ماینرهای غیرقانونی در ایران توقیف خواهند شد

دولت ایران همواره به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از فعالیت ماینر هایی که به صورت غیرقانونی رمز استخراج می کنند بوده است. دولت با استفاده از مقامات اطلاعات برای پیدا کردن مزارع بزرگ استخراج دست به کار شده است. آژانس خبری دانش آموزی ایران اعلام کرده است وزارت اطلاعات اقداماتی را در راستای پیدا کردن ماینرهای بزرگ و غیر قانونی در نظر گرفته است.

دولت ایران به تازگی سختگیری های بیشتری را در خصوص استخراج غیرقانونی رمز از اعمال کرده است. به خصوص پس از قطعی برق در کشور و مصرف بیش از اندازه الکتریسیته.

هدف از دستگیری ماینرهای غیرقانونی در ایران

هدف دولت ایران تنها متوقف ساختن مزارع بزرگ استخراج نیست. سخنگوی وزارت انرژی خطاب به شهروندان گفته است استخراج رمز ارز در خانه نیز غیرقانونی به شمار می رود. و هر کسی که اقدام به این کار کند باید عواقب آن را بپذیرد.

استخراج رمز ارز به خودی خود در ایران یک فعالیت قانونی به شمار می رود. حتی برای این کار مجوز نیز صادر می شود. نرخ هزینه برق در این مراکز از سوی دولت تعیین می شود. سخنگوی وزارت انرژی ایران مصطفی رجبی اعلام کرده است که به نظر می رسد چیزی در حدود ۸۷ درصد از از کسانی که در ایران استخراج رمز ارز انجام می دهند این کار را غیرقانونی پیش می برند.

دولت برای پیدا کردن مزارع استخراج از گروهی از افراد محلی کمک می گیرد. این افراد اقدامات را از فعالیت های غیر قانونی در زمینه استخراج رمز ارز آگاه می کند. 

 در آخر

 دولت ایران مجوز استخراج قانونی را صادر می کند. اما از طرفی با ماینر هایی که به صورت غیرقانونی فعالیت داشته باشند برخورد خواهد کرد. از آنجایی که مصرف بی رویه انرژی برق به سرمایه ملی آسیب می رساند، اقدامات سختگیرانه ای در خصوص چنین متخلفانی در نظر گرفته می شود.

 به یاد داشته باشید که استخراج بیت کوین در خانه نیز غیرقانونی تلقی می شود. با پیروی از قوانین به امنیت و نظم عمومی کمک خواهد کرد. مصرف بی رویه برق هم وطنان شما را دچار بی برقی خواهد کرد. در صورتی که ماینرهای غیرقانونی در ایران را می شناسید از اقدامات غیر قانونی آنها چشم پوشی نکنید. انرژی برق یکی از سرمایه های ملی کشور است که باید به درستی استفاده شود.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/iranian-intelligence-officers-target-illegal-cryptocurrency-miners

Comments (0)
Add Comment