مالیات بر رمزارز در اندونزی

مقامات کشور اندونزی قصد دارند برای تمام تراکنش های رمزارز در این کشور مالیات در نظر بگیرند. انجمن قوانین مالی اندونزی که با نام Bappebti شناخته می شود، قصد دارد مالیات هایی را برای تراکنش های رمزارزی که در صرافی های معتبر انجام می شود، در نظر بگیرد. در حال حاضر ۱۳ صرافی از قانون جدید مالیات بر رمزارز در اندونزی تبعیت می کنند. این صرافی ها مالیات تعیین شده را برای تراکنش هایی که در صرافی انجام می شود در نظر می گیرند.

مدیر Bappebti اعلام کرده است که در حال حاضر این قانون در فضای Bappebti اجرا گذاشته شده است. است تا این لحظه نرخ مشخصی برای مالیات رمز ارز تعیین نشده است.

اعمال مالیات بر رمزارز در اندونزی

همزمان با افزایش قیمت بیت کوین در شش ماه گذشته قوانین مربوط به بازار رمز ارز در اندونزی نیز افزایش پیدا کرده است. در دسامبر سال ۲۰۲۰ Bappebti فهرست ۲۲۹ رمز ارز را به عنوان کالای قانونی و قابل معامله منتشر کرد. در ادامه به معامله گران اجازه داده شد که سکه های مورد نظر خود را به این فهرست اضافه کنند. در ماه فوریه این آژانس سیزده پلتفرم معاملاتی را شناسایی کرد که با مجوز فعالیت دارند.

اندونزی در آغاز نسبت به استفاده از رمز ارز به عنوان وسیله ای برای پرداخت در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ هشدارهایی را داده بود. در آن زمان اقداماتی در راستای کنترل تراکنشهای شرکت هایی که در زمینه تکنولوژی فعالیت دارند در نظر گرفته شد. هدف ممانعت از استفاده از رمز ارز به عنوان وسیله ای برای پرداخت بود. سخنگوی انجمن معاملات کالاهای دیجیتال اعلام کرد که این انجمن نرخ مالیات ۰.۰۵ درصدی را برای تراکنش های رمز ارز در نظر گرفته است. وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که اعمال مالیات های گزاف مردم را به استفاده از کانال های غیر قانونی سوق خواهد داد.

سخنگوی این انجمن در ادامه  و در رابطه با مالیات بر رمزارز در اندونزی به این نکته اشاره کرد که تا به امروز مخالفتی با اعمالی مالیات ها دیده نشده است. امیدواریم نرخ در نظر گرفته شده بیش از اندازه زیاد نباشد. در غیر این صورت سرمایه گذاران از راه های غیرقانونی برای سرمایه گذاری در رمز ارزها استفاده خواهند کرد. چنین امری به اقتصاد آسیب وارد می کند.

 در آخر

در ۶ ماه گذشته فعالیت مردم اندونزی در بازار رمز ارز افزایش پیدا کرده است. آنها برای مقابله با کاهش ارزش ارز سنتی به خرید بیت کوین و دیگر دارایی های دیجیتال روی آوردند. به دنبال افزایش قیمت بیت کوین و دیگر رمز ارزها دولت این کشور قوانینی را در خصوص بازار رمزارز اعمال کرد. به تازگی قانون اعمال مالیات بر رمزارز در اندونزی مطرح شده است.

اگر نرخ تعیین شده برای مالیات بیش از اندازه زیاد باشد، سرمایه گذاران برای خرید دارایی های دیجیتال از کانال های غیرقانونی وارد عمل می شوند. نظر شما در مورد قانونگذاری در حوزه رمز ارز چیست؟ آیا این کار را در تضاد با بدون مرکزیت بودن رمز ارز می دانید؟ یا تصور می کنید قوانین به رشد بازار کمک می کند؟ نظرات خود را با ما در رمز ارز ماکت در میان بگذارید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/indonesian-regulators-consider-tax-on-cryptocurrency-transactions

Comments (0)
Add Comment