۱۰.۶ درصد از دارایی‌های ارز دیجیتال در اختیار صندوق‌های پوشش ریسک

صندوق‌های پوشش ریسک یا هج فاند (hedge funds) آمریکای شمالی، پیشتاز سرمایه گذاران کنجکاو بازار رمز ارز هستند. صندوق‌های اتحادیه اروپا و انگلیس از صندوق آمریکای شمالی چندان عقب‌تر نیستند. انتظار می‌رود صندوق‌های اتحادیه اروپا و انگلیس طی ۵ سال ۶.۸ درصد از دارایی‌های خود را به رمز ارزهای بازار کریپتو کارنسی اختصاص دهند.

افزایش سرمایه گذاری در بیت توسط مدیران صندوق‌های پوشش ریسک

نظرسنجی جدید از ۱۰۰ مدیر مالی صندوق‌های پوشش ریسک انجام شده است. این نظر سنجی نشان داده است که آن بخش قصد دارد  در آینده‌ای نزدیک، میزان تعاملات خود را در بازار رمز ارز افزایش دهد.

این نظر سنجی توسط گروه اینترتراست (Intertrust) انجام شده است. بررسی‌های این نظر سنجی نشان می‌دهد که اگر پیش‌بینی پاسخ‌دهندگان در تمام بخش منعکس شود و به گوش همه کارکنان آن بخش برسد، مقدار دارایی‌های نگهداری شده توسط صندوق‌های پوشش ریسک به۳۱۲ میلیارد دلار می‌رسد. سرمایه‌های مستقر در ایالات متحده در کلاس جدید دارایی روند صعودی داشت. آن‌‌ها انتظار داشتند که طی ۵ سال، میزان قرارگیری پرتفولیو خود در معرض ارز دیجیتال را افزایش دهند. انتظار آن‌ها بر این بود که  به طور متوسط مقدار ۱۰.۶ درصد افزایش را تجربه کنند.

درصد سرمایه گذاری اتحادیه اروپا کم‌تر از آمریکا است

از آن طرف، صندوق‌های پوشش ریسک در اتحادیه اروپا و انگلستان درصد کم‌تری را در این کار سرمایه گذاری کردند. آن‌ها به طور متوسط مقدار ۶.۸ درصد از دارایی‌های خود را به بازار ارز دیجیتال اختصاص دادند. گزینه‌هایی که گروه اینترتراست (Intertrust) برسی کردند شامل افسران ارشد مالی و بودجه بود. این افسران به تنهایی مبلغ ۷.۲ میلیارد دلار دارایی را در اختیار دارند. به نظر می‌رسد که مدیرعاملان شرکت‌ها نیز حداقل ۱ درصد از پرتفولیو خود را در بازار کریپتو کارنسی سرمایه گذاری کرده باشند.

یکی از مدیران برجسته صندوق‌های پوشش ریسک، پاول تئودور جونز (Paul Tudor Jones) است. او یکی از مدافعان بیت کوین با وجود نگرانی‌های موجود برای تورم اقتصادی است. آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci) مدیر عامل شرکت اسکای بریج (SkyBridge Capital) است. او پتانسیل بیت کوین را فراتر می‌بیند و معتقد است بیت کوین از طلا با ارزش‌تر است.

آلن هوارد، سرمایه گذار پر قدرت

آلن هوارد (Alan Howard) یکی دیگر از کسانی است که در این بخش، از بازار کریپتو کارنسی حمایت می‌کند. او بنیان گذار شرکت سرمایه‌گذاری بریون هوارد (Brevan Howard) است. در همین هفته، هوارد در دو استارتاپ ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد. قبل این نیز، او در خدمات نگه‌داری ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده بود. البته این سرمایه گذاری وی به صورت شراکتی و با کیف پول لجر (Ledger) و شرکت کوین شیر (CoinShares) بود. همچنین هوارد ۲۵ درصد از سهام شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال وان ریور (One River Digital Asset Management) را در اختیار دارد. بعلاوه گزارش‌هایی مبنی بر سرمایه گذاری بریون هوارد در بازار ارز دیجیتال وجود دارد.

صندو‌ های پوشش ریسک سنتی در کلاس دارایی روزبه‌رو زاطمینان بیشتری برای سرمایه ‌گذاری در این بازار به دست می‌آورند. گذشته از این، تلاش‌های زیادی جهت راه‌اندازی سرمایه‌گذاری جدید در ارز دیجیتال شده است. آن‌ها امیدوار هستند که با این کار، سرمایه گذاری‌های موفقی که در شرکت‌های گری اسکیل (Grayscale) و عملگر‌های بیتی (Bitwise) انجام داده اند، دوباره تکرار شود.

در آخر

اینگونه به نظر می‌رسد که صندوق‌های پوشش ریسک در ایالات متحده، بخشی از دارایی‌های خود را در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری می کنند. علاوه بر این صندوق‌های اتحادیه اروپا و انگلیس نیز همین اقدام را تنها با درصد کم‌تری نسب به آمریکا انجام داده‌‌اند. صندوق‌های آمریکا ۱۰.۶ درصد و انگلیس و اتحادیه اروپا ۶.۸ درصد از دارایی‌های خود را در بازار ارز دیجیتال گذاشته‌اند.

در این میان بسیاری از سرمایه گذاران و مدیران ارشد نیز بخشی از ثروت خود را وارد بازار کریپتو کارنسی کرده اند. برخی از این سرمایه گذاران ارزش بیت کوین را حتی از طلا نیز فراتر می‌دانند. آیا این سرمایه گذاری‌‌های عظیم نشانی از افزایش قیمت بیت کوین در آینده دارد؟ آیا روزی شاهد ثبات در بازار ارز دیجیتال خواهیم بود؟ شما آینده ی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

جدیدترین اخبار را در رمز ارز مارکت دنبال کنید.

https://cointelegraph.com/news/within-five-years-us-hedge-funds-expect-to-hold-10-6-of-assets-in-crypto

Comments (0)
Add Comment