Keep Network چیست و چگونه کار می‌کند؟ جزییات کامل

Keep Network یک لایه حفظ حریم خصوصی برای بلاکچین ها است که به کاربران و برنامه های کاربردی اجازه می‌دهد داده ها را به صورت خصوصی ذخیره کنند. Keep Network پلی بین دنیای بلاکچین های عمومی و داده های خصوصی ایجاد می‌کند. این شبکه از محفظه هایی خارج از برنامه برای نگهداری داده های خصوصی به نام keeps استفاده می‌کند. Keep Network به طور تصادفی به بعضی از افراد شرکت کننده در سیستم که به آنها signers گفته می‌شود، keeps هایی اختصاص می‌دهد که به آنها در حفظ و مدیریت اطلاعاتشان کمک می‌کند. برای درک بهتر اینکه هدف Keep Network چیست و چه کاربردی دارد، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

هدف Keep Network

Keep Network در سال ۲۰۱۷ توسط مت لوونگو و کوربین پون تاسیس شد که هر دو قبلاً Fold را که یک برنامه خرید بیت کوین بود راه اندازی کردند. این دو در حالی که روی Fold کار می‌کردند متوجه شدند که نیاز به ابزارهای بهتر برای حفظ حریم خصوصی برای Ethereum وجود دارد. بنابراین، مت و کوربن تصمیم گرفتند تا یک لایه حفاظتی جدید ایجاد کنند که به برنامه های مبتنی بر بلاکچین امکان ذخیره و دسترسی به اطلاعات خصوصی را می‌دهد. Keep Network دارای محفظه های خارج از زنجیره ای برای داده های خصوصی است که به قرارداد های هوشمند اجازه می‌دهد تا با این داده ها در تعامل باشند در حالی که هدف آنها حفظ شفافیت و قابلیت کنترل معاملات است. Keep Network داده های خصوصی را رمزگذاری کرده و از طریق محاسبه چند جانبه (sMPC) از آنها محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید

وجه تمایز و کاربرد Keep Network:

ممکن است به ذهن افراد خطور کند که کاربرد Keep Network چیست؟ اولین مورد استفاده Keep، در اپلیکیشن tBTC است. tBTC به عنوان یک پل اعتماد حداقل بین بلاکچین های بیت کوین و Ethereum عمل می‌کند. Keep Network مبادله و ذخیره سازی بیت کوین را توکن های tBTC سازگار با اتریوم تسهیل می‌کند تا دارندگان بیت کوین بتوانند به بخش مالی غیر متمرکز اتریوم (DeFi) دسترسی پیدا کنند. توکن اختصاصی KEEP در پروتکل Keep Network ارائه شده و از تمام برنامه های ساخته شده در آن پشتیبانی می‌کند. این پروژه open-source است و توسط گروههایی از جمله Keep ، Summa و Cross-Chain Group پشتیبانی می‌شود.

قیمت روز Keep Network و صرافی های آن:

قیمت Keep Network همراه با تحولات بازار در حال تغییر است اما در حال حاضر قیمت آن در حدود ۰.۳۰۶۱۲۹  دلار امریکا و حجم معاملات آنها در ۲۴ ساعت ۶۹۹,۱۷۹   دلار است. جایگاه Keep Network در رتبه بند جهانی CoinMarketCap در رتبه ۲۴۸ قرار دارد و دارای سقف بازار ۶۶,۴۰۵,۱۵۵  دلار است.

بهترین صرافی های Keep Network در حال حاضر عبارتند از: Kraken، MXC.COM، Hoo، Uniswap (V2) و Bilaxy.

مطالب دیگر را بخوانید

Comments (0)
Add Comment