شاخص سرمایه گذاری بیت کوین گری اسکیل و کاهش ۱۸.۹۲ درصدی آن

شاخص سرمایه گذاری بیت کوین گری اسکیل در روز گذشته بیش از ۱۸ درصد کاهش ارزش را تجربه کرد. این موضوع به نوبه خود یکی از خبرهای تراز اول دنیای ارزهای دیجیتال بود. خبری که بسیاری را شوکه و متحمل ضرر کرد. این اتفاق برای اولین بار در گری اسکیل رخ داد. با ما همراه باشید.

شاخص سرمایه گذاری بیت کوین گری اسکیل تا نزدیک ۲۰ درصد کاهش یافت!

شاخص سهام بیت کوین گری اسکیل که در دو ماه گذشته حالت منفی به خود داشت، امروز در این زمینه رکورد زد. این پدیده به این معنی است که میزان سهام این پروژه پایین‌تر از ارزش سرمایه خالص آن یا همان NAV است. رشد منفی به این معنی است که سرمایه گذار هیچگونه انتظاری از سرمایه گذاری خود ندارد و این عامل باعث کاهش ارزش سهام می‌شود.

دلایل مختلفی وجود دارد که شاخص سرمایه گذاری ارز دیجیتال بیت کوین در گری اسکیل یا همان GBTC با کاهش قیمت روبرو شده است. یکی از این دلایل اصلی آن ایجاد محدودیت موقت برای ارزش این سیستم در گری اسکیل است. همچنین این موضوع را نباید فراموش کرد که سیستم‌های سرمایه گذاری رقیب مانند ETF کانادایی بیت کوین نیز از دیگر عواملی است که کاهش قیمت و ارزش را برای GBTC به وجود آورده است. از طرفی یکی از اصلی‌ترین عوامل از بین رفتن ارزش سهام، فروش آن توسط سرمایه گذاران دانه درشت است. این مشخصه را می‌توان اصلی‌ترین عامل کاهش قیمت شاخص سرمایه گذاری بیت کوین گری اسکیل دانست.

ایجاد فرصت مناسب برای سرمایه گذاری در GBTC

در ماه آپریل، یکی از دارندگان سهام در GBTC یک نامه به مدیریت گری اسکیل ارسال کرد. هدف از این نامه درخواست برای ایجاد فرصت مناسب برای سرمایه گذاری در GBTC بود. موسسه تحقیقاتArcane  از دلایل کاهش ارزش سهام بیت کوین راه اندازی ETFهای مختلف بیت کوین دانست. این عامل باعث می‌شود تا بسیاری از سرمایه گذاران و کمپانی‌های فعال در حیطه رمز ارزها به طور مستقیم بیت کوین را خریداری کنند. به همین دلیل شاخص سهام بیت کوین گری اسکیل با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شد.

 اخیرا یک رگولاتور کانادایی وجود ETF در بیت کوین را تایید کرد. اساس این سرمایه گذاری به شکل معاملات دلاری است. همچنین یک مشخصه شبیه به این موضوع در کشور برزیل نیز در حال راه اندازی است. در بهار سال ۲۰۲۱ میلادی بود که سیستم نظارت و امنیت ایالات متحده آمریکا به همراه کمیسیون صرافی این کشور تحقیقات خود را در زمینه راه اندازی دو ETF به وسیله WisdomTree و VanEck آغاز کردند.

برنامه‌های کمپانی گری اسکیل در زمینه تبدیل شاخص سهام بیت کوین گری اسکیل به ETFها را به یاد آورید. در ماه مارس، این کمپانی ۹ عدد تخلیه مربوط به این مشخصه را منتشر کرد.

بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال معتقدند تبدیل GBTC به ETFهای بیت کوین بهترین راهکار برای کمپانی گری اسکیل است. کمپانی گری اسکیل اخیرا علاقه و تعهد خود نسبت به این تبدیل را بیان کرد. باید در آینده دید چه اتفاقی قرار است برای آینده شاخص سهام بیت کوین گری اسکیل بیفتد.

جمع بندی | شاخص سرمایه گذاری بیت کوین گری اسکیل

شاخص سهام بیت کوین گری اسکیل در روز گذشته بیشترین کاهش خود را تجربه کرد. کاهش حدودا ۲۰ درصدی این سیستم می‌تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت بیت کوین و سایر موارد مرتبط به آن داشته باشد. نظر شما چیست؟