برنامه هایی برای تعامل پذیری بلاک چین ها

یک پلت فرم نرم افزار بلاک چین اخیرا کنفرانس دو روزه ای مخصوص توسعه دهندگان ترتیب داده بود. در این کنفرانس این پلت فرم از برنامه های بلند پروازانه خود برای تعامل پذیری بلاک چین ها پرده برداشت.

این پلت فرم اپلیکیشن بلاک چین در یک رویداد سالانه که برای توسعه دهندگان برگزار شد راه حل های جدیدی را برای تعامل پذیری بلاک چین ها ارائه کرد.

این رویداد به صورت مجازی و زنده از برلین پخش شده است. در این رویداد اپلیکیشن بلاک چین لیسک (Lisk) هشت هدف گذاری مهم را برای توسعه تعامل پذیری مشخص کرده است. یکی از مهم ترین آنها تراکنش های میان زنجیره ای (cross chain) است.

پیاده سازی این راه کار اطمینان حاصل می کند که اطلاعات به شکل سریع و امنی بین نت ورک ها جابجا می شوند. در این کنفرانس جزئیاتی هم در مورد چگونگی اضافه شدن زنجیره های جانبی به اکوسیستم لیسک مطرح شد. همچنین اقدامات امنیتی که در صورت لزوم این زنجیره های امنیتی بتوانند از میان برداشته شوند.

در مورد توکن های غیر قابل معاوضه هم برنامه هایی مشخص شده است. این برنامه ها کاربران لیسک را قادر خواهند ساخت که بتوانند NFT ها را ایجاد، پاک یا منتقل کنند.

کارهای پیش روی تعامل پذیری بلاک چین ها

بدون شک برنامه هایی که در رویداد لیسک ۲۰۲۱ رونمایی شدند فقط آغاز راه هستند. تیم تحقیق پروژه این شرکت راهی طولانی در پیش دارد. از جمله این که این راه کارها باید تکمیل شوند و بهبود پیدا کنند. همینطور مدت زمان اجرایی شدن طرح بایستی به حداقل برسد. رابط کاربری پلت فرم لیسک نیز باید بهتر شود و دسترسی امن و آسانی برای کاربرانشان ایجاد کنند.

این پلت فرم باید اطمینان حاصل کند که زیرساخت هایش به قدری مطمئن هستند که پاسخگوی نیازهای آینده هم باشد.

اینکه اپلیکیشن لیسک قابلیت تعامل با اکوسیستم های دیگر را داشته باشد نقطه عطفی برای این پلت فرم است. که آن را از یک اپ بلاک چین مستقل به راه حلی برای تعامل پذیری بلاک چین ها تبدیل کند.

جامعه بلاک چین نیاز به چنین راه حلی را بیش از پیش احساس می کند. این یکی از مشکلات اصلی است که با از میان برداشته شدن آن نت ورک های مختلف می توانند با یکدیگر در ارتباط باشند و تبادل اطلاعات نمایند.

تعامل پذیری بلاک چین ها و مراحل آن

این شرکت هرکدام از مراحل نقشه راهش را با یکی از سنگ های قیمتی نام گذاری کرده است. مانند کوارتز، کهربا، یاقوت و زمرد.

دستیابی به تعامل پذیری بلاک چین ها در هدف گذاری این پلت فرم با مرحله یاقوت آغاز می شود. در مرحله الماس تمرکز بر گسترش پروتکل ها به بلاک چین های دیگر از طریق پل های لیسک انجام می شود. اتریوم و پلکادات دو بلاک چین کاندید در این مرحله هستند.

شبکه های بلاک چین مختلف در توان عملیاتی، امنیت و حریم خصوصی با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین تعامل پذیری برای برقراری رابطه بین شبکه های مختلف باید از موانع بسیاری عبور کند. گسترش و تکامل تعامل پذیری بلاک چین ها برای دسترسی گسترده تر و استفاده همگانی حیاتی است.

استقبال لیسک از مشارکت توسعه دهندگان

مکس کوردک (Max Kordek) مدیر عامل شرکت لیسک می گوید: در طرح ریزی نقشه راهمان برای رسیدن به یک اکوسیستم تعامل پذیر از تصویر الماس الهام گرفتیم. چند وجهی بودن، شکست ناپذیری و خلوص الماس ویژگی هایی بودند که تمایل داشتیم در طرحمان به آنها دست پیدا کنیم.

او ادامه داد که ماه های پیش رو ماه های پرکاری برای ما خواهند بود. ما از همه توسعه دهندگانی که به کدهای ما دسترسی دارند دعوت می کنیم که در این مسیر ما را یاری کنند.

این کنفرانس دو روزه از یوتوب به شکل زنده پخش شده و هنوز هم برای تماشا موجود است. همچنین این شرکت وب سایتی با طراحی جدید راه اندازی کرده است. در این وب سایت اسم دامنه از lisk.io به lisk.com تغییر پیدا کرده است.

در آخر

تعامل پذیری بلاک چین ها یک ضرورت حتمی در آینده بلاک چین است. دستیابی به ساختار چند وجهی، امنیت، سرعت و شفافیت بالاتر تعاملات از ویژگی های اپلیکیشن های برقرار کننده این تعامل هستند. به تازگی شرکت لیسک که یک اپلیکیشن بلاک چین است کنفرانس دو روزه ای در این رابطه برگزار کرده است. این شرکت می گوید که با کمک توسعه دهندگان قصد دارد از پیش گامان این حرکت باشد. دو اکوسیستم اتریوم و پلکادات نیز کاندیداهای اولیه برای آزمایش طرح های لیسک هستند.

به نظر شما با اجرایی شدن طرح های لیسک قیمت بیت کوین چه تغییری می کند؟

دستیابی به تعامل پذیری بلاک چین ها خرید و فروش رمزارز را شفاف تر و کم خطرتر می کند؟  

در رمزارز مارکت منتظر خبرهای بعدی از سوی اقدامات شرکت لیسک باشید.

https://cointelegraph.com/news/ambitious-plans-for-interoperability-unveiled-at-two-day-blockchain-conference

Comments (0)
Add Comment