لایحه نهایی ارزهای دیجیتال هند تصویب می‌شود

لایحه نهایی ارزهای دیجیتال هند سرانجام از سوی دولت تصویب خواهد شد. نخست وزیر کشور هند سرانجام تصمیم نهایی خود را در رابطه با لایحه ارزهای دیجیتال اتخاذ می‌کند.

لایحه نهایی ارزهای دیجیتال هند

طبق گزارش اکونومیک تایمز، «نارندرا مودی» نخست وزیر کشور هند، سرانجام از میان دیدگاه‌ها و تصمیمات متضاد و گوناگون در رابطه با چارچوب قانونی ارزهای دیجیتال، تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، لایحه ارزهای دیجیتال از سوی وزارت خزانه‌داری نهایی شد. اما با وجود این، بخش‌های مشخصی از دولت احساس کردند که احتمالا بحث‌هایی با جزئیات بیشتر موردنیاز است. این گزارش همچنین افزود که مقامات دولتی احتمالا بعدا در همان روز با یکدیگر ملاقات خواهند داشت تا بر روی این قانون به اجماع و اتفاق نظر نهایی برسند. پیش‌نویس این قانون نیز احتمالا در جلسه کنونی پارلمان ارائه خواهد شد.

سایت معتبر TheCryptoBasic نیز پیش‌تر در همین هفته گزارش کرد که کشور هند به‌دنبال آن است تا ارزهای دیجیتال را به‌عنوان دارایی‌های مالی دسته‌بندی کند.

این لایحه جدید، ضرب‌العجلی را برای دارندگان ارزهای دیجیتال تعیین خواهد کرد تا دارایی‌های دیجیتال خود را اعلام کرده و خود را با قوانین جدید تطبیق دهند. لایحه نهایی ارز دیجیتال هند احتمالا به‌جای اصطلاح «ارزهای دیجیتال» از اصطلاح «دارایی‌های دیجیتالی» استفاده می‌کند و به برنامه‌های بانک مرکزی برای تولید ارز دیجیتال خود اشاره‌ای نخواهد کرد.

متخلفان نیز با جریمه‌ای تا ۲۰۰ میلیون روپیه که معادل با ۲.۶ میلیون دلار است، روبه‌رو می‌شوند و یا تا یک سال و نیم به زندان می‌افتند. مقامات حتی در نظر دارند که آستانه حداقلی برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال نیز تنظیم کرده و بدین ترتیب از سرمایه‌گذاران کوچک محافظت کنند.

شهروندان هندی احتمالا موظف خواهند بود که اطلاعات ارزهای دیجیتال خود را فاش کرده و آن‌ها را به صرافی‌های بیت کوینی انتقال دهند که از سوی هیئت بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) قانون‌گذاری می‌شوند. کیف پول‌های غیرکاستدی نیز ممنوع خواهد شد. در آغاز، اطلاعات مربوط به ممنوعیت «ارزهای دیجیتال خصوصی» موجب به وجود آمدن رعب و وحشت کوتاه‌مدتی در پلتفرم‌های ارز دیجیتال محلی هند شده بود.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/12/10/india-prime-minister-will-make-final-decision-on-crypto-bill/

Comments (0)
Add Comment