تاریخچه بیت کوین ؛ بزرگ ترین شبکه رمز ارز دنیا

خب احتمالا همه ما کم و بیش در مورد بیت کوین شنیده‌ام و یا حتی در این شبکه در حال فعالیت هستیم، اما آیا با نحوه پیدایش و تاریخچه بیت کوین آشنا هستید؟

اگر علاقه‌مند هستید که بیت کوین چگونه، در چه زمانی و توسط چه کسی پا به عرصه ظهور گذاشته است با ما همراه باشید.

تاریخچه بیت کوین

تاریخچه بیت کوین و اولین حضور رسمی این شبکه، از ۱۸ آگوست ۲۰۰۸ ، هنگام ثبت نام دامنه bitcoin.org آغاز میشود. بعداً در همان سال و در تاریخ  31 اکتبر ، پیوندی به مقاله ‌ای که توسط Satoshi Nakamoto مرموز با عنوان “بیت کوین: سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا” تالیف شده بود. در ۳ ژانویه ۲۰۰۹ ، شبکه بیت کوین با اولین استخراج Satoshi Nakamoto از بلوک شماره ۰ به وجود آمد.

اولین کلاینت متن باز بیت کوین در ۹ ژانویه ۲۰۰۹ منتشر شد. کد منبع باز که تمام مشخصات بیت کوین را به نمایش گذاشت و ظهور سایر ارزهای رمزپایه را امکان پذیر نمود.

اولین معامله با بیت کوین در ۱۲ ژانویه ۲۰۰۹ انجام شد! زمانی که Satoshi Nakamoto   در آن ۱۰ بیت کوین برای Hal Finney، یکی از اولین حامیان بیت کوین ارسال کرد. معامله قابل توجه دیگر خرید غیر مستقیم دو پیتزا با ۱۰ هزار بیت کوین بود! قیمت هر بیت کوین در حال حاضر را در نظر بگیرید تا دود از سر شما بلند شود. در حال حاضر ۲۰ میلیون بیت کوین در سراسر دنیا وجود دارد! که یک میلیون از آن هنوز در اختیار ساتاشی ناشناس است.

بیشتر بخوانید

نقص امینتی در شبکه بیت کوین

اولین و تنها نقص مهم امنیتی در تاریخچه بیت کوین در ۶ آگوست ۲۰۱۰ پیدا شد . در ۱۵ آگوست همان سال مورد سو استفاده قرار گرفت و در عرض چند ساعت! معامله مورد نظر که با استفاده از هک و تقلب در این شبکه انجام شده بود، و پس از رفع اشکال و انتقال شبکه به نسخه به روز شده پروتکل بیت کوین، از گزارش تراکنش پاک شد.

ویژگی‌های اصلی بیت کوین، مانند امنیت و شفافیت آن، به اکثر ارزهای رمزپایه جدید منتقل شده‌اند. همچنین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیت کوین غیرمتمرکز بودن آن است . به این معناس که توسط هیچ نهاد یا فرد خاصی کنترل نمی‌شود و هیچ دولت یا فردی قادر نخواهد بود تا از آن به نفع خود سوء استفاده نماید. برخی از بهترین اقدامات بیت کوین از بلاکچین ناشی می شود، فناوری زیربنای آن. این فناوری اغلب انقلابی خوانده می‌شود و بسیاری از موسسات به دنبال ادغام آن در کارهای خود هستند.