هند حساب های رمزارز را زیر نظر می گیرد

بانک های کشور هند سرمایه گذاران بازار رمز ارز او را زیر نظر گرفتند. سرمایه گذاران باید اطلاعاتی درباره فعالیت های خود را در اختیار این بانک ها قرار دهند. حساب های رمزارز باید همه چیز را درباره خطرات احتمالی در خصوص از دست دادن دارایی را با بانک در میان بگذارند.

سرمایه گذاران و معامله گران بازار رمز ارز در کشور هند اقامت دارند اکنون جزو اولین گروهی هستند که خطرات ناشی از نظارت بانک های دولتی را تجربه می کنند.

قوانین کشور هند درخصوص رمزارز

مجلس هند در حال حاضر محدودیت هایی را برای استفاده از رمز ارز در این کشور اعمال کرده است. منتقد بازار رمزارز هند این اقدام دولت را مشابه با ممنوعیت استفاده از اینترنت برای ۵ سال می داند.

 روزنامه تایمز اقتصادی در این باره می نویسد مشتریان بانک های خصوصی در هند در سال جاری اخطارهایی را دریافت کردند. این بانک ها عبارت هستند از بانک HDFC، HSBC و City.

این بانک از مشتریان خواستند که تمام اطلاعات تراکنش هایی که در بازار رمز ارز انجام دادند را به صورت شفاف در اختیار بانک بگذارند. برخی از بانک ها از مشتریان خود خواستند که با مراجعه حضوری آنها را در شفاف سازی تراکنش ها یاری کنند. اگر مشتریان از ارائه این اطلاعات احتمال مسدود شدن حساب و یا به تعلیق درآمدن آن وجود دارد. در یکی از نامه هایی که از سوی بانک برای مشتریان ارسال شده است می خوانیم:

به منظور اجرای قوانین ونیازمند بررسی دقیق تراکنش های انجام شده از این حساب هسیتم. هدف از این کار بررسی دقیق حساب دارندگان و معامله کنندگان رمز ارزهایی مانند بیت کوین است.

 محدودیت حساب های رمزارز در هند

دادگاه مرکزی هند در سال ۲۰۲۰ قانونی مبنی بر اینکه بانک ها اجازه ارائه خدمات به معامله گران که در زمینه رمز است فعالیت دارند را وضع کرد. 

انتظار می رود که مجلس هند قوانین و لایحه های جدیدی را برای محدودیت فعالیت حساب های رمزارز در این کشور اعمال کند. هواداران و فعالان بازار رمز ارز در این کشور با این اقدام دولت مخالفت کردند. آنها بر این باورند که به منظور توسعه و گسترش بخش فناوری در گرو استفاده از رمزارز است. برای پیشرفت کشور باید استفاده و انجام معاملات در بازار رمز ارز به سادگی امکان پذیر باشد. این هواداران بر این باورند که دولت باید در جهت مخالف حرکت کند.

بانک ها از سوی دیگر حساب های رمزارز مشتریانی که زمینه رمزرز فعالیت داشته اند را مسدود کرده اند.

هند تنها کشوری نیست که در این زمینه دست به کار شده است. در تاریخ ۵ فوریه بانک مرکزی نیجریه نیز وارد عمل شد. این بانک انجام تراکنش ها و خدمات رمز ارز در بازارهای رمز ارز را ممنوع کرد. به این ترتیب هر کدام از حساب هایی که گونه ای با این تراکنش را در ارتباط بوده اند مسدود می شوند.

بانک HSBC در کشور آمریکا به تازگی از پذیرش تراکنش های رمز خودداری کرده است. یک بانک بریتانیایی نیز استفاده از رمز ارزها را ممنون کرده است.

 تجربیات سرمایه گذاران و حساب های رمزارز

 یک سرمایه گذار کهنه کار بیت کوین که در انگلستان سکونت دارد در گفتگو با کنترل گفته است که بانک های بزرگ در سراسر اروپا فاصله خود با معامله گران رمز ارز را افزایش می دهند. این سرمایه گذار ترجیح می دهد که هویت خود را پنهان نگه دارد. او در ادامه صحبت های خود به این نکته اشاره کرده که:

بسیاری از کسانی که برای افتتاح کردن به دلیل مشارکت در بازار و رمز ارز قادر به افتتاح حساب در این بانک ها نبودند.

وی همچنین افزود به دنبال بانک جدیدی بودم که با رویکرد روشنفکرانی به دنیای رمز ارز نگاه کند. اما با یک دیوار مستحکم روبه رو شدم. او در ادامه به این نکته اشاره کرد که تراکنش شش رقمی را در بانک اچ اس بی سی بدون مشکل انجام داده است.

به نظر می رسد که بانک ها و قوانین سرسختانه خود را برای حساب هایی جدید و افراد تازه وارد اعمال می کنند.در تایید صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که اگر از قبل در بازار رمز ارز مشارکت داشته و به این نکته اشاره نکنید بانک با شما مشکلی نخواهد داشت. اما اگر در این باره سوال کنید پاسخ بانک به شما منفی است.

 در آخر

 سرمایه گذاری در بازار بیت کوین هر روز با استقبال بیشتری روبه رو می شود. از سوی این سمت حاکمیت مرکزی بانک را به خطر انداخته است. به همین دلیل در بسیاری از کشورها قوانین سرسخت آنی برای محدود کردن تراکنش های رمز ارز اعمار شده است. همین امر نشان می دهد که بازار رمزارز روز به روز محبوب تر از روز قبل می شود. 

 با افزایش پذیرش و رمز ارز از سوی مردم بر ارزش و محبوبیت این ارزش ها افزوده می شود. بنابراین اگر به دنبال یک سرمایه گذاری درخشان برای آینده دارایی های خود هستید، فرصت سرمایه گذاری در بازار رمز ارز را از دست ندهید. پیش از سرمایه گذاری قوانین را به دقت بررسی کنید. با رعایت ضوابط و قواعد و با انجام احراز هویت خرید بیت کوین را از صرافی های معتبر در داخل ایران خریداری کنید. برای خرید بیت کوین و دیگر رمز ارزها با ما در رمز ارز مارکت در تماس باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/indian-banks-put-crypto-traders-accounts-under-the-microscope