معرفی پردرآمدترین آلت کوین‌های هفته‌ی گذشته در بین ۱۰۰ رمزارز برتر

هفته‌ی گذشته، یکی از زمان‌های بسیار پر فراز و نشیب در بازار رمزارزها بوده است. با افزایش بیت کوین و اتریوم، شاهد افزایش قیمت بسیاری از آلت کوین‌ها نیز بودیم و این موضوع نشان‌دهنده‌ی این است که بیت کوین هنوز هم تاثیرگذارترین رمزارز در بازار است و تغییرات قیمت آن، باعث تغییر و تحول در کل بازار و درگیر رمزارزها می‌شود. تغییرات بیت کوین، برخی رمزارزها را به پردرآمدترین آلت کوین‌های هفته‌ی گذشته تبدیل کرد.

با بسته شدن بازار رمزارزها در هفته‌ی گذشته، شاهد افزایش قیمت جدید اتریوم به بیشترین حد خود تا به حال بودیم و قیمت بیت کوین هم دوباره بالاتر از ۴۰ هزار دلار افزایش داشت، در این میان شاهد باران آلت کوین‌هایی بودیم که به دنبال افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم، دچار روند صعودی بودند. در این هفته ارزش کل پروتکل‌های DeFi از ۳۴ میلیارد دلار فراتر رفت و این اعداد بسیار باورنکردنی بود. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی پردرآمدترین آلت کوین‌های هفته‌ی گذشته در بین ۱۰۰ رمزارز برتر می‌پردازیم و ۵ آلت کوین پردرآمد را معرفی می‌کنیم.

پردرآمدترین آلت کوین‌های هفته‌ی گذشته

در هفته‌ی گذشته، ارزش کل دارایی‌های رمزارزهای پایه به ۱.۲ تریلیون دلار رسیده است. Maker (MKR) ، UMA (UMA) ، 0x (ZRX) ، NEXO (NEXO) و PancakeSwap (CAKE) پردرآمدترین آلت کوین‌های هفته‌ی گذشته بودند. در طول هفته، بسیاری از آلت کوین‌ها با بالا رفتن قیمت آلت کوین پیشروی بازار یعنی Ethereum (ETH) به بیش از ۱۷۰۰ دلار، قیمت‌های بالای خود در گذشته را زنده کردند. این افزایش قیمت در رمزارزها، بیشتر در میان توکن‌های DeFi دیده می‌شود. در میان ۱۰۰ ارز رمزپایه برتر از نظر حجم سرمایه موجود در بازار، این ۵ آلت کوین، بیشترین میزان رشد را به خود اختصاص دادند که به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

Maker

Maker یکی از با ارزش‌ترین سکه‌ها در میان تمام رمزارزهای پایه است و همچنین یکی از متفاوت‌ترین آن‌هاست. سکه Maker بخشی از سیستمی است که یکی از پایدارترین رمزارزهای بازار را ایجاد می‌کند. قیمت این stable coin همواره ۱ دلار است.

رمزارز Maker از نظر رتبه بندی ارزش در بازار رمزارزها در رتبه‌ی ۲۵ قرار دارد. این رمزارز در شروع هفته‌ی گذشته، با قیمت ۲۵۸۵ دلار در بازار معامله می‌شد و در طول ۷ روