افزایش شدید قیمت بیت کوین تا ۴۵۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۱

تحلیل‌گران اصرار دارند که افزایش شدید قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ اتفاق می‌افتد. آن‌ها بر این باور هستند که امسال شاهد بالاترین قیمت بالقوه بیت کوین، یعنی ۴۵۰ هزار دلار خواهیم بود.

افزایش شدید قیمت بیت کوین باعث می‌شود که این رمز ارز، امسال با قیمت ۴۵۰ هزار دلار معامله شود. این در حالی است که ۱۳۵ هزار دلار، بدترین حالت ممکن برای این ارز دیجیتال به حساب می‌آید. تحلیل‌گر بازار ارز دیجیتال، PlanB، در ۲۰ ژوئن آخرین پیش بینی‌های خود را در مورد بیت کوین منتشر کرد. او پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین در سال ۲۰۲۱ تا ۴۵۰ هزار دلار نیز افزایش پیدا کند.

افزایش شدید قیمت بیت کوین به بالاترین سطح در ماه اکتبر

PlanB، خالق مدل پیش‌بینی قیمت بیت کوین یعنی، stock-to-flow است. او در هفته‌های اخیر بارها وضعیت بازار را بررسی کرده است. در ماه‌های قبل بیت کوین (BTC) و USD در سطح پایین قرار داشتند و روند نزولی را تجربه کردند. PlanB با وجود این تغییرهای بازار نظرات خود را عوض نکرد. او همچنان تحلیل‌ها و مدل‌های خود را قبول دارد و روی پیش‌بینی‌های خود ثابت قدم است. او بر این باور است که بازار رمز ارز شاهد افزایش شدید قیمت بیت کوین، در بالاترین سطح خود خواهد بود.

در حال حاضر بدترین حالت ممکن برای بیت کوین وجود دارد. این ارز دیجیتال، در آگوست، با قیمت ۴۷ هزار دلار معامله شد. البته در ماه سپتامبر بازار برگشت و معامله‌‌ها با قیمت ۴۳ هزار دلار انجام شد. در ماه اکتبر شاهد افزایش شدید قیمت بیت کوین بودیم. این رمز ارز در آن ماه، با قیمت ۶۳ هزار دلار معامله ها را بهبود بخشید. البته این سطح از قیمت در آن زمان بالاترین سطح بیت کوین نسبت به دوه‌های قبلی بود.

سال ۲۰۲۱، سال شکوفایی بیت کوین

 اوضاع به مرور زمان بهتر می‌شود. در ماه نوامبر شاهد افزایش شدید قیمت بیت کوین تا ۹۸ هزار دلار روی کارت‌ها خواهیم بود. در پایان سال نیز افزایش قیمت نجومی ۱۳۵ هزار دلار را خواهیم دید.

به همین ترتیب، بیت کوین در حال حاضر ۴ ماه از بالاترین قیمت خود فاصله دارد. این پیش‌بینی به گونه‌ای است که در حال حاضر، برخی از مدل‌های نزولی درگردش معامله گران را شکست می‌دهد. جاش راجر (Josh Rager) یکی از معامله گرانی است که قیمت نزولی بیت کوین را ثابت می‌داند. او اعلام کرده بود که افزایش شدید قیمت بیت کوین تا ۶۴ هزار دلار، بالاترین قیمت این ارز دیجیتال است. این نظریه او کاملا مخالف با ایده و نظر PlanB است. PlanB در موقعیت های مختلف اعلام کرده بود که این افزایش قیمت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: “صبر کنید. به زودی بهترین و اساسی ترین حالت پیش‌بینی‌های من را می‌بینید. البته این نکته را باید بگویم که در ماه دسامبر بهترین حالت یعنی ۴۵۰ هزار دلار را خواهید دید.” او همچنین در مورد توانایی‌ها و قابلیت‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۱ نیز سخن گفت.

کیوساکی (Kiyosaki) منتظر خرید ۲۴ هزار دلاری است

طبق گزارش‌های کوین تلگراف، این هفته شاهد حرکت‌های مشکل ساز بیت کوین خواهیم بود. در زمان نوشتن این مقاله، پایین ترین سطح در صرافی بیت استمپ (Bitstamp  )، ۳۳،۳۳۷ دلار بود. این درحالی است که شاهد ریزش قیمت رمز ارزهای BTC/USD بودیم. این دو ارز دیجیتال در آن روز، ۵ درصد کاهش داشتند و سوددهی هفته گذشته را معکوس کردند.

درخواست‌های زیادی از منابع مختلف، برای کاهش بیشتر وجود دارد. یکی از کسانی که چنین درخواستی دارد، رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب “پدر پولدار، پدر فقیر” است. او یکی از شخصیت‌های برجسته‌ای است و چنین درخواستی را دارد.

او در مورد وضعیت کلی بازار در روز شنبه چنین گفت: ” بزرگترین حباب در تاریخ جهان، بزرگ تر نیز می‌شود.”

“بزرگ ترین سقوط در حال آمدن است. طلا و نقره بیشتری بخرید. انتظارها برای کاهش قیمت بیت کوین تا مرز ۲۴ هزار دلار. بهترین زمان برای ثروتمند شدن در حال سقوط است. حواستان را جمع کنید.”

چنین رویدادی در مارس ۲۰۲۱ تکرار می‌شود. این در حالی است که مفسران همچنان به روند صعودی همیشگی بازارهای سهام اشاره می‌کنند. البته این کار آن‌ها بدون توجه به بانک‌های مرکزی است.

در آخر

برخی از فعالان بازار ارز دیجیتال پیش‌بینی‌های جالبی برای این بازار کرده‌اند. برای مثال  PlanB یکی از همین فعالان و پیش‌بینی کننده‌ها است. او بیان کرده است که امسال شاهد افزایش شدید قیمت بیت کوین تا مرز ۴۵۰ هزار دلار هستیم. او خالق مدل stock-to-flow است. وی با کمک همین مدل و تحلیل بازار بیت کوین چنین افزایش قیمتی را برای این ارز دیجیتال پیش‌بینی کرده است. در رمز ارز مارکت اخبار زیادی پیرامون افزایش شدید قیمت بیت کوین شنیده ایم. اما این افزایش قیمت کمی خیالی است. با این وجود پیش‌بینی PlanB را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا چنین افزایش قیمتی ممکن است؟ تا به حال از مدل stock-to-flow برای تحلیل قیمت‌ها استفاده کرده اید؟

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-price-can-hit-450k-in-2021-135k-is-worst-case-scenario-planb

Comments (0)
Add Comment