هاوینگ بیت کوین چیست؟ معنی آن به چه صورت است؟

منظور از هاوینگ بیت کوین ، اتفاقی است که در آن نیمی از میزان بیت کوین جدید ارائه شده کم می‌شود و این رویداد هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد. همان طور که می‌دانید بیت کوین یک عرضه رمز گذاری شده محدود است. این شبکه با تولید ۲۱ میلیون سکه دیگر تولیدی نخواهد داشت. همین موضوع باعث موفقیت رمز ارز بیت کوین شده و در حال حاضر بسیاری از افراد به آن طلای دیجیتال می‌گویند. جالب است بدانید در حال حاضر چیزی نزدیک به ۱۸ میلیون بیت کوین در حال گردش در بازار ارزهای دیجیتال است.

مطالب دیگر را بخوانید

برای روشن شدن مفهوم هاوینگ بیت کوین بهتر است آن را با یک مثال توضیح دهیم. تصور کنید هاوینگ بعدی بیت کوین در تاریخ ۱۸ مه سال ۲۰۲۰ انجام می‌شود. پس از رسیدن بلوک‌ها به ۶۳۰۰۰۰، پاداش بلاک هم ۱۲.۵ به مقدار ۶.۲۵ بیت کوین کاهش پیدا می‌کند. تاریخی مشخصی برای Bitcoin Halving تعیین نشده، چرا که تولید بلوک‌های جدید در زمان متفاوتی اتفاق می‌افتد. شبکه می‌تواند به طور میانگین در هر ده دقیقه به محاسبه یک بلوک بپردازد.

آیا قیمت بیت‌ کوین ۲۰۲۰ تغییر می‌کند؟

بیت کوین امروزه تورمی نزدیک به ۳.۸۸ درصدی دارد و ماینرها به طور روزانه ارز رمز پایه بیت کوین را تخلیه می‌کنند. بعد از هاوینگ تورم به زیر ۲ درصد می‌رسد و آن وقت می‌توانید برای خرید ۹۰۰ بیت کوین جدید در روز اقدام کنید. با افزایش تقاضا جهت خرید ارز رمز پایه بیت کوین، قیمت آن افزایش می‌یابد، چرا که پس از Bitcoin Halving در سال ۲۰۲۰ عرضه به نصف کاهش پیدا می‌کند.

در واقع کاهش نصف ارز رمزگذاری شده بیت کوین موجب کاهش عرضه بیت کوین و کاهش دارایی خواهد شد؛ بنابراین اگر تقاضا همچنان ادامه داشته باشد، ممکن است قیمت آن افزایش یابد.

چگونه می‌توان هاوینگ‌ بیت کوین ۲۰۲۰ را معامله کرد؟

برای این کار می‌توانید ساده‌ترین راه را انتخاب نمایید، با خرید ارز بیت کوین به صورت مستقیم از صرافی و راه اندازی حساب کاربری، این امکان برای شما فراهم می‌شود تا بتوانید پیش از هاوینگ یا دوماه قبل از آن، بیت کوین تهیه کنید و در صورتی که قیمت آن افزایش یافت، می‌توانید سود مورد نظر را دریافت کنید.

آیا می‌توان با هاوینگ بیت کوین‌ درآمدزایی کرد؟

بله، پس از هاوینگ بیت کوین و بررسی و پیش بینی درباره قیمت‌های بیت کوین در روزهای مرتبط با این اتفاق، می‌توان به درآمدزایی از این طریق امیدوار بود. در هر صورت بهتر است بیاموزیم که هر نوع تجارتی خطرات و خساراتی را به همراه دارد. در نتیجه زمانی موفقیت به شما نزدیک خواهد شد، که شما بیشتر از دارایی خود ریسک کنید.

لازم به ذکر است که شخص خاصی مالک شبکه ارز دیجیتالی بیت کوین نبوده و کنترل بیت کوین توسط تمامی کاربران در سراسر جهان انجام می‌گیرد. با به روز رسانی این نرم افزار، نمی‌توان ساختار بیت کوین را تغییر داد، چرا که همه کاربران می‌توانند نرم افزار و یا نسخه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید

بیت کوین
Comments (0)
Add Comment