قدرت محاسباتی شبکه بیت کوین

کاهش هش ریت شبکه بیت کوین در گذشته با کاهش قیمت این ارز همراه بوده است. منظور از هش ریت قدرت محاسباتی موجودی شبکه بیت کوین است. به گزارش کوین تلگراف قدرت بیشتر به معنای امنیت بالای شبکه است. افزایش قدرت محاسباتی شبکه بیت کوین بع معنای افزایش علاقه مردم به سرمایه گذاری در بازار بیت کوین است.

هش ریت شبکه و افزایش قیمت بیت کوین

افزایش هش ریت شبکه به معنای افزایش قیمت بیت کوین است. تحلیل گران متوجه شده اند که در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ میزان دشواری استخراج در شبکه بیت کوین افزایش پیدا کرده است. به دنبال آن هش ریت شبکه نیز افزایش پیدا کرده است.

 به عنوان مثال سود ۷۰ درصدی در سال ۲۰۲۱ به معنای افزایش سرمایه گذاری در بازار استخراج بوده است.

مثال های متفاوتی در این رابطه موجود است. به عنوان مثال خرید تجهیزات گران قیمت استخراج از سوی Argo Blockchain در تگزاس، خرید تجهیزات استخراج در Bitfury و Bit.com از جمله مواردی است که افزایش هش ریت شبکه را به دنبال داشته است.

 با این حال نمی توان تاثیر متقابل هش ریت با قیمت را پیش بینی کرد. در مواردی افزایش هش ریت افزایش قیمت را به دنبال داشته است. اما در مواردی نیز حتی کاهش ۲۵ درصدی هش ریت تاثیر چندانی روی قیمت بیت کوین نداشته است.

از سوی دیگر افزایش ۱۳۲ درصدی قیمت بیت کوین در دو ماه آخر سال ۲۰۱۷ اما هش ریت ماه ها بعد بین ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ و مارس ۲۰۱۸ افزایش پیدا کرد.

 تغییرات قیمت بیت کوین

 اطلاعات ارزشمندتری از نیمه دوم سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به دست می آید که نشان می دهد. قیمت بیت کوین در برهه های زمانی متفاوت با فراز و نشیب هایی روبه رو بوده است. از آوریل سال ۲۰۱۸ تا نوامبر سال ۲۰۱۸ هش ریت به ۵۷ تراهش بر ثانیه رسید. اما این امر با کاهش قیمت بیت کوین به ۴۰۰۰ دلار همراه بود.

از سوی دیگر در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ روند متفاوتی میان هش ریت و قیمت مشاهده شد. افزایش ۶۶ درصدی قیمت بیت کوین کاهش ۳۸ درصدی قیمت بیت کوین را در پی داشت. در سال ۲۰۲۰ نیز افزایش قیمت بیت کوین تا ۱۰۲۰۰ دلار تا هفته ها تاثیری روی هش ریت شبکه نداشت.

افزایش قیمت و هش ریت

 اطلاعات به دست آمده به تازگی نشان می دهند که رابطه مستقیمی میان قیمت و هش ریت وجود دارد. افزایش هش ریت تا ۱۶۶ تراهش بر ثانیه در تاریخ ۸ فوریه، دو هفته بعد منجر به افزایش قیمت بیت کوین تا ۵۵ هزار دلار شد. بنابراین بدون شک باید گفت که رابطه شدیدی میان قیمت و هش ریت وجود دارد. با این حال در برخی از زمان ها ظرفیت استخراج بدون توجه به قیمت بیت کوین افزایش پیدا کرده است.

از طرفی در برخی از مواقع افزایش هش ریت نیز تاثیری روی قیمت بیت کوین نداشته است. به این ترتیب این معیار برای پیش بینی قیمت بیت کوین در کوتاه مدت مناسب نیست. به عبارت دیگر این دو معیار نشانه های پیچیده ای را در بر دارند که سردرگمی معامله گران را در پی دارد.

با این حال با وجود رابطه بلند مدت میان این دو معیار باید این نکته را در نظر داشت که ممکن است این دو معیار به سرعت روی یکدیگر تاثیر بگذارند. این امر شامل استفاده از سخت افزارهای جدید در استخراج، قانون گذاری های جدید، تغییرات جغرافیایی و بهای متفاوت تامین برق می شود.

در آخر

  قدرت محاسباتی شبکه بیت کوین یکی از معیارهایی است که روی قیمت این ارز تاثیرگذار است. اما بررسی ها نشان می دهد که پیش بینی روند قیمت براساس این معیار کار ساده ای نیست. چراکه در برخی از مواقع افزایش هش ریت کاهش قیمت را به دنبال دارد و برعکس. به همین دلیل برای پیش بینی روند بازار باید معیارهای متفاوتی را در نظر بگیرید و به یک معیار اکتفا نکنید. با در نظر گرفتن تغییرات قیمت ها بهترین زمان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید و با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-network-s-computing-power-is-it-an-accurate-predictor-of-btc-price