کاهش تعداد موسسات سرمایه گذاری در بازار رمزارز

هفته گذشته مدیران چیزی در حدود ۲۱ میلیون دلار ارز دیجیتال را خریداری کردند. به نظر می رسد که اتریوم همچنان محبوب ترین سرمایه گذاری در بازار است. هفته گذشته میزان سرمایه گذاری در محصولات وابسته به رمز از افزایش پیدا کرد. اما به نظر می رسد ضرباهنگ رشد در مقایسه با سال گذشته کاهش پیدا کرده است. اطلاعات خبر از کاهش تعداد موسسات سرمایه گذاری در بازار می دهند.

 بر اساس اطلاعات به دست از CoinShare میزان سرمایه گذاری در این بخش در هفته منتهی به ۲۷ مارس برابر با ۲۱ میلیون دلار بوده است. این میزان از اکتبر سال ۲۰۲۰ و زمانی که بیت کوین به قیمت کمتر از است ۱۴ هزار دلار معامله می شد نیز کمتر است. همزمان با کاهش تعداد موسسات سرمایه گذاری در بازار، اشتهای سرمایه گذاران برای خرید رمزارز کاهش پیدا کرده است. 

موسسات سرمایه گذاری مهمترین عامل ادامه روند صعودی

این اتفاق در حالی روی داده است که اتریوم و بیت کوین در هفته گذشته موفق به ادامه روند صعودی نشدند. حجم معاملات روزانه در بخش محصولات وابسته به ارز دیجیتال در هفته گذشته به ۷۸۸ میلیون دلار کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که حجم معاملات سال ۲۰۲۱ برای این بخش از بازار ۹۰۰ میلیون دلار بوده است.

 به نظر می رسد برخی از معامله گران برای تثبیت سود و فروش دارایی وارد عمل شدند. به تازگی شاهد کاهش ورود سرمایه به بازار رمز ارز و در مواردی خروج سرمایه از این بازار بوده ایم.

با وجود اینکه سرمایه گذاری در محصولات وابسته به بیت کوین از سرمایه گذاری های هفته را به خود اختصاص می دهد، اما محصولات وابسته به اتریوم از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. ورود سرمایه به بازار اتریوم در هفته گذشته به ۵.۴ میلیون دلار رسیده است. با وجود اینکه شاهد کاهش تعداد موسسات سرمایه گذاری در بازار بوده ایم، موسسات سرمایه گذاری همچنان یکی از مهمترین محرک ها برای ادامه روند صعودی در بازار رمز ارز هستند.

 میزان ارز دیجیتالی که در اختیار موسسات سرمایه گذاری است به ۵۷ میلیارد دلار رسیده است. در حالی که بیت کوین و اتریوم به قیمت های پایین تر از بالاترین رکورد خود معامله می شوند، ارزش کل بازار در حال افزایش است. ارزش کل بازار رمز ارز به ۱.۸۳ تریلیون دلار رسیده است. 

در آخر

 افزایش پذیرش بیت کوین از سوی موسسات سرمایه گذاری یکی از مهمترین عوامل در ادامه روند صعودی بیت کوین بوده است. به نظر می رسد این روزها شاهد کاهش تعداد موسسات سرمایه گذاری در این بازار بوده ایم. بسیاری از سرمایه گذارانی که مدت بسیار زیادی بیت کوین را در اختیار داشتند، برای تثبیت سود وارد عمل شدند. ارزش کل بازار رمزارز بدون توجه به کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم در حال افزایش است. سرمایه گذاران علاقه بسیار زیادی به سرمایه گذاری در محصولات وابسته به شبکه اتریوم از خود نشان می دهند. بازار رمز ارز هر روز فرصت های جدیدی را برای سرمایه گذاری در اختیار کاربران قرار می دهد. با مشارکت با آینده همراه شوید. در رمزارز مارکت برای خرید و فروش بیت کوین در انتظار شما هستیم.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/institutional-inflows-into-crypto-hit-lowest-levels-since-october