پلتفرم پالی نتورک و درخواست همکاری با هکر این شبکه، آقای کلاه سفید

پلتفرم پالی نتورک و حرکت جنجالی اخیر این پلتفرم، موضوعی است که امروز می‌خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم. این پلتفرم از پلتفرم‌های شناخته‌شده در دنیای ارزهای دیجیتال است. پالی نتورک اخیرا به یکی از هکرهای این شبکه که حدود ۶۱۱ میلیون دلار را هک کرده بود، پیشنهاد جالبی داد. آنها از وی خواسته‌اند که مشاور ارشد امنیتی این شبکه باشد. همچنین این شبکه به آقای کلاه سفید اطمینان داده است که آنها به‌هیچ‌وجه او را از لحاظ قانونی مسئول نمی‌دانند و هیچ اقدام قانونی برعلیه وی، انجام نخواهند داد. با ما همراه باشید تا این شبکه و اقدام جنجالی اخیر آن را بررسی کنیم.

پلتفرم پالی نتورک

بزرگ‌ترین هک دیفای، هفته گذشته در شبکه پالی نتورک اتفاق افتاد. هکری که مسئول این اتفاق بود می‌توانست ۶۱۱ میلیون دلار را از صندوق‌های مالی این شبکه، بدزدد. پالی نتورک به این هکر درخواستی مبنی بر برگرداندن اموال فرستاد و همچنین او را با اقدامات قانونی تهدید کرد. پس از این اقدامات، این هکر گفت که او «آقای کلاه سفید» است و اصلا قصد ندارد که از اموال دزدی استفاده کند. سپس نیز در پی تصدیق گفته خود، وی درصد بیشتری از اموال را بازگرداند.

اخیرا نیز پالی نتورک، پاداشی به‌مبلغ نیم میلیون دلار را به وی پیشنهاد داده است. حالا آنها به این هکر، پیشنهاد موقعیتی را در شبکه خود داده‌اند. آنها از وی خواسته‌اند که مشاور ارشد امنیتی این پلتفرم باشد. همچنین آنها به وی اطمینان داده‌اند که هیچ اقدام قانونی بر علیه او، انجام نخواهند داد.

پلتفرم پالی نتورک در یک توییت بیان کرد که این شبکه هر زمان که این هکر بخواهد، مبلغ ۵۰۰,۰۰۰ دلار را به حساب وی انتقال خواهد داد.

این شبکه نوشت:

«پالی نتورک هیچ قصدی مبنی بر آن ندارد که آقای کلاه سفید را قانونا مسئول این هک بداند و صمیمانه از وی درخواست دارد تا مشاور ارشد امنیتی شبکه آنها باشد. به‌همین منظور همچنین جایزه‌ای ۵۰۰,۰۰۰ دلاری نیز در راه است. در نهایت آقای کلاه سفید هرکاری که می‌خواهد می‌تواند با جایزه خود انجام دهد؛ ما هیچ اعتراضی نداریم.»

رسانه رسمی پالی نتورک نوشت:

«آقای کلاه سفید در طی گفت‌وگوی عمومی اخیر، نگرانی خود را دررابطه با امنیت و استراتژی توسعه کلی پالی نتورک، به‌اشتراک گذاشت. تیم پالی به‌طور فعالانه‌ای با سازمان‌هایی کار می‌کند که راه حل‌های امنیتی ارائه می‌دهند. چنین سازمان‌هایی تماما هدف دارند تا سیستمی ایمن و قوی را به عموم ارائه دهند که کاملا برای بازسازی و بازیابی پالی نتورک، آماده است. ما خالصانه امیدواریم که آقای کلاه سفید بتواند درخواست ما را درک کند و همکاری فعالی را با ما ادامه دهد.»

این شبکه امیدوار است که کلاه سفید به‌زودی کلیدهای خصوصی کیف پول‌ها را برگرداند تا بتوان منابع مالی را به سرمایه‌گذاران بازگرداند.

جمع بندی

پلتفرم پالی نتورک و اقدام جنجالی اخیر آن، موضوعی بود که امروز در این مقاله به آن پرداختیم. پالی نتورک که از پلتفرم‌های برتر ارزهای دیجیتال است، هفته پیش هک شد. این هک، حدود ۶۱۱ میلیون دلار و بزرگ‌ترین هک دیفای تاریخ رمز ارز بوده است. حالا هکری که این اقدام را انجام داده است، خود را آقای کلاه سفید معرفی کرده و گفته است که وی هرگز قصد دزدیدن پول را نداشته است. به‌همین ترتیب نیز شبکه پالی نتورک از وی صمیمانه درخواست کرده است که با آنها همکاری کند و مشاور ارشد امنیت شبکه آنها باشد. ما امروز این شبکه و اقدام اخیر وی را بررسی کردیم. آیا به‌نظر شما این هکر با شبکه پالی نتورک همکاری خواهد کرد؟

Comments (0)
Add Comment