده از کیف پول اعلام می‌کنند؟

https://cointelegraph.com/news/salvadorans-will-not-be-forced-to-use-the-government-s-bitcoin-wallet

Comments (0)
Add Comment