سخت گیری کره در تبادلات ارزهای دیجیتال

سخت گیری های جدیدی برای تبادلات ارزهای دیجیتال در کره جنوبی اعمال می شود. بانک های این کشور مشتری های بیت کوین را در زمره مشتریان ریسک دار قرار می دهند.

کمیسیون خدمات مالی کره یا FSC قوانین جدیدی را تنظیم کرد که بر ۶۰ مورد از تبادلات ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارد. بر اساس شبکه خبری تایمز کره (Korea Times) مقررات جدیدی که در روز یکشنبه اعلام شده نظارت بر تراکنش های دیجیتال را بیشتر می کند. همچنین این قانون ورود شماره شناسایی افراد را ضروری می کند.

تا به حال در کره  تنها ۴ نوع از بزرگترین تراکنش های دیجیتال به حساب های حقیقی مورد تایید بانک احتیاج داشت. FSC اعلام کرد درخواست های زیادی را از سوی مشتریان مبنی بر افزایش نظارت ها دریافت کرده است.

از تاریخ ۲۴ سپتامبر تمامی افراد موظف اند برای تبادلات ارزهای دیجیتال مجوز دریافت کنند. پس از ثبت درخواست دریافت مجوز و بررسی آن تمام فعالیت های درخواست دهندگان به مدت سه ماه مورد نظارت قرار خواهد گرفت. همچنین از ایجاد حساب های کاربری تقلبی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

پیرو این قانون بانک ها از ارائه خدمات به مشتریانی که این مجوز را نداشته باشند خودداری خواهند کرد. همینطور تبادلات ارزهای دیجیتال در صورتی که حجم بالایی داشته باشند و یا به دلایلی مشکوک باشند گزارش خواهند شد.

درخواست تجدید نظر در قوانین تبادلات ارزهای دیجیتال

فدارسیون بانک های کره و موسسات تبلیغاتی وام دهنده درخواست تجدید نظر خود مبنی بر کاهش مسئولیت هایشان در مورد جرائم اقتصادی در مبادلات رمزارز ها را به FSC فرستاده اند. بعضی از موسسات نگران این هستند که بررسی و پذیرش یک رمزارز خاص به عنوان نوعی پایه اعتماد از سوی سرمایه گذاران تلقی شود. یک موسسه صنعتی گفته است:

بانک ها مدام مجبور می شوند که مسئولیت واقعی بودن نام های حساب ها بپذیرند. در حالی که عادلانه است اگر برخی مصونیت ها بخصوص در مورد معاملات سنگین در نظر گرفته شود.

این تنها بانک ها نیستند که در مورد تغییرات ایجاد شده در قوانین این حوزه معترض هستند. در هفته های اخیر، صرافی های کوچک و متوسط در کره جنوبی نگرانی های خود را در جلسه ای با قانون گذاران اقتصادی بیان کردند. آنها تاکید کردند که سرویس های هزینه بر بانکی مشارکت را برای تجارت های کوچک بسیار دشوار کرده است.

در آخر

افزایش نگرانی ها در کره جنوبی در مورد مسئولیت حساب های دیجیتال سرانجام به اعمال محدودیت های جدید در این حوزه منجر شده است. این محدودیت ها هرچند موافقانی دارند اما بانک ها نگران سخت شدن سرمایه گذاری برای تجارت های کوچک هستند. آنها درخواست تجدید نظر خود را به فدراسیون بانک های کره ارائه کرده اند. به نظر می رسد طی هفته های آتی مجادلات بر سر این قوانین در کره بالا بگیرد.

با تصویب قوانین جدید در کره آیا قیمت بیت کوین تغییری خواهد کرد؟

تبادلات ارزهای دیجیتال دقیقا با چه محدودیت هایی روبه رو خواهد شد؟

در رمزارز مارکت از آخرین تحولات قوانین مربوط به تبادلات ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

https://cointelegraph.com/news/korean-banks-will-need-to-classify-crypto-exchange-clients-as-high-risk

Comments (0)
Add Comment