آیا گاوها و خرس ها عبور قیمت بیت کوین از مرز ۱۶ هزارتایی را ممکن می دانند؟

بسیاری از تحلیل گران عبور قیمت بیت کوین از مرز ۱۶ هزارتایی را به فال نیک می گیرند. این درحالی است که برخی دیگر می گویند که عبور از این مرز به معنای آن است که باید منتظر اصلاح قیمت ها باشیم.

قیمت این رمزارز در ماه نوامبر از ۱۶ هزار دلار افزایش پیدا کرده است. تحلیلگران نیز به دو دسته تقسیم شده اند. گروهی که آینده نزدیک را برای بیت کوین درخشان می بیند و گروهی که همواره نگران یک روند صعودی اغراق آمیز هستند. اما هنوز این احتمال وجود دارد که بیت کوین با تمام قوا به روند صعودی خود ادامه دهد.

افزایش ارزش بیت کوین

وضعیت بیت کوین در شرایط فعلی

آنچه امروز در فضای بازار رمزارز مشاهده می کنیم افزایش بی سابقه قیمت این ارز در تمام بازارهاست. از سوی دیگر میزان تقاضا برای خرید بیت کوین نیز روزبه روز در حال افزایش است. دنیس وینوکوروف (Danis Vinokourov) رئیس بخش تحقیقات بازار و کارگذاری Beqaunt در گفتگو با کوین تلگراف گفته است که حجم معاملات رمزارز در حال افزایش است:

«با نگاهی به حجم معاملات انجام شده در بازارهایی که در حجم کوچک رمزارز را در اختیار سرمایه گذاران می گذارد، در می یابیم که تعداد افرادی که در این بازار حضور دارند در مقایسه با گذاشته به شدت افزایش داشته است. در همین حال حجم معاملات و قرداد های بازی که در بازار ایجاد شده است نیز افزایش داشته است.»

افزایش حجم معاملاتی که در بازارهای رمزارز انجام می شود به عنوان یک کاتالیزور عمل کرده است و قیمت این ارز را به شدت افزایش می دهد. از سوی دیگر این گونه به نظر می رسد که نهنگ ها پیش از هر زمان دیگری به سرمایه گذاری در بازار رمزارز مشتاق هستند. مجموع سرمایه ای که در بازار رمزارز وجود دارد طی هفته های اخیر افزایش پیدا کرده است.

 افزایش حجم معاملات و ورود استیبل کوین ها به بازار رمزارز غالبا به این معناست که بیت کوین به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. به این ترتیب احتمال افزایش قیمت این ارز از ۱۶ هزار دلار بسیار زیاد است.

آینده در انتظار بیت کوین

 نقطه نظر گاوها نسبت به عبور قیمت بیت کوین از ۱۶ هزار دلار

تاریخ بیت کوین نشان می دهد که قیمت این ارز تنها به مدت ۱۲ روز بالاتر ۱۶۳۰۰ دلار بوده است. تحلیل گران بازار گاوی TheBlock به این نکته اشاره کردند که مقاومت بسیار کمی در بازه میان ۱۶۳۰۰ و ۱۸۷۵۰ دلار وجود دارد. اگر بیت کوین خود را به ۱۸۷۵۰ دلار برساند. باید منتظر ثبت قیمت ۲۰ هزار دلاری این ارز برای دومین بار باشیم.

کارشناسان بر این باور هستند که ۱۵۱۷۰ سطح مقاومتی جدیدی برای بیت کوین خواهد بود.

تا کنون ۸۶۰ هزار آدرس بیت کوین چیزی در حدود ۴۶۵ هزار بیت کوین را خریداری کرده اند. همین امر نشان می دهد که این ارز از حمایت خوبی برخوردار است. بنابراین نباید نگران کاهش قیمت این ارز از مرز ۱۵۱۷۰ دلاری باشیم. اما خریداران نیز منتظر باقی نمی مانند. آنها با افزایش قیمت تمام تلاش خود را برای سرکوب قیمت ها انجام می دهند. همین امر منجر به استحکام قیمت خواهد شد.

اما تحلیل گران بر این باور هستند که بیت کوین در برابر کاهش قیمت ها مقاومت خواهد کرد. آن ها می گویند که این ارز دست کم در مرز ۱۷ تا ۱۸ هزار دلار چنین اتفاقی را تجربه نخواهد کرد.

 اکنون بیت کوین با کاهش ۴ درصدی در روز ۱۲ نوامبر یکبار امتحان خود را پس داده است. اما همچنان به روند صعودی خود ادامه داده است. به همین  دلیل به نظر نمی رسد که نیازی به محک زدن دوباره این ارز باشد.

خرس ها بازار را چگونه می بینند؟

در بازار خرس ها نیز اوضاع چندان تفاوتی نمی کند. آن ها نیز به خوبی می دانند که بیت کوین تا پایان سال جاری به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. اما آنها منتظر کاهش قیمت ها هستند و بر این باور هستند که اصلاحاتی در قیمت این رمزارز صورت می گیرد. خرس ها می دانند که بیت کوین همواره در دوره های صعودی شاهد اصلاحاتی بوده است. این ارز در سال ۲۰۱۷ و پس از عبور قیمت بیت کوین ۲۰ هزار دلار با  اصلاح ۲۰ -۳۰ درصدی قیمت مواجه شد.

 تحلیل گران بازار خرس ها می گویند که احساسات بازار کاملا قابل درک است. این ارز هنوز در مرحله ای استکه از اعتماد مردم محروم است. اما با این وجود آنچه مسلم است، خرید بیش از اندازه و اغراق آمیز این ارز است. به همین دلیل در آینده نزدیک باید شاهد کاهش قیمت این ارز باشیم. آنها می گویند که بازه قیمتی ۱۳۲۰۰ درحال حاضر برای بیت کوین بسیار ایمن است. خریداران این قیمت را بیش از هر بازه دیگری می پسندند.

 بیت کوین یقینا روند صعودی را آغاز کرده است و با قدرت تمام به مسیر خود ادامه می دهد. اما آنچه مسلم است این که این ارز همواره در روند های صعودی شاهد اصلاحاتی بوده است. اگر تا کنون در خرید و فروش بیت کوین مشارکت نداشته اید اکنون زمان آن رسیده است  که بازار رمزارز بپیوندید. فراموش نکنید که آینده از آن ارز های دیجیتال است. خود را در آینده چگونه تصور می کنید؟ بهتر است با نهنگ ها و پول هی هوشمندشان همراه باشید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نخوه مشارکت در این بازار و اطلاع از آخرین قیمت ها با ما در رمزارز مارکت همراه باشید. ما تازه های دنیای ارز دیجیتال را با شما به اشتراک می گذاریم. انتخاب با شماست.

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-price-at-16k-and-beyond-here-are-the-bear-and-bull-cases

Comments (0)
Add Comment