دلایل سرمایه گذاری در ICO چیست؟ توضیح کامل

عرضه اولیه سکه یا همان ICO در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ موج جدیدی از شیوه‌های نوین سرمایه‌گذاری را به راه انداخت، اگرچه علاقه به سرمایه گذاری در ICO در حال کاهش است، اما هنوز دلایلی وجود دارد که باید به سرمایه‌گذاری در این حوزه فکر کنید.

دلایل اصلی سرمایه گذاری در ICO

سود و فرصت شرکت در پروژه های بلند پروازانه از دلایل اصلی سرمایه گذاری در ICO است.

برای مقایسه، حمایت از پروژه سرمایه‌گذاری گسترده، اساساً به معنای اهدای پول است و در یک عرضه عمومی اولیه (IPO)، روش سنتی جذب سرمایه در بورس اوراق بهادار ، یک سرمایه‌گذار سهام یک شرکت را می‌گیرد که دارای حق رأی و حق سود سهام است.

مطالب دیگر را بخوانید

در یک ICO، سرمای‌ گذاران توکن‌هایی را دریافت می‌کنند که ممکن است مزایای مختلفی به آن‌ها ارائه دهد. آن‌ها انتظار دارند پروژه‌ای که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند موفق شود و ارزش آن افزایش یابد. به عنوان مثال پروژه بلاکچین اتریوم در سال ۲۰۱۴ با فروش اتر سکه خود به قیمت ۰.۴۰ دلار ۱۸ میلیون دلار بیت کوین جمع کرد. در دسامبر ۲۰۱۷ قیمت اتر در حدود ۷۵۰ دلار بود. به عبارت دیگر، اگر در طول ICO در سال ۲۰۱۴،  100 دلار سکه اتر خریداری کرده بودید، ارزش سرمایه گذاری شما در دسامبر ۲۰۱۷ بیش از ۱۸۷،۰۰۰ دلار بود.

مزایای سرمایه‌گذاری در عرضه اولیه سکه

افزایش ارزش اما تنها مزیتی نیست که یک سرمایه‌گذار ICO انتظار دارد. همانطور که توسط Smith+Crown، یک شرکت تحقیقاتی متخصص در زمینه بلاکچین و سرمایه‌گذاری رمزنگاری توضیح داده شده است، توکن‌ها به طور کلی حقوق مختلفی به دارندگان خود می‌دهند.این حقوق می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • حقوق پرداخت، جایی که توکن تنها وسیله پرداخت برای یک سیستم عامل یا سرویس است.
  • حقوق دسترسی، در مواردی که توکن برای استفاده از سیستم عامل مورد نیاز است.
  • حقوق سود یا حق الزحمه، جایی که دارندگان توکن بخشی از درآمد یا سود را بدست می‌آورند.
  • حقوق مشارکت، جایی که دارندگان توکن مجاز به نقشی در حفظ شبکه هستند که شامل ایجاد بلوک برای بلاکچین نیست.
  • حق ایجاد بلوک، جایی که توکن‌ها تعیین می‌کنند چه کسی بلاکچین پروژه را ایمن می‌کند.
  • حقوق حاکمیت، جایی که دارندگان توکن می‌توانند بر ویژگی‌های پروژه، سمت‌گیری، پروتکل و موارد دیگر تأثیر بگذارند.

اینکه چه حقوقی با توکن‌های خاص ICO وجود دارد باید در وب سایت یا سفید چاپ ICO مشخص شود.

در هر صورت، امیدوارم که این مقاله به سوال شما “چرا باید در ICO سرمایه‌گذاری کنم” پاسخ دهد اگر می‌خواهید در مورد سرمایه‌گذاری ICO بیشتر بدانید، سایر راهنماها و اخبار مربوط به ICO را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید

Comments (0)
Add Comment