نحوه خرید آلت کوین و تمامی نکاتی که لازم است بدانید

از زمان پیداش اولین رمزارز در سال ۲۰۰۹ به نام بیت کوین تا کنون ۱۱ سال می‌گذرد. اگر چه دلیل ساخته شدن این رمزارز تغییر سیستم‌های مالی و پرداخت نوین نبوده اما با توجه به جهش بزرگی که این پدیده ایجاد کرد، لایه‌ای دیگر از قدرت پدیده‌ اینترنت برداشته شد. امروزه بیش از ۲۰۰۰ رمزارز ثبت شده است و این مقدار همچنان در حال افزایش است. برای آشنایی با نحوه خرید آلت کوین بهتر است ابتدا به تعاریف آن نگاه کنیم. آلت کوین (AltCoins = Alternative Coins) در واقع به تمام رمزارزها به غیر از بیت کوین گفته می‌شود.

آلت وین های معروف و نحوه خرید آلت کوین ‌ها

آلت کوین‌ها نمونه‌های زیادی دارند و که هرکدام با اهداف خاص خود طراحی شده‌اند. هرچند بسیاری از آنها با ایده‌ی ثروتمند شدن یک شبه ایجاد شده و ارزش واقعی ندارند، اما برخی دیگر پتانسیل بالایی دارند. در ادامه به توضیح انواع این آلت کوین‌ها‌ می‌پردازیم.

  • ارزهای دیجیتال (Digital Currencies): این ارزها قالبا با هدف تراکنش‌های ایمن و داخل سیستمی ایجاد شده‌اند. میزان قابل توجهی از رمزارز ها از جمله بیت کوین از این دسته هستند.
  • ارزهای چند منظوره (Utility Tokens): این ارزها درواقع به منظور ایجاد دسترسی به یک سیستم یا نرم‌افزار خاص ایجاد شده‌اند که نهایتا به سرمایه‌گذار و یا ادامه روند پروژه کمک می‌کنند. می‌توان از (BAT)، (GNT)، و (SNT) به عنوان چند نمونه معروف این کوین‌ها نام برد.
  • ارزهای ایمن (Security Tokens): این ارزها به منظور نشان دادن بخشی از سهام یا مالکیت بخشی از یک پروژه استفاده می‌شوند. البته بیشتر این نمونه رمزارزها به دلیل مشکلات قانونی و پیچیدگی آنها لغو شدند. هرچند که این نوع رمزارزها به دلایل فوایدی که برای سهام‌داران و مالکین‌ آن‌ها دارند، مورد توجه قرار گرفته‌اند. از نمونه‌های موفق آنها میتوان به (SEC) اشاره کرد.

رمزارزهای دارایی (Assets Tokens): این نمونه از رمزارزها به دلیل روند ثابت ارزشی که دارند، توجه روزافزونی را به خود اختصاص داده‌اند. این کوین‌ها معمولا نمایانگر میزان خاصی از کالاها یا ارزهای فیات هستند که برای خرید و فروش معامله‌گران این عرصه‌ها استفاده می‌شوند. از این رو قیمت‌ آن‌ها همیشه با نسبت تقریبا ثابتی از قیمت دارایی‌ اصلی این دارایی‌ها باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید

مراحل و نحوه خرید آلت کوین‌ها

  1. یک اکانت تجاری باز کنید.
  2. یکی از رمزارزهای معروف مثل بیت کوین یا اتریوم را خریداری کنید.
  3. در یک سیستم خرید و فروش رمزارز ثبت نام کنید. (بسیاری از رمزارزها سیستم خود را دارند که از رمزارزهای اصلی پشتیبانی می‌کند).
  4. میزان مورد نظر از رمزارز مورد نظر را با رمزارز اصلی خود مبادله کنید.
  5. کوین‌های خود را در کیف‌ پول مطمئن قرار دهید.

سخن پایانی:

در دنیای امروز هر روزه رمزارزی جدید با خصوصیات و قوانین خود عرضه می‌شود که ممکن است با توجه به نیازهای روز، مورد توجه گروه خاص یا عده کثیری از مردم قرار بگیرد و فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی را رقم بزند؛ برای سود بردن از این شرایط، شناخت این سیستم‌ها  و نحوه خرید و فروش آنها امری ضروری است. پس با دقت انتخاب کنید و درگیر وسوسه‌ی صاحبان این رمزارزها نشوید.

مطالب دیگر را بخوانید

Comments (0)
Add Comment