سرمایه گذاری بر روی بیت کوین

بانک ملی ایالات متحده چندی پیش اعلام داشت که یک نظرسنجی و بررسی عمومی در رابطه با رمزارزها، نشان داده در حال حاضر میزان علاقه به سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و دیگر رمزارزها و حجم نقدینگی رمزارزها مخصوصا بیت کوین، از میزان علاقه و سرمایه‌گذاری بر روی سایر موسسات و شرکت‌های تکنولوژیکی بیشتر است. طبق بیانیه این بانک، چنین اتفاقی تا به حال رخ نداده بود و تا پیش از این بخش تکنولوژی همواره بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را به خود جذب می‌کرده است. در این مقاله به بررسی دلایل و همچنین اثرات این موضوع می‌پردازیم.

افزایش میزان سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و محدودیت تعداد آن

چندی پیش یک مجموعه تحقیقاتی زیر شاخه بانک آمریکا، طی یک بررسی عمومی مقاله‌ای را توسط رویترز منتشر کرد که در آن، افزایش محبوبیت BTC به عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد. طبق این نظرسنجی، علاقه سرمایه‌گذاران به بیت کوین بیش از علاقه شرکت‌های بزرگ فناوری است و با این حال حجم ورودی سرمایه به بیت کوین بیشتر از گذشته است. سایر جزئیات این مطالعه حاکی از آن است که در آینده‌ای نزدیک، احتمال دارد بیت کوین نقش فزاینده‌ای به عنوان مانع در برابر تورم داشته باشد. در این مقاله بیان شده که انتظارات تورم در بالاترین میزان تا به امروز است. با توجه به نظرسنجی مدیر صندوق BOFA، ۹۲٪ سرمایه‌گذاران انتظار دارند نرخ تورم دلار آمریکا در ۱۲ ماه آینده به شدت صعودی باشد.

علاقه موسسات سرمایه‌گذار، به بیت کوین در طول سال گذشته همچنان در حال افزایش است. Grayscale Investments اخیرا اعلام کرده که برای فصل چهارم سال ۲۰۲۰، مبلغ ۳.۳ میلیارد دلار سرمایه رمزارز جمع‌آوری کرده‌است.

کنترل قیمت بیت کوین توسط نهنگ‌های سرمایه‌گذاری

در چند ماه اخیر این حجم سرمایه‌گذاری، نوسانات غیرمتعارفی را به بازار رمزارزها وارد کرده‌است. کاهش نقدینگی به حدی رسید که برخی از صرافی‌های رمزارزها اعلام داشته‌اند که به زودی تعداد رمزارزهای آن‌ها رو به اتمام است و پس از مدتی تبادلات بیت کوین در این صرافی‌ها، بسته خواهد شد. صرف نظر از اینکه خود این خبر باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود، چنانچه واقعا این صرافی‌ها از فروش بیت کوین باز بمانند، سیل هیجانی خرید این رمزارز به شدت بالا خواهد رفت.

در حال حاضر قیمت بیت کوین به دلیل فروش حجم بالای آن توسط دارندگان خصوصی بیت کوین کنترل شده است اما چنانچه این سرمایه‌گذاران عمده، دوباره نقدینگی را به سمت سرمایه‌گذاری بر روی این رمزارز ببرند، افزایش قیمت این رمزارز بسیار شدید خواهد بود.

پشتیبانی موسسات مالی بزرگ از سرمایه گذاری بر روی بیت کوین

بسیاری از موسسات معتبر در حال حاضر با پیش‌بینی افزایش قیمت بیت کوین به خرید این رمزارز روی آورده‌اند. حجم قابل توجهی از کل تعداد ۲۱ میلیون بیت کوین، در حال حاضر در حساب‌های این موسسات قرار دارد. در ادامه به چند نمونه از این موسسات اشاره خواهیم کرد. مطالب مرتبط را بخوانید.

