رمزارزهای مهم این هفته

معامله گران در انتظار تلنگری برای ادامه روند صعودی پیت کوین هستند. در این صورت ارز های مانند XLM،MIOTA، XMR و XTZ نیز به روند صعودی ادامه می دهند. بیت کوین در نزدیکی بالاترین رکورد خود متوقف شده است. به نظر می رسد که خرس ها و گاوها در انتظار تلنگری برای تعیین ادامه مسیر هستند. در این بین رمزارزهای مهم این هفته را نباید فراموش کنیم.

 گاو ها به دنبال دلیل قانع کننده ای برای اعتماد به قیمت های بالاتر هستند. از سوی دیگر خرس ها در انتظار مشاهده نشانه ای از ضعف در روند صعودی هستند. عاملی که می تواند به عنوان تلنگر ایفای نقش کند فهرست شدن سهام کوین بیس در بازار نزدک است. این امر گاو های بازار را به هیجان می آورد. چرا که انتشار این خبر منجر به افزایش میزان پذیرش رمز ارز سوی سرمایه گذاران بازارهای سنتی خواهد شد.

 سرمایه گذاران به نگهداری رمزارزهای مهم این هفته ادامه می دهند

شاخص HOLD نشان می دهد که سرمایه گذاران که برای بلند مدت وارد بازار شدند و همینطور سرمایه گذارانی که برای کوتاه مدت وارد بازار شدند دست به فروش دارایی های خود نزده اند. آنها در انتظار افزایش قیمت در آینده نه چندان دور هستند. افزایش تعداد سرمایه گذارانی که دارایی خود را نگهداری می کنند نشانه مثبتی از ادامه روند صعودی در بازار است. اما طولانی تر شدن این مدت می تواند منجر به بازگشت مسیر بازار شود.

در این صورت سرمایه گذاران ای که برای بازه زمانی کوتاه مدت وارد بازار شده اند به احتمال زیاد با ترس به سمت سقف فروش هجوم می برند. این امر حد ضرر نوسان گیران بازار را به صدا درمی آورد و میزان فروش را افزایش می دهد. در این حالت باید در انتظار کاهش هرچه بیشتر قیمت باشیم. 

 در حالی که بازار در انتظار یک تلنگر است بهتر است ۵ مورد از رمزارزهای مهم این هفته را بررسی کنیم.

 جفت ارز بیت کوین و دلار 

بیت کوین در تاریخ ۱۰ آوریل باموفقیت از سطح مقاومت ۶۰ هزار دلار عبور کرد و به ۶۱۳۰۱.۲۱ دلار رسید. این قیمت تنها اندکی از بالاترین رکورد بیت کوین یعنی ۶۱۸۲۵.۸۴ دلار پایین تر است. با این حال گاوها بار دیگر قادر به حفظ قیمت های بالاتر از ۶۰ هزار دلار نبودند. این امر نشان می دهد که خرس ها با تمام قوا در سطح مقاومت از ادامه روند صعودی جلوگیری می کنند.

۱۱

با این حال قیمت همچنان اندکی بالاتر از ۶۰ هزار دلار است. به این ترتیب متوجه می شویم که نمودار سر و شانه معکوس همچنان کامل نشده است. خرس ها سعی می کنند از فرصت پیش آمده برای کاهش هرچه بیشتر قیمت ها میانگین متحرک ۲۰ روز استفاده کنند. افزایش قیمت از این سطح حمایت احتمال ادامه روند صعودی و عبور از رکورد های قبلی را افزایش می دهد.

در این صورت جفت ارز بیت کوین و دلار روند صعودی تازه ای را به سمت ۶۹ هزار دلار و در ادامه ۷۹ هزار دلار آغاز می کند.

 از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر بیاورند این جفت ارز در معرض خطر شکسته شدن میانگین متحرک ۵۰ روزه قرار می گیرد. پایین آمدن قیمت از این بازه اولین نشانه از تغییر روند بازار است.

نمودار چهار ساعته

۱۲

نمودار چهار ساعتی بیت کوین به عنوان یکی از رمزارزهای مهم این هفته بازار نشان می دهد که خرس ها در قیمت های بالاتر از ۶۰ هزار دلار به شدت فعال هستند. خبر خوب اینکه گاوها اجازه کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه را نداده اند. متوجه می شویم که آنها باید با کاهش قیمت به خرید بیشتر بیت کوین ادامه داده اند. 

اگر گاوها بتواند بار دیگر قیمت را از ۶۰ هزار دلار افزایش دهند این جفت ارز برای عبور از بالاترین رکورد خود آماده می شود. اما از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین تر بیاورند احتمال کاهش قیمت تا ۵۷۶۰۰ دلار افزایش پیدا می کند. با شکسته شدن این سطح باید در انتظار کاهش قیمت تا ۵۵۶۰۰ دلار باشیم.

