احتمال افزایش سرمایه گذاری شرکت ها در بیت کوین

به احتمال زیاد در شرایط فعلی بسیاری از شرکت های آمریکایی بحث‌هایی را به بررسی جوانب سرمایه گذاری شرکت ها در بیت کوین اختصاص داده‌اند. چراکه تورم روز به روز در حال افزایش است و این شرکت ها نگران کاهش ارزش دلار هستند.

تعداد شرکت هایی که در فهرست درآمد فصل اول سال ۲۰۲۱ از اصطلاح تورم استفاده کردند به ۴۷ عدد می رسد. بر اساس اطلاعات به دست آمده از FactSet در روز دوشنبه این تعداد بالاترین حد خود رسیده است. تعداد شرکت های درج شده در این فهرست به بالاترین حد در ۱۰ سال گذشته رسیده است.

 در اوایل ماه آوریل آماری از سوی دولت آمریکا منتشر شد. در این آمار شاخص قیمت تولید کننده افزایش ۴.۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته را نشان می داد. این میزان بالاترین میزان شاخص قیمت تولیدکننده از سپتامبر سال ۲۰۱۱ است.

سرمایه گذاری شرکت ها در بیت کوین بی مورد است شرایط موقتی است!

سخنگوی بانک فدرال رزرو بار دیگر به این نکته اشاره کرده است که تورم فعلی و شاخص قیمت مصرف کننده موقت هستند. اما بحث های متفاوتی در حوزه تجارت وجود دارد که نشان می دهد سنگینی بار قیمت محصولات بر دوش مصرف کنندگان خواهد افتاد.

 در همین حال شرکت های بسیاری به دنبال راهی برای حفاظت از دارایی نقدی خود هستند. آنها می خواهند به دنبال انتشار بسته حمایتی شش تریلیون دلاری از سوی دولت آمریکا و کاهش ارزش دلار راهکار کارآمدی را انتخاب کنند. این بسته حمایتی در راستای کاهش تاثیرات منفی اقتصادی شیوع بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

در آگوست سال ۲۰۲۰ شرکت میکرواستراتژی سر تیتر خبرها شد. شرکت میکرواستراتژی در این تاریخ اعلام کرد که برای نخستین بار بیت کوین را به سبب سرمایه خود افزوده است. مدیرعامل شرکت میکرواستراتژی مایکل سیلور در حال حاضر هزار بیت کوین به ارزش ۵ میلیارد دلار را در اختیار دارد. قیمت دارایی های او از ماه آگوست سال ۲۰۲۰ تاکنون ۵ برابر افزایش داشته است.

سرمایه گذاری شرکت ها در بیت کوین ؛ تسلا

شرکت تسلا روز دوشنبه اعلام کرد که ۲۷۲ میلیون دلار بیت کوین را به فروش رسانده است. این میزان بیت کوین تنها ۱۰ درصد از میزان اندوخته این شرکت در بیت کوین را تشکیل می دهد. بر اساس گزارش های به دست آمده از سود شرکت تسلا در فصل اول سال ۲۰۲۱ این شرکت تولیدکننده خودروهای الکترونیکی ۱۰۱ میلیون دلار سود خالص را از فروش بیت کوین به دست آورده است.

شرکت تسلا اولین بار در ماه فوریه خبر خرید بیت کوین را منتشر کرد. این شرکت در آن زمان اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار را ستصرف خرید بیت‌کوین کرده است. 

 با توجه به اینکه در بازه زمانی کوتاه مدت همچنان شاهد افزایش تورم خواهیم بود، شرکت های بسیاری در فکر تبدیل دارایی‌های نقدی خود به بیت کوین هستند. اما اتخاذ چنین رویکردی از سوی شرکت‌ها کاملاً برخلاف اظهارنظرهای بانک فدرال در ماه فوریه است.

پیش از این در ماه مارس مدیر ارشد سرمایه گذاری شرکت مدیریت سرمایه Soros اعلام کرد با توجه به کاهش ارزش دلار بیت‌کوین دیگر یک دارایی ماورا طبیعی و توهمی نیست.

 در آخر

 در شش ماه گذشته شاهد سرمایه گذاری شرکت ها در بیت کوین بوده‌ایم. شرکت هایی مانند میکرواستراتژی و تسلا بیت کوین را به عنوان یک دارایی ارزشمند برای مقابله با تورم و کاهش ارزش دلار انتخاب کردند. در ادامه شرکت پی پال و ویزا مشارکت حایرا بازار بیت کوین در نظر گرفتند.

 اکنون با انتشار خبر بسته حمایتی شش تریلیون دلاری از سوی دولت آمریکا شرکت‌های بسیاری در فکر سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین هستند. آنها نگران کاهش ارزش دلار و به خطر افتادن دارایی‌های نقدی خود هستند. افزایش علاقه موسسات سرمایه گذاری و شرکت های آمریکایی به سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز منجر به افزایش قیمت این بازار و کاهش موجودی خواهد شد. نظرات خود را در مورد پیش‌بینی روند صعودی بازار بیت کوین را با ما در رمزارز مارکت در میان بگذارید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/possible-bitcoin-treasury-adoption-as-more-companies-cite-inflation-concerns

Comments (0)
Add Comment