صندوق بین‌المللی پول IMF از ارزهای دیجیتال پشتیبانی کرد

صندوق بین‌المللی پول IMF از ارزهای دیجیتال حمایت کرد. در حقیقت اقتصاددان ارشد این صندوق گفت که ممنوعیت و سرکوب ارزهای دیجیتال هرگز راهکار مناسبی نیست. وی به همین ترتیب از قانون‌گذاری برای ارزهای دیجیتال حمایت و این کار را تشویق کرد.

صندوق بین‌المللی پول IMF

اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی IMF می‌گوید که باید ارزهای دیجیتال را به‌جای ممنوع کردن، قانون‌گذاری کرد. خبرگزاری اکونومیک تایمز گزارش می‌دهد که اقتصاددان ارشد صندوق IMF «گیتا گوپینات» در کنفرانس شورای ملی تحقیقات اقتصادی کاربردی (NCAER) سخنرانی مهمی داشته است. او گفت که اگر ارزهای دیجیتال را ممنوع کنیم، کشورها کنترل این صنعت را از دست خواهند داد. بنابراین دارایی‌های دیجیتالی را باید به‌جای ممنوعیت، قانون‌گذاری کرد.

به گفته وی، ممنوعیت دارایی‌های دیجیتال احتمالا کاری از پیش نمی‌برد: «قانون‌گذاری دارایی‌های دیجیتالی و ارزها ضروری است؛ مخصوصا برای اقتصادهای در حال توسعه و نوظهور. بدین ترتیب ممنوعیت آن‌ها ممکن است اصلا کاری از پیش نبرد. چراکه صرافی‌های ارز دیجیتال همین حالا هم در خارج از کشور واقع شده‌اند. همین امر کار را برای افراد ساده‌تر می‌کند و آن‌ها می‌توانند این ارزها را حتی با وجود ممنوعیت هم ترید کنند.»

او تأکید کرد که هیچ کشوری نمی‌تواند به‌صورت جداگانه و به‌تنهایی این مشکل را حل کند؛ چراکه ارزهای دیجیتال شامل معاملات پیچیده فراتر از مرزها می‌شود. اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول IMF می‌گوید:

«ما فورا به سیاستی جهانی برای این ارزها نیاز داریم. از آنجایی که معمولا اقتصادهای نوظهور و رو به توسعه، کنترل نرخ ارز، کنترل سرمایه و اندازه‌گیری جریان سرمایه را دارند، پس ارزهای دیجیتال هم می‌توانند مشکلاتی را به وجود آورند. به همین دلیل می‌توانیم از دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال برای طفره رفتن از چنین نظارت‌هایی استفاده کنیم.»

اقتصاددان IMF قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال را تشویق می‌کند

«گوپینات» اخیرا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری CNBC هم بیان کرد که دارایی‌های دیجیتالی در حال حاضر تهدیدی جهانی برای اقتصاد دنیا نیستند. اما با توجه به نظرات وی، دادن وضعیت پول ملی و قانونی به این ارزها می‌تواند مشکل‌ساز شود.

نظرات صندوق IMF در زمانی منتشر شد که هم هند و هم روسیه هر دو در حال تلاش برای ممنوع کردن ارزهای دیجیتال هستند. خبرگزاری اکونومیک تایمز گزارش کرد که دولت هند می‌تواند استفاده از ارزهای دیجیتال را به‌عنوان روشی برای پرداخت ممنوع کند اما اجازه خواهد داد که این ارزها همچون دارایی‌هایی مانند سهام، طلا یا اوراق قرضه نگهداری و یا ترید شوند. در طرف روسیه نیز بانک مرکزی روسیه در نظر دارد که تمام ارزهای دیجیتال را «به‌طور کامل رد کند».

صندوق بین‌المللی پول IMF در ماه دسامبر نیز اعلام کرد که «گوپنات» احتمالا جای «جفری اوکاموتو» را به‌عنوان اولین معاون مدیرعامل می‌گیرد. او به اولین زنی تبدیل می‌شود که چنین جایگاهی را به‌دست می‌آورد. پیش‌تر هم این صندوق برخی از نگرانی‌های جدی را درباره به‌کارگیری بیت کوین ال سالوادور ابراز کرد.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/12/17/imf-chief-economist-said-banning-crypto-is-not-a-solution-advocates-regulating-cryptocurrencies/

Comments (0)
Add Comment