بررسی کیف پول سخت‌افزاری KeepKey در ۲۰۲۰

مشخصات کیف پول سخت‌افزاری KeepKey چیست؟

مشخصات کیف پول سخت‌افزاری KeepKey بدین شرح اند:
ابعاد (به سانتی‌متر): ۳/۸ × ۹/۳ × ۱/۲
وزن: ۵۴ گرم
نوع صفحه: OLED
ورودی: یک دکمه
اتصال: میکرو USB
باتری: ندارد
سیستم عامل: رایانه‌های ۶۴ بیتی (ویندوز ۸+، ۱۰.۸+ macOS و لینوکس) و گوشی‌های هوشمند اندروید
تعداد کوین‌ها و توکن‌های پشتیبانی‌شده: بیشتر از ۴۰
لینک گیت‌هاب: https://github.com/keepkey/

چه چیزهایی همراه کیف پول سخت‌افزاری KeepKey دریافت خواهید کرد؟

به همراه KeepKey، یک کابل USB با پوشش نایلونی و یک کارت بکاپ ریکاوری هم دریافت خواهید کرد.

بررسی کیف پول KeepKey

کیف پول KeepKey طراحی کارامدی دارد و از آلومینیوم آنودایز شده در ساخت رویه‌ی پشتی آن استفاده شده است. این ویژگی باعث می‌شود این کیف پول به راحتی قابل جابجایی باشد.

یکی از نوآوری‌های KeepKey این است که برنامه‌نویسی نیتیو با پلتفرمی تحت وب برای خرید و فروش با نام ShapeShift دارد. با اینکه KeepKey زیرساختی قوی با ShapeShift ایجاد کرده است، می‌توانید با نرم‌افزارهای دیگر هم از آن استفاده کنید.

عملیات نصب اولیه این کیف پول راحت و آسان است. طی آزمایشات کمی با قابلیت اتصال این دستگاه به ShapeShift مشکل داشتیم. اتصال دستگاه مدام قطع می‌شد اما پس از چندبار خاموش و روشن کردن دستگاه مشکل رفع شد.

با اینکه زیرساخت پایه ای کیف پول KeepKey با ShapeShift از ویژگی‌های مهم آن است، نقاط ضعفی هم دارد. اگر مایلید دارایی‌هایی در ShapeShift خریداری کنید، باید برای خود حساب کاربری بسازید و تاییدیه KYC بگیرید. با این حال اگر می‌خواهید به تبادل رمزارز بپردازید، فقط کافیست یک حساب کاربری با ایمیل خود بسازید. اگر تمایل ندارید حساب ShapeShift داشته باشید، می‌توانید یا از اکستنشن مرورگر KeepKey Client برای کارهای معمولی استفاده کنید یا از نرم‌افزارهای کیف پول رمز ارزی دیگر بهره گیرید.

نقاط قوت و ضعف KeepKey

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • امکان جابجایی

نقاط ضعف

  • برای استفاده از ShapeShift باید حساب کاربری بسازید.
  • پشتیبانی آن از تلفن همراه محدود است.
  • نسبت به رقبای خود تعداد کوین‌های کمتری را پشتیبانی می‌کند.

قیمت KeepKey

KeepKey در ژانویه ۲۰۲۰ به قیمت ۴۹ دلار فروخته می‌شد.

بهتر است کیف پول‌های سخت‌افزاری را همیشه از خود تولید کننده تهیه کنیم. و یا در ایران از شرکت رمز ارز مارکت که وارد کننده اصلی آن از اروپا به ایران است خریداری گردد. خرید کیف پول‌های سخت‌افزاری دست دوم خطر هک شدن کلیدهای شخصی را افزایش می‌دهد. هنگام خرید دستگاه از ShapeShift یک بسته‌بندی هولوگرامی هم مشاهده خواهید کرد.

سخن آخر

KeepKey نوعی کیف پول سخت‌افزاری است که توسط شرکتی با همین نام ساخته شده است. مالکیت این کیف پول را پلتفرم خرید و فروش آنلاینی به نام ShapeShift در سال ۲۰۱۷ به دست گرفت. مهم‌ترین ویژگی KeepKey این است که با ShapeShift ساختاری یکپارچه دارد. بنابراین کسانی که نمی‌خواهند از ShapeShift استفاده کنند بهتر است به دنبال کیف پول‌های سخت‌افزاری دیگری باشند.

به طور خلاصه، KeepKey کیف پولی با طراحی زیبا و کارامدی است که محدودیت‌های کاربردی دارد، ولی برای تازه کارها مفید است.

Comments (0)
Add Comment