شبکه ارز دیجیتال Humanode و جذب ۲ میلیون دلار

شبکه ارز دیجیتال Humanode، ۲ میلیون دلار سرمایه را جذب کرد. تأمین سرمایه گفته‌شده توسط شرکت Republic Capital رهبری می‌شد. این در حالی بود که شبکه آزمایشی این سیستم به ۱۶۵۰ اعتبارسنج خاص رسید.

شبکه ارز دیجیتال Humanode

Humanode، اولین شبکه کریپتوبیومتریک بوده که در آن هر انسان برابر با یک نود است. این شبکه توانست دور تأمین مالی اولیه ۲ میلیون دلاری خود را با موفقیت به پایان برساند. این دور تأمین مالی توسط شرکت Republic Capital رهبری شد. به‌علاوه، مؤسساتی همچون Tribe Capital، Blizzard که صندوق اکوسیستم آوالانچ (Avalanche) است، Wintermute، GravityX Capital، Shima Capital، Genblock، AU21 و StaFi به‌همراه بنیان‌گذاران پالی گان (Polygon)، «جاینتی کنانی» و «سندیپ نیل وال» نیز از این دور پشتیبانی کردند.

Humanode اولین پروژه بلاک چین دنیاست که از مکانیسم اجماعی بر اساس احراز هویت کریپتوبیومتریک استفاده می‌کند تا هدف هر انسان = یک نود را به رسمیت بشناساند. هر انسان = یک نود یعنی یک رأی می‌تواند چندین و چند مسئله شناخته‌شده در زمینه حکومت و اقتصادهای ارزهای دیجیتال را برطرف کند. Humanode، پروتکل لایه یکی را توسعه بخشیده است که مقاومت سیبل (Sybil) قدرتمندی را از طریق الگوریتم‌های بیومتریک خصوصی بسیار دقیقی با همکاری نزدیک Facetec ارائه می‌دهد.

«الکس یه» شریک مدیریتی Republic Crypto می‌گوید: «در حال حاضر، حکومت ارز دیجیتال، کابوس پلوتوکراتی بوده که مملو از نهنگ‌ها و حمله‌های سیبل است. شبکه ارز دیجیتال Humanode در حال پایه‌ریزی زیرساخت‌های اساسی برای هویت‌های دیجیتال کاملا مستعار و مقاوم است. هویت‌هایی که به‌عنوان اساس دنیای دیجیتال فراگیر و روزافزون ما عمل خواهند کرد.»

بنیان‌گذاران Humanode از مزایای آن می‌گویند

«داتو کاوازی» از بنیان‌گذاران Humanode نیز بیان می‌کند: «حمله سیبل آن چیزیست که در میان انسانیت و راه کاملا جدیدی از تعامل با دنیای اطراف ما می‌ایستد. این حمله، فقط یک مشکل بلاک چینی نیست. ربات‌ها، بلای هر زیرساخت دیجیتال سطح بالایی هستند و ما اینجاییم تا به روشی خصوصی و غیرمتمرکز از شر آن‌ها خلاص شویم.

«ما قصد داریم که با ارائه هویت‌های مستعار و تأیید‌شده‌ای که به‌صورت بیومتریکی بر اساس بلاک چین هستند، سیستم‌ها را تضمین کنیم. ما بدین وسیله بررسی می‌کنیم که هر سیستمی که بر این مبنا ساخته شده باشد، بتواند مطمئن شود که نودها موجودات حقیقی، خاص و انسانی هستند، نه فقط چند ربات. ما از Republic و «الکس یه» تشکر ویژه‌ای داریم که هوای ما را دارند. شبکه ارز دیجیتال Humanode از هرکسی که تمایل به همکاری داشته باشد، استقبال می‌کند. با نیروی دوباره، ما به سوی مرزهای ناشناخته علم کامپیوتر قدم برمی‌داریم.»

