Injective Protocol چیست؟ بررسی اهداف و آینده INJ

امروز به بررسی INJ، بلاکچین رتبه ۲۹۱ام می‌پردازیم. برای درک بهتر این سوال که Injective Protocol  چیست، لازم است به برخی از نکات و خصوصیات این پروژه بپردازیم. ابتدا باید از اهداف این پیروژه بدانید. INJ، یک توکن بر پایه اتریوم است و این امر قابلیت‌های فراوانی را به این رمزارز می‌دهد. تعداد سکه در گردش INJ 100 میلیون است و در حال حاضر ۱۴.۸ میلیون آنها در حال گردش است.

نکات اصلی و اهداف Injective Protocol  چیست؟

این رمزارز در دسته توکن‌های چند منظوره دسته بندی می‌شود و برای هدف ساده سازی فرایند خرید و فروش دارایی‌های مختلف، بدون محدودیت مرزی. ساخته شده است. این رمزارز که توسط غول‌هایی همچون Binance، Pantera و Hashed پشتیبانی می‌شود، اولین رمزارز لایه دوم DEX است که قابلیت استفاده کامل از مشتقات قوانین بدون مرز تراکنش و واسطه را دارد. همچنین به دلیل استفاده از ساختار اتریوم، این رمزارز از توکن‌های لایه ۱ نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین این رمزارز از سیستم VDF برای جلوگیری از تغییر قیمت‌های بازار و سپس سو استفاده از این تغییرات نیز جلوگیری می‌کند.

مطالب دیگر را بخوانید

فرایند و روش کار Injective Protocol  چیست؟

این رمزارز که در اوایل سال ۲۰۲۰ ارائه شد، اولین پرو‌ژه‌ای است که توسط خود شرکت Binance  پشتیبانی شد و از قابلیت‌های آن رونمایی به عمل آمد. این رمزارز که از ساختار DAO برای مدیریت پروژه خود استفاده می‌کند، بدلیل قابلیت تبادل با دیگر رمزارزها و عرض‌های فیات به شکل ایمن، و فرا مرزی در تمام بازارها، قدرت زیادی را در دست صاحبان خود قرار می‌دهد.

در ادامه به برخی از قابلیت های این پروژه اشاره شده است.

  • سرعت بالا و هزینه‌ پایین برای تبادل بین رمزارزها و ارزهای فیات در بین چند پلتفرم.
  • مدیریت جامعه‌ای مبتنی بر جمع محوری و نظر سنجی خودکار، به طوری که تغییرات بازار نیز در این اظهار نظرات تاثیر داده شود.
  • شبکه‌ی و سیستم ماینینگی که داخل رمزارز جایگذاری شده، تا از پیشروی و افزایش ارزش آن اطمینان حاصل شود.

نتیجه گیری

Injective Protocol یک پروژه تازه تاسیس اما به شدت با پتانسیل رشد است. این رمزارز به دلیل امنیت، سرعت و بزرگانی که در این پروژه از این رمزارز حمایت می‌کنند، از ابتدا مورد توجه بسیاری از معامله‌گران رمزارزها واقع شد و به خوبی خودش را در بین دنیای وسیع رمزارزها نشان داد. این رمزارز هم اکنون توسط بسیاری از صرافی‌های رمزارز و توسط بسیاری از رمزارزهای دیگر به عنوان جفت رمزارزی قابل اعتماد و جاگذاری که احتمال رشد قوی و طولانی مدت این توکن را به شدت بالا می‌برد. نهایتا احتمال رشد این رمزارز به شدت بالا می‌باشد و این امر، INJ را به گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید

Comments (0)
Add Comment