 جفت ارز استلار لومنس و دلار

XLM امروز از سطح مقاومت ۰.۶۰ دلار افزایش پیدا کرد. در ادامه قیمت به بالاترین حد خود در ۵۲ هفته گذشته یعنی ۰.۶۵ دلار رسید. زمانی که قیمت یک دارایی به بالاترین حد خود در ۵۲ هفته گذشته برسد متوجه قدرت روند بازار می شویم. در این حالت معامله گران برای خرید بیشتر دارایی عجله دارند و در انتظار افزایش قیمت هستند.

۱۳

میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. به این ترتیب گاوها کنترل بازار را در دست دارند. اگر گاو ها موفق شوند قیمت را از ۰.۶۵ دلار افزایش دهند، این جفت ارز به روند صعودی ادامه می دهد. در ادامه مسیر شاعر ثبت قیمت ۰.۷۲ دلار و در نهایت ۰.۸۵ دلار خواهیم بود.

با این حال دنباله بلند نمودار شمعی امروز نشان می دهد که خرس ها نقش های دیگری را در سر دارند. آنها سعی دارند با پایین آوردن قیمت از ۰.۶۰ دلار گاوها را به دام بیندازند. اگر گاوها مانع از کاهش قیمت از ۰.۵۵ دلار شوند به خرید بیشتر دارایی ادامه می دهند و روند صعودی ادامه خواهد داشت.

 از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از ۰.۵۵ دلار پایین تر ببرد احتمال کاهش تا میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا می کند. شکسته شدن این سطح به این معناست که گاوها کنترل بازار را از دست داده اند.

 نمودار چهار ساعته یکی از رمزارزهای مهم این هفته

۱۴ 

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که قیمت به بالای ۰.۶۰ دلار رسیده است اما گاهی موفق به حفظ روند صعودی نشدند. خرس ها از شرایط به نفع خود استفاده کرده و قیمت را از سفرهایش ۶۰ دلار پایین تر آوردند.

 با این وجود اگر خرس ها موفق به کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه نشوند، گاوها به خرید بیشترین دارایی ادامه می دهند. این امر احتمال ادامه روند صعودی را افزایش می دهد. اما از سوی دیگر کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه شرایط را به نفع خرس ها تغییر خواهد داد.

 جفت ارز MIOTA و دلار 

MIOTA در روند صعودی به سر می برد. گاو ها قیمت را از سطح ۲ دلار در تاریخ ۱۰ آوریل بالاتر بردند. این سطح از نظر روانی اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر گاوها بتوانند روند صعودی را حفظ کنند و قیمت بعدی برای این جفت ارز ۲.۳۵ و در نهایت ۲.۶۰ دلار خواهد بود.

۱۵

میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. به این ترتیب گاوها کنترل بازار را در دست دارند.

 با این حال اگر گاوها قادر به حفظ قیمت های بالاتر از ۲ دلار نشوند خرس ها بار دیگر برای کاهش قیمت را میانگین متحرک ۲۰ روزه وارد عمل می شوند. گاوها تاکنون به خوبی از این سطح حمایت دفاع کردند. این سطح از آغاز روند صعودی در ماه مارس شکسته نشده است.

اگر قیمت بار دیگر از میانگین متحرک ۲۰ روز افزایش پیدا کند متوجه می شویم که احساس سرمایه گذاران به بازار مثبت است و آنها به خرید بیشتر دارایی در قیمت های کمتر ادامه می دهند. از سوی دیگر با کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه متوجه می شویم که خرس ها کنترل بازار را به دست می گیرند. در ادامه با بررسی نمودار چهار ساعته یکی دیگر از  رمزارزهای مهم این هفته با ما همراه باشید.

نمودار چهار ساعته

۱۶ 

 نمودار ۴ ساعته جفت ارز نشان می دهد که معامله گران در قیمت های بالاتر از دو دلار به فروش دارایی دست زدند. اکنون احتمال کاهش قیمت ها میانگین متحرک ۲۰ روزه برای این جفت ارز وجود دارد. اگر قیمت از این سطح افزایش پیدا کند و روند صعودی بار دیگر از سر گرفته می شود.

اما از سوی دیگر با کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روز احتمال کاهش قیمت میانگین متحرک ۵۰ روز افزایش پیدا می کند. چنین کاهش شدید در قیمت ها ادامه روند صعودی را به تأخیر می اندازد.

 جفت ارز XMR و دلار

مونرو یکی دیگر از رمزارزهای مهم این هفته است که در تاریخ ۱۰ آوریل از سطح مقاومت ۲۶۸ دلار افزایش پیدا کرد. اگر گاوها موفق به حفظ قیمت های بالاتر شوند احتمال افزایش قیمت ها ۳۳۴ دلار و در نهایت را ۳۸۴ دلار وجود خواهد داشت.

 ۱۷ 

میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی عدد ۷۵ را نشان می دهد. به این ترتیب شرایط برای ادامه روند صعودی مهیا است. با این حال اگر گاوها موفق به حفظ قیمت های بالاتر از ۲۸۸ دلار نشوند احتمال کاهش قیمت و میانگین متحرک ۲۰ روزه نیز وجود خواهد داشت. افزایش قیمت از این سطح حمایت به معنی خوشبینی و امیدواری گاوها به افزایش قیمت است. آنها در این حالت به خرید بیشتر دارایی در قیمتهای کمتر ادامه می دهkد.

 اما از سوی دیگر اگر خرس ها قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش دهند، احساس معامله گران نسبت به روند بازار تغییر خواهد کرد. در ادامه امکان کاهش قیمت ها میانگین متحرک ۵۰ روزه نیز وجود دارد.

نمودار چهار ساعته رمزارزهای مهم این هفته

۱۸

 نمودار چهار ساعته نشان می دهد که خرس ها با تمام قوا در نزدیکی ته مقاومت ۳۰۰ دلار حضور دارند. اما گاه ها تسلیم نشدند. آنها در سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه به خرید بیشترین دارایی ادامه داده و قیمت را از ۳۰۰ دلار بالاتر برده اند.

 میانگین متحرک در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارند. 

این رویکرد خوشبینانه با کاهش قیمت از میانگین متحرک نقض خواهد شد. در این حالت میزان تقاضا برای خرید این دارایی کاهش پیدا می کند. در ادامه معامله گران برای فروش دارایی خود وارد عمل می شوند. این امر قیمت را تا ۲۵۰ دلار کاهش می دهد.

 جفت ارز XTZ و دلار

 تزوس در حال حاضر در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد. این رمز ارز به عنوان یکی از رمزارزهای مهم این هفته شناخته می شود. قیمت تزوس در تاریخ ۵ آوریل از سطح مقاومت ۵.۶۴ دلار افزایش پیدا کرد. در ادامه این ادکلن با قدرت تمام رکورد جدید را به تثبیت رسانده و به روند و صعودی ادامه داد. این رمز در تاریخ ۱۰ آوریل رکورد تازه ای را به ثبت رساند و به ۷.۲۱ دلار رسید.

۱۹

میانگین متحرک ۲۰ روز در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی مثبت هست و از تسلط گاوها بر بازار خبر می دهد. در روندهای صعودی قدرتمند اصلاح قیمت ها از ۱ تا ۳ روز ادامه خواهد داشت. در این مدت معامله گران با کاهش قیمت به خرید بیشتر دارایی روی می آورند.

به نظر می رسد دنبال بلندتر نمودار شمعی امروز نشان می دهد که معامله گران همچنان به خرید این دارایی در قیمت های پایین تر ادامه می دهند. اگر آنها موفق شود قیمت را از ۷.۲۱ دلار بالاتر ببرند این جفت ارز در ادامه روند صعودی به ۸.۱۴ دلار می رسد.

مهم ترین سطح حمایت در قیمت های پایین تر میانگین متحرک ۲۰ روز است. اگر قیمت از این سطح افزایش پیدا کند احساس معامله گران به بازار همچنان خوشبینانه است. خریداران بار دیگر سعی می کنند از قیمت را از ۷.۲۵ دلار افزایش دهند. اما کاهش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه به معنای ضعیف شدن روند صعودی خواهد.

 نمودار چهار ساعته

 ۲۰ 

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که گاو ها در حال تلاش برای مامانت از کاهش قیمت و میانگین متحرک ۲۰ روزه هستند. اگر آنها موفق شوند قیمت را از ۶.۸۵ دلار افزایش دهند امکان محک دوباره قیمت ۷.۲۱ دلار وجود خواهد داشت. ایش قیمت از این سطح روند صعودی تازه ای را در بازار آغاز می کند.

 از سوی دیگر اگر قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کند احتمال کاهش قیمت ها میانگین متحرک ۵۰ روزه افزایش پیدا میکند. به احتمال زیاد گاو ها به شدت از وقوع چنین امری جلوگیری می کنند،چرا که قیمت از تاریخ ۲۹ مارس تا کنون از میانگین متحرک ۵۰ روزه پایین تر نرفته است. 

با این حال اگر آنها موفق به جلوگیری از کاهش قیمت نشوند احتمال کاهش قیمت ها ۵.۴۰ دلار و در ادامه ۴.۶۰ دلار وجود خواهد داشت.

 در آخر رمزارزهای مهم این هفته را فراموش نکنید

 رمزارزهای مهم در این هفته را شناسایی کنید.  کوین همچنان در روند صعودی و در انتظار ثبت قیمت های بالاتر است. با افزایش قیمت این رمز از باید در انتظار افزایش روند صعودی برای دیگر های بازار نیز باشیم. مونرو و استلار لومنس از جمله آلت کوین هایی هستند که از ادامه روند صعودی بیت کوین سود می برند. اگر همچنان به دنبال فرصتی برای خرید و فروش رمز ارز هستید، با انتخاب یکی از این رمز ارزها سرمایه گذاری خود را آغاز کنید. به یاد داشته باشید که برای ثروتمند شدن با بیت کوین به سرمایه گذاری هنگفتی نیاز ندارید. تنها با خرید بخش کوچکی از یک بیت کوین آینده خود را تضمین کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/top-5-cryptocurrencies-to-watch-this-week-btc-xlm-miota-xmr-xtz

Comments (0)
Add Comment