Humanode برنامه دارد که شبکه اصلی خود را در اواسط سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کند. این سیستم اخیرا دومین نسخه پلتفرم شبکه آزمایشی خود را آغاز کرد. بیش از ۱۱۰۰۰ اپلیکیشن وجود داشت که می‌خواست یکی از اولین نودهای انسانی دنیا که همان نودهای اعتبارسنج معتبر بیومتریکی بودند، باشند. همچنین بیش از ۳۰۰۰ نفر برای شرکت در آن دعوت شده بودند و هم‌زمان بیش از ۵۰۰ نود اعتبارسنج در حال کار بود. در ۲۳ام دسامبر، نسخه بتای باز و عمومی این نرم‌افزار به‌دنبال بتای تکمیلی دو هفته‌ای نسخه دوم منتشر شد. همچنین ۱۱۵۰ نود انسانی دیگر هم راه‌اندازی شد که در ۱۰ام فوریه ۲۰۲۲، تعداد اعتبارسنج‌های خاص و فعال این شبکه را به ۱۶۵۰ رساند.

شبکه ارز دیجیتال Humanode و عدم وجود مشوق

«ویکتور» از بنیان‌گذاران Humanode می‌گوید: «آنچه که این شبکه آزمایشی را خاص می‌کند آن است که هیچ مشوقی در آن وجود ندارد. افراد تنها به‌دلیل پتانسیلی که در این پروژه می‌بینند و به‌دلیل تغییری که مقاومت سیبل بیومتریکی می‌تواند به وجود آورد به آن می‌پیوندند. من اعتقاد راسخ دارم که حامیان ما که به این دور ملحق شدند نیز چنین احتمالاتی را در پروژه ما احساس کرده‌اند.

«ما نه‌تنها ‘ابزاری مفید’ را ارائه می‌دهیم، بلکه وسیله‌ای برای تحول زیرساخت ارزهای دیجیتال، امورمالی غیرمتمرکز، دائوها (DAO) و متاورس را هم به شما عرضه می‌کنیم. این کار را نیز تنها از طریق ایجاد رشته اتصالی میان شما و حضور دیجیتالی شما انجام می‌دهیم. ما در حال ایجاد تجارب جدیدی هستیم که در آن دارایی‌ها و حق و حقوق دیجیتالی تا ماه مارس، soulbound می‌شوند.»

«تجاس ای» شریک عمومی شرکت GravityX Capital می‌گوید: «کارهای حکومتی در DAOها عمدتا بر حدنصاب‌های توکنی متمرکز هستند و آستانه بیش از حد پایینی برای رأی‌دهی دارند. در حالی که محصولات بسیاری در حال کار بر روی حل این مشکل هستند، چشم‌انداز «هر انسان – یک رأی» شبکه ارز دیجیتال Humanode موقعیت بسیار منحصر‌به‌فردی دارد. این چشم‌انداز، رأی‌دهی واقعی اما این‌بار به شیوه‌ای ناشناس و غیرمتمرکز است. تنها پروتکل‌ها و یا DAOها می‌توانند به‌صورت طبیعی از این فناوری استفاده نمایند.»

«بلال» مؤسس شرکت Genblock Capital نیز می‌گوید: « ما هیجان‌زده‌ایم از آنکه با تیم Humanode کار کنیم چرا که آن‌ها الگوهای مرسوم فناوری‌های بلاک چینی را به چالش می‌کشند. پروژه‌های بلندپروازانه‌ای همچون Humanode در خط مقدم نوآوری، ما را به تفکر دوباره درباره درک کنونی خود از این صنعت و زیر سوال بردن باورهای خود درباره آنکه این صنعت در سال‌های پیش رو به کجا خواهد رسید، وادار می‌کنند.»

درباره شبکه ارز دیجیتال Humanode

Humanode اولین شبکه کریپتوبیومتریک است که در آن هر انسان یک نود محسوب می‌شود. این شبکه، مقاومت سیبل و مدل‌های حکومتی نوآورانه‌ای را با استفاده از فناوری بیومتریک به صنعت ارزهای دیجیتال می‌آورد. Humanode در حال برنامه‌ریزی فروش عمومی و راه‌اندازی شبکه اصلی خود در تابستان سال ۲۰۲۲ است. برای اطلاعات بیشتر درباره این شبکه به وبسایت آن https://humanode.io/ مراجعه کنید.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/02/10/humanode-raises-2m-led-by-republic-capital-while-the-testnet-hits-1650-unique-validators/

Comments (0)
Add Comment