افزایش سرمایه گذاری ۱۹,۹۰۰ درصدی در هند علی‌رقم وضع کنونی بازار

تهدیدات مداوم برای سقوط بیت‌کوین توسط قانون گذاران صورت می‌گیرد. سرمایه گذاران هندی کسانی هستند که از این تهدیدات مداوم خسته شده اند. در طی سال گذشته شاهد افزایش سرمایه گذاری هندی‌ها تا مبلغ ۳۸.۸ میلیارد دلار بودیم.

افزایش سرمایه گذاری در هند

در کشور هند بازار تنظیم نشده ای برای دارایی‌های دیجیتال وجود دارد. حتی با وجود این بی نظمی افزایش سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران در این کشور اتفاق افتاد. در این کشور سرمایه گذاری‌های سراسری زیادی نسبت به سال گذشته صورت گرفت. این افزایش سرمایه گذاری تا ۱۹,۹۰۰ درصد بیشتر از سال گذشته بود.

بلومبرگ در ۲۸ ژوئن داده‌هایی را توسط chanalysis، یک شرکت تحلیلی بلاکچین، گزارش داد. طبق این گزارش سرمایه‌گذاری‌ها در بازار ارز دیجیتال در اواسط سال ۲۰۲۰ افزایش پیدا کرد. این در حالی بود که بازار در اواخر دوره چهارم به بالاترین سطح خود رسیده بود.

Chanalysis تخمین می‌زند که کل دارایی‌هایسرمایه گذاران هندی در بازار رمز ارز از ۲۰۰ میلیون دلار به ۴۰ میلیارد دلار در سال گذشته رسیده است. بنا به گفته این شرکت ۱۵ میلیون هندی در معرض ارزهای رمزنگاری شده قرار دارند.

این داده‌ها نشان می‌دهد تصمیم دادگاه عالی هند که در مارس ۲۰۲۰ گرفته شد، تاثیر مثبتی داشت. این دادگاه تصمیم گرفت که ممنوعیت ذخایر بانک هند برای موسسات مالی را لغو کند. این موسسات خدمات بانکی را برای شرکت‌های فعال در حوزه دارایی‌های دیجیتال ارائه می‌کردند.

در هر صورت در ماه مارس سال گذشته دیوان عالی کشور ممنوعیت RIB را لغو کرد. با این حکم بخش مربوط به بازار ارز دیجیتال در هند اوضاع خوبی را نداشت. البته این در حالی است که ۱۵ ماه گذشته، نمایندگان مجلس، سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال را با تهدید‌های جدیدی روبرو می‌کنند. آن‌ها می‌گویند که قانون جدیدی برای ممنوعیت دارایی‌های دیجیتال در دست تصویب است.

بیت کوین از طلا جلو زد

در حال حاضر وضعیت نا مساعدی  برای  افزایش سرمایه‌گذاری است. با این حال، Sandeep Goenka، بنیانگذار صرافی محلی ZebPay، با بلومبرگ مصاحبه ای داشت.  او در طی این مصاحبه به افزایش علاقه به بازار ارز دیجیتال توسط افراد ۱۸ تا ۳۵ سال اشاره کرد. بعلاوه اذعان داشت که در حال حاضر سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند بیش از طلا بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. وی به بلومبرگ گفت:

آن‌ها سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز را بسیار آسان تر از طلا می‌دانند. این تصور آن‌ها به این دلیل است که فرآیند سرمایه گذاری در این بازار بسیار آسان تر است. شما آنلاین می‌شوید و می‌توانید هر ارزی که می‌خواهید را خریداری کنید. برخلاف طلا مجبور نیست که آن را تایید کنید.

ریچی سود (Richi Sood) کارآفرین ۳۲ ساله هندی است. او از جمله کسانی است که به نفع بازار ارز دیجیتال از بازار طلا دور شده است. ریچی سود در ماه دسامبر بیش از ۱۳۰۰۰ دلار در بازار دارایی‌های ‌دیجیتال سرمایه گذاری کرد. در ماه فوریه بیت کوین تا ۵۰ هزار دلار افزایش پیدا کرد. او قبل از افزایش قیمت سرمایه گذاری نکرده بود از این رو این اقدام خود را نقد کرد.

وی افزود: «من ترجیح می‌دهم که پول خود را به جای سرمایه گذاری در بازار طلا وارد بازار ارز دیجیتال کنم. بازار کریپتوکارنسی بسیار شفاف تر از بازار طلا است و همچنین در زمان کوتاهی سود می‌کنیم.”

در آخر

اخیراً شاهد نوسانات شدید قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو کارنسی بوده‌ایم. با این وجود، موضوع قابل توجه این است که سرمایه‌گذاران هندی در این بازار ۱۹ درصد افزایش سرمایه گذاری داشته اند. بسیاری از شخصیت‌های برجسته هندی فعال در بازار مالی از بازار رمز ارز استقبال کردند. چه بسا برخی از آن‌ها این بازار را در مقایسه با بازار طلا برتر و بهتر می‌دانند. آمار نشان می‌دهد که حدود ۱۵ میلیون هندی در این بازار فعال هستند. با توجه به این خبر رمز ارز مارکت بازار بیت کوین بهتر است یا بازار طلا؟ شما کدام بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنید؟

https://cointelegraph.com/news/despite-regulatory-uncertainty-indian-crypto-investment-surges-19-900-in-one-year