تقاضای خرید موسسات سرمایه گذاری از بین نرفته است اما…

در ایالت متحده آمریکا بسته حمایتی و انگیزشی دیگری به ارزش ۲ تریلیون دلار در نظر گرفته شده است. به این ترتیب به احتمال زیاد سرمایه گذاران بیشتری برای خرید بیت کوین به عنوان دارایی که آنها را از تورم دور نگه می دارد روی می آوردند. تقاضای خرید موسسات کاهش پیدا نکرده است. اما  شاهد تغییراتی در این حوزه بوده ایم.

به عنوان مثال هفته گذشته درحالی که قیمت در محدوده ۳۰ هزار دلار بود، بسیاری از تحلیل گران به سرمایه گذاران هشدار داده اند که احتمال اصلاح هرچه بیشتر قیمت بیت کوین وجود دارد. بنابراین گویا حتی احتمال ریزش این ارز تا ۲۰ هزار دلار نیز وجود دارد.

با این حال تنها بای یک روز بیت کوین برای بار دیگر به دست گاوها افتاد، این امر منجر به افزایش قیمت این ارز تا ۳۸۵۰۰ دلار شد. این ارز در ادامه شاهد کاهش قیمت بود و در نهایت در محدود ۳۳۵۰۰ دلار ثابت شد. شاید این روز برای بسیاری از سرمایه گذاران بازار روز درخشانی بوده باشد اما به نظر می رسد که این امر به دنبال انتشار پیام ایلان ماسک روی داده است و غیر قابل اجتناب بوده است.

 صرف نظر از این که چه عاملی منجر به وقوع این امر شده است، افزایش ناگهانی قیمت ها بسیاری از سرمایه گذاران را به وحشت انداخته است. اکنون این سوال مطرح می شود که آیا آنها همچنان به دنبال خرید بیت کوین خواهند بود؟

 احتمال کاهش قیمت با کاهش تقاضای خرید موسسات

در این صورت احتمال این که شاهد نوسان قیمت بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار باشیم بسیار زیاد است. به عنوان مثال در تاریخ ۲۲ ژانویه هنگامی که بیت کوین با ۱۵ درصد کاهش روبه رو شد، شرکت میکرو استراتژی اعلام کرد که بار دیگر برای خرید بیت کوین دست به کار شده است. ارزش دارایی های خریداری شده توسط این شرکت اینبار به ۱۰ میلیون دلار رسید.

 سرمایه گذاری شرکت ها

شرکت ها و موسسات سرمایه گذاری زیادی به دنبال فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در بیت کوین هستند. شرکت Grayscale سرمایه گذاری های خود در بخش دیفای را افزایش داده است. مردم به دنبال خرید سهام بیشتری از شرکت میکرواستراتژی هستند. آنها می خواهند تا جای ممکن تعامل خود با بیت کوین را افزایش دهند. به احتمال زیاد قیمت بیت کوین در حوالی ۳۰ هزار دلار گرفتار شده است. بازار گاوی فعلی به اندازه بازار گاوی اخیر پر سر و صدا نیست. افراد کمتری از هیجان کافی برای سرمایه گذاری در این بازار برخوردارند.

بیت کوین به شدت پذیرفته شده است

محرک ۲ تریلون دلاری دیگری در راه است و این امر باعث شده است مردم بیتشری به بیت کوین و رمزارز ها روی بیاورند. مردم متوجه شده اند که دولت هر زمان که بخواهد دلارهای بیشتر را روانه بازار می کند و این امر در ادامه می تواند پیامد های ناخوشایندی را به همراه داشته باشد. با توجه به ترس ناشی از تورم  افراد بیشتری به دنبال پیداکردن دارایی دیگری برای سرمایه گذاری هستند. بسیاری از سرمایه گذارها برای پیدا کردن بهترین راه به دارایی هایی از جمله بیت کوین روی آورده اند. همین امر منجر به افزایش پذیرش این ارز و تقاضای خرید موسسات شده است.

موسسات سرمایه گذاری از صحنه خارج نشده اند

 شاید برخی از افراد به این فکر افتاده باشند که احتمالا دوران حضور موسسات سرمایه گذاری در بازار به پایان رسیده است. اما مسئله این است که باید بدانید که فعالیت این موسسات در بازار بیت کوین از فعالیت افراد در این بازار متفاوت است.

به عنوان مثال تعدادی از موسسات مالی در بیت کوین حضور فعال داشته اند. این افراد شامل خانواده های دولتی نیز می شوند. این نکته را فراموش نکنید که اعتماد کامل به یک دارایی ماه ها و سال ها به طول می انجامد.

دلار به شدت ضعیف شده است، بسیاری از سرمایه گذار ها بیت کوین را انتخاب کرده اند. آنها می دانند که سرمایه گذاری در بیت کوین با خطراتی همراه است. این بازار بسیار پر نوسان است. بسیاری از سرمایه گذارها این موسسات در انتظار جهت گیری بازار هستند.  از سوی دیگر شیوع بیماری کرونا، واکسیناسیون آهسته و افزایش نرخ بیکاری بر شرایط بد اقتصادی دامن زده است. به این ترتیب احتمال افزایش توجه موسسات به بازار بیت کوین وجود دارد.

آیا احتمال افزایش قیمت وجود دارد؟

در حالی که روی کاغذ راه های متفاوتی برای تحلیل قیمت بیت کوین وجود دارد اما واقعیت این است که تخیمن قیمت این ارز غیر ممکن است. با این حال شاخص ها اندکی در بازار وجود دارند که نشان م یدهد احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

برخی بر این باورند که بیت کوین در ادامه به قیمت ۵۰ هزار دلار می رسد و پس از آن قیمت ۱۰۰ هزار دلار را نیز تجربه می کند. واقعیت این است که احتمال افزایش قیمت این ارز تا ۱۰۰ و ۲۸۸ هزار دلار نیز وجود دارد.

 فشار ناشی از فروش در بازار بیت کوین از سوی سرمایه گذاری ایجاد شده است که برای مدت زیادی در این بازار حضور داشته اند. به نظر می رسد که افراد زیادی با رسیدن قیمت به ۴۰ هزار دلار دارایی خود را به فروش رسانده اند.

 بیت کوین در حال حاضر بزرگترین راز دهه به شمار می رود. هیچ کس نمی تواند روند آتی بیت کوین را پیش بینی کند. این کار غیر ممکن است.

 با خرید بیت کوین خود را برای آینده این ارز آماده کنید و از به نوسانات فعلی توجه نکنید. بیت کوین به زودی به ارزشمندترین دارایی جهان تبدیل می شود. برای خرید این دارایی با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/institutional-demand-for-crypto-isn-t-subsiding-but-impact-will-be-gradual