جی پی مورگان سرمایه گذار; موسسات با این قیمت تمایلی به بیت کوین ندارند

جی پی مورگان سرمایه گذار بازار گاوی برای بیت کوین نمی‌بیند. او با توجه به نوسانات قیمت بیت کوین و نسبت این رمز ارز با طلا آینده درخشانی را در آینده ای نزدیک برای ین ارز دیجیتال در نظر نمی‌گیرد.

روند نزولی بیت کوین به عقیده جی پی مورگان سرمایه گذار

بیت کوین روز سه شنبه، نتوانست سطح مقاومت ۳۵ هزار دلاری را بشکند. با توجه به این موضوع جی پی مورگان انتظار دارد یک حرکت نزولی کلی در بیت کوین به وجود آید. او بر این باور است که بر اساس نسبت نوسانات بیت کوین و طلا، این رمز ارز یک روند نزولی کلی را زیر سطح بحرانی قیمت تجربه خواهد کرد.

روز چهارشنبه یادداشتی برای سرمایه‌گذاران ارسال شد. در این یادداشت جی پی مورگان سرمایه گذار، جزئیات دلیل خود مبنی بر پیش‌بینی سقوط قیمت بیت کوین را بیان کرد. وی اذعان داشت که ارزش بیت کوین در یک دوره متوسط بین ۲۳ هزار دلار و ۳۵ هزار دلار خواهد بود. غول بانکی قبلاً تصویر ۱۴۰ هزار دلاری را برای قیمت بیت کوین در نظر گرفته بود. البته دستیابی به این قیمت زمانی محقق می‌شود که رمز ارزها با نوسانات قیمت طلا مطابقت داشته باشند.

طبق یادداشت جی پی مورگان سرمایه گذار، این پیش‌بینی قابل قبول و مستند نیست. او پیش بینی کرده بود که “همگرایی کامل یا همسان سازی نوسانات و تخصیص‌ها بین طلا و بیت کوین دور از انتظار است.”

تمایل کم سرمایه گذاران به خرید بیت کوین

جی پی مورگان در یادداشت خود به ممنوعیت عملیات استخراج بیت کوین در کشور چین نیز اشاره کرد. وی بیان کرد که این ممنوعیت در میان مدت تاثیرات مثبتی روی بیت کوین خواهد گذاشت. “علت این کار این است که تغییر مسیر سهم چین در بیت کوین را سرعت ببخشیم. این کار خود باعث کاهش تمرکز حداکثری بر روی این رمز ارز می‌شود.”

شرکت مایکرو استراتژی (MicroStrategy) قصد دارد که بیت کوین را با این افت قیمت در کف خریداری کند. برخی از موسسات نیز این اقدام مایکرواستراتژی را مورد تمجید قرار دادند و به آن پیوستند. جی پی مورگان سرمایه گذار بیان کرد که “در ۱۹ می بازار کریپتوکارنسی سقوط کرد. بعد از این سقوط، قیمت بیت کوین همچنان روند نزولی خود را ادامه می‌دهد. این بازار خرسی بیت کوین حتی با توقف ورود طلای فیزیکی به صندوق ETF نیز ادامه داشت.”

وی در ادامه افزود:

این نشان می‌دهد که سرمایه گذاران نهادی تمایل کمی برای خرید بیت کوین دارند. این سرمایه گذاران کسانی هستند که تمایل به سرمایه‌گذاری از طریق راه‌های قانونی مانند صندوق های بیت کوین عمومی یا بیت کوین‌های آتی CME علاقه دارند.

نوسانات بازار بیت کوین

در دیگر سخنان خود جی پی مورگان سرمایه گذار بیان کرد که عامل دیگری برای جلوگیری از بروز بازار گاوی در قیمت بیت کوین وجود دارد. علت این کار پایان دوره شش ماهه اعمال قفل برای صندوق‌های گری اسکیل ( Grayscale) بود. این صندوق‌ها در دسامبر و ژانویه تقریبا حدود ۴ میلیارد دلار سرمایه در جریان داشتند. همانطور که کوین تلگراف (Cointelegraph) گزارش داده بود، در ۱۹ جولای شاهد بزرگترین روز فعال سازی خواهیم بود. در این روز ۱۶ هزار بیت کوین به ارزش ۶۲۷ میلیون دلار آزاد می‌شود.

به دنبال بالاترین سطح قیمت بیت کوین در ماه آوریل، بیت کوین در طی چند هفته گذشته بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار معامله شده است. داده‌های مهمی در مورد قیمت بیت کوین توسط (Cointelegraph Markets Pro) و (TradingView) منتشر شده است. طبق این داده‌ها بیت کوین بین ۳۰ و ۴۰ هزار دلار نوسان قیمت داشت. بعد از آن، تا مرز ۲۹ هزار دلار سقوط کرد. سپس این رمز ارز، در روز سه شنبه روند صعودی را پیش گرفت و تا ۳۴ هزار دلار افزایش پیدا کرد.

در آخر

جی پی مورگان سرمایه گذار یکی از شخصیت‌های برجسته سرمایه گذاری در کشور ایالات متحده آمریکا است. او بر این باور است که بیت کوین روند نزولی خود را ادامه می‌دهد. وی بیان کرد که یکی از علت‌های این روند نزولی نسبت قیمت بیت کوین و طلا است. او دلیل دیگر بروز بازار گاوی در بیت کوین را پایان دوره ۶ ماهه گری اسکیل می‌داند. اگر بیت کوین‌های صندوق گری اسکیل وارد بازار شوند مسلماً شاهد کاهش شدید قیمت بیت کوین خواهیم بود. آیا روند نوزلی بیت کوین ادامه دار خواهد بود؟ نوسانات قیمت بیت کوین تا کی ادامه خواهد داشت؟ پیش‌بینی قیمت بیت کوین توسط جی پی مورگان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

https://cointelegraph.com/news/institutions-have-no-appetite-for-bitcoin-at-this-price-level-jpmorgan

Comments (0)
Add Comment