  • موسسه MicroStrategy: شرکتی است که هوش تجاری، نرم افزار موبایل و خدمات مبتنی بر Cloud ارائه می‌دهد. این شرکت در سال ۱۹۸۹ توسط Michael J. Saylor و Sanju Bansal تاسیس شد. این شرکت، نرم‌افزاری را برای تجزیه و تحلیل داده‌های داخلی و خارجی ارائه کرده که به منظور تصمیم‌گیری در زمینه تجارت و توسعه برنامه‌های تلفن همراه، از آن استفاده می‌شود. چندی پیش مورگان استنلی اعلام کرد که ۱۰.۹٪ از سهام MicroStrategy را خریداری کرده‌ و MicroStrategy به دنبال تشویق سرمایه‌گذاران دیگر و همچنین تشویق شرکت‌‎ها به منظور سرمایه گذاری بر روی بیت کوین است. در فوریه ۲۰۲۰، این شرکت میزبان یک دوره آنلاین با هدف سرعت بخشیدن به شناخت بیت کوین و سرمایه‌گذاری آن‌ها بر روی رمزارزها شد. لازم به ذکر است که این شرکت در حال حاضر مالک بیش از ۷۰ هزار بیت کوین است.
  • شرکت Galaxy Digital Holdings: این شرکت یک مبتکر خدمات مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری در بخش دارایی‌های دیجیتال، رمزارزها و فناوری بلاکچین است. براساس گزارشات شرکت bitcointreasunities، در حال حاضرGalaxy Digital  بیش از ۱۶۴۰۲ بیت کوین در اختیار دارد که با قیمت فعلی آن معادل ۵۴۲ میلیون دلار است.
  • موسسه خرید و فروش دارای Grayscale: این موسسه که در واقع دروازه‌ای از ارزهای دیجیتال به سمت بازار سهام و ارزهای فیات است، در حال حاضر جزء بزرگترین موسسات در سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال است. Grayscale با بیش از ۲۱ میلیارد دلار بیت کوین، در حال حاضر، بزرگترین دارنده بیت کوین در میان تمامی پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری سازمانی است. به طور کلی، Grayscale Investments اکنون بیش از ۲٪ از کل بیت کوین موجود را در اختیار دارد، با توجه به اطلاعات bitcointreasunities، در حال حاضر ۵۷۲،۶۴۴ بیت کوین تحت مدیریت این سازمان است.
  • موسسه CoinShares: این موسسه مشاوره سرمایه‌گذاری، یکی از اولین پیشگامان سرمایه‌گذاری در بیت کوین و بطور کلی دارایی‌های دیجیتال است. از نوامبر سال ۲۰۲۰، دارایی‌های تحت مدیریت CoinShares شامل ۶۹،۷۳۰ بیت است. سرمایه‌گذاری CoinShares اگرچه تقریبا به اندازه نیم خزانه قوی Grayscale قابل توجه نیست، اما بیش از ۰.۳٪ از منابع موجود بیت کوین در گردش را شامل می‌شود. این شرکت در چند موقعیت مختلف اشاره داشته است که همچنان علاقه‌مند به سرمایه گذاری بر روی بیت کوین است. بیشتر بدانید.

نتیجه‌گیری

حتی با افت شدید و نوسانات اخیر بیت کوین، بسیاری از موسسات و تحلیل‌گران معتبر و حتی تعداد قابل توجهی از بانک‌‎ها نظر به سرمایه گذاری بر روی بیت کوین دارند و همگی بر این باورند که قیمت این ارز دیجیتال و به طبع دیگر ارزهای دیجیتال به شدت افزایش خواهد یافت. بسیاری معتقدند که این رمزارز به زودی کاملا جایگرین ارزهای فیات خواهد شد و سیستم بانکداری حاضر را تغییر خواهد داد. در حال حاضر قیمت بیت کوین در بازه ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار در حال نوسان است و تا حد زیادی به دلیل وجود نقدینگی در بازار کنترل شده است، اما اینکه آینده این ارزهای دیجیتال و اثر آن‌ها واقعا چه خواهد بود مسئله‌ای است که تنها با گذر زمان مشخص می‌شود.

سرمایه گذاری روی بیت کوین

اطلاعات در سایت قرار داده شده است.

سرمایه گذاری در بیت کوین چیست

اطلاعات در سایت قرار داده شده است.

نحوه سرمایه گذاری روی بیت کوین

اطلاعات در سایت قرار داده شده است.

سرمایه گذاری در بیت کوین در ایران

اطلاعات در سایت قرار داده شده است.

آیا سرمایه گذاری در بیت کوین درست است

اطلاعات در سایت قرار داده شده است.

آموزش سرمایه گذاری در بیت کوین

اطلاعات در سایت قرار داده شده است.

طریقه سرمایه گذاری در بیت کوین

اطلاعات در سایت قرار داده شده است.

سرمایه گذاری در استخراج بیت کوین

اطلاعات در سایت قرار داده شده است.

VIP