هکاتون ترون ۲۰۲۲ راه‌اندازی می‌شود

هکاتون ترون ۲۰۲۲ سرانجام در دست راه‌اندازی قرار دارد. ترون دائو (DAO) هکاتون ترون سال ۲۰۲۲ خود را با همکاری زنجیره بیت تورنت (BitTorrent) آغاز می‌کند.

هکاتون ترون ۲۰۲۲

ترون دائو (TRON DAO) و زنجیره بیت تورنت (BTTC) در حال راه‌اندازی هکاتون بزرگ ترون ۲۰۲۲ هستند. ثبت نام این هکاتون از ۱۴ام فوریه آغاز می‌شود. هکاتون، بخشی از کارهای بلندمدت ترون دائو برای ترویج پذیرش عمده فناوری بلاک چین و راهکارهای میان‌زنجیره‌ای نوآورانه است. هدف اصلی هکاتون آن است که به توسعه‌دهندگان، توانایی ساخت و اجرای پروژه‌های وب ۳، NFT، گیم‌فای و دیفای را بدهد. این هکاتون قصد دارد تا محتوا و جامعه سرگرمی قدرتمندی را بر روی ترون (TRON) و دیگر پلتفرم‌های بلاک چین بسازد.

ترون دائو و BTTC نیز هیجان‌زده هستند که انجمن ترون دائو را معرفی کنند. اعضای این انجمن می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، اطلاعات را پیدا و موضوعات مختلف را ایجاد کنند، پاسخ سوالات را بدهند و در کل در بحث و گفت‌وگوهای مربوط به جامعه ارز دیجیتال شرکت داشته باشند.

از آنجایی که ترون به یک دائو تبدیل شد، مأموریت آن ایجاد فضایی دیجیتالی بود که هرکسی در آن حرفی برای گفتن دارد. این وب غیرمتمرکز تماما درباره قرار دادن قدرت در دستان جامعه است.

«جاستین سان» مؤسس ترون درباره هکاتون ترون ۲۰۲۲ گفت: «آینده از جایی که ذخیره و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، دارایی‌های دیجیتالی و کیف پول‌های ارز دیجیتال متداول هستند، اصلا دور نیست. بلاک چین با افزایش استفاده از شبکه‌های ایمن، همتا به همتا و غیرمتمرکز، در حال تبدیل شدن به ستون فقرات وب ۳.۰ یا همان وب غیرمتمرکز است.»

هکاتون بزرگ ترون، فرصت‌هایی را برای استعدادهای بی‌سابقه به وجود می‌آورد تا به رسمیت شناخته شوند و توسعه وب ۳.۰ را تسهیل بخشند. در عین حال، آن‌ها رشد اکوسیستم بلاک چین را نیز هم‌زمان ترویج می‌دهند.

هکاتون ترون و فرصت‌های آن

هکاتون بزرگ ترون، فرصتی هیجان‌انگیز برای کارآفرینان، توسعه‌دهندگان و طراحانی است که همیشه می‌خواستند قرارداد هوشمند یا اپلیکیشنی مربوط به بلاک چین را بسازند. به‌علاوه، توسعه در BTTC به هرکسی اجازه می‌دهد تا به‌راحتی اپلیکیشن توسعه‌یافته‌ای را تغییر دهد. آن‌ها می‌توانند اپلیکیشن‌ها را به‌گونه‌ای تغییر دهند که در پلتفرم‌های بلاک چین مختلفی همچون ترون، اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس و بسیاری از پلتفرم‌های بیشتر در آینده‌ای نزدیک کار کنند.

تمام توسعه‌دهندگان قراردادهای هوشمند یا بلاک چین، مدیران تولید و طراحان واجد شرایط ثبت نام در رقابت هکاتون ترون ۲۰۲۲ هستند. شرکت‌کنندگانی که توسعه پروژه وب ۳، NFT، گیم‌فای و دیفای اپن سورسی را به زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی به پایان رسانده باشند، از شرکت‌کنندگان واجد شرایط به‌شمار می‌روند. پروژه‌های توسعه‌یافته از سوی آن‌ها نیز تا پیش از پایان مهلت، در ترون، اتریوم یا زنجیره هوشمند بایننس کار خواهد کرد. این رقابت برای هر پروژه در حال توسعه در ترون یا دیگر بلاک چین‌ها تا زمانی که از ملزومات و قوانین آن پیروی کند، آزاد است.

همچنین هیئت بازدیدی دائمی در طول هکاتون به‌همراه هیئت مهمان ویژه پویایی در هر فصل نیز وجود خواهد داشت. هیئت بازبینی نهایی هر دور شامل متخصصان ارز دیجیتال، رهبران صاحب نظر و هیئت مدیره بازبینی جامعه‌ای عمومی خواهد بود. امتیازهای آن‌ها نیز به‌ترتیب ۳۰، ۳۰ و ۴۰ درصد است. بازبینان انجمن به‌صورت شفافی در انجمن ترون دائو رأی خواهند داد.

ثبت نام در هکاتون بزرگ ترون

ارسال اطلاعات برای اولین فصل هکاتون از ۱۴ام فوریه ۲۰۲۲ آغاز می‌شود و ۷ام مارس ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد. شرکت‌کنندگان باید در هنگام ثبت نام، دسته‌بندی نام پروژه ورودی را مشخص و فرم ثبت نام را پر کنند. توصیه می‌شود که شرکت‌کنندگان، توضیح مفصلی از دلایل و مشخصه‌های پروژه خود را در فرم ثبت نام هکاتون ترون ۲۰۲۲ ارائه دهند. از آنجایی که تعاملات و ارتباطات با اعضای انجمن در موضوعات انجمن نیز در حین داوری پروژه‌ها در نظر گرفته می‌شود، پس بهتر است که شرکت‌کنندگان پروژه‌های خود را هرچه سریع‌تر ثبت نام کنند.

با وجود جایزه‌ای جمعا ۵۰۰ هزار دلاری، هر فصل هکاتون به چهار مسیر مختلف تقسیم می‌شود: دیفای، گیم‌فای، NFT و وب ۳. این رویداد، رویداد تأمین مالی در دست اقدامی خواهد بود که هر سه ماه یکبار آغاز شده و به رشد اکوسیستم ترون و BTTC کمک خواهد کرد.

ملزومات ثبت نام

  • مخزن کدی که عموما قابل دسترس باشد (یعنی گیت هاب)
  • ورقی با معرفی و راهکار پیشنهادی پروژه
  • کاندید مربوطه در طول مدت ثبت نام باید پروژه خود را به‌صورت عمومی به انجمن ترون دائو پست کند. این پست باید شامل جزئیاتی از قبیل زیر باشد:
  • معرفی پروژه
  • نقاط عطف و دستاوردهای موردانتظار
  • اسکرین شات، تصاویر و یا ارائه‌ها
  • نمونه اولیه کار (اختیاری)
  • ویدئو (اختیاری)

کاندید همچنین باید در مورد پروژه خود به‌صورت فعالانه سوالات جامعه را پاسخ دهد. میزان بازخورد انجمن و کیفیت پست‌های موجود در انجمن کاندید به‌صورت مستقیم بر روی داوری پروژه آن‌ها تأثیر دارد.

نحوه ورود به هکاتون ترون ۲۰۲۲

  • در دیسکورد به انجمن دیسکورد ترون دائو بپیوندید
  • فرم درخواست را پر کنید
  • مطابق دستورالعمل ارسالی از سوی mailto:support.hackathon@trondao.org عمل کنید

لطفا برای شرایط، قوانین، معیارها و جزئیات بیشتر به سایت https://forum.trondao.org/ مراجعه نمایید.

درباره ترون دائو

ترون، مختص تسهیل غیرمتمرکزسازی اینترنت از طریق فناوری بلاک چین و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) است. این شبکه در سپتامبر سال ۲۰۱۷ توسط «جاستین سان» تأسیس شد. شبکه ترون از زمان راه‌اندازی شبکه اصلی در می ۲۰۱۸، به ارائه دستاوردهای تحسین‌برانگیز خود ادامه داده است. جولای سال ۲۰۱۸ نیز ادغام اکوسیستم بیت تورنت (BitTorrent) را رقم زد. بیت تورنت، پیشگامی در خدمات غیرمتمرکز است که ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

شبکه ترون در سال‌های اخیر به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. این شبکه بیش از ۶۹ میلیون کاربر در بلاک چین دارد و به سمت بیش از ۲.۷ میلیارد تراکنش می‌رود. به‌علاوه، ترون میزبان بزرگ‌ترین عرضه در گردش استیبل کوین‌ها در سرتاسر جهان است که توانست در آوریل سال ۲۰۲۱ از USDT در اتریوم نیز جلو بزند. شبکه ترون در دسامبر سال ۲۰۲۱، غیرمتمرکزسازی کامل را به پایان رساند و در حال حاضر دائویی است که کاملا توسط جامعه آن اداره می‌شود.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/02/10/tron-dao-launches-the-tron-grand-hackathon-2022-in-partnership-with-bittorrent-chain/

Comments (0)
Add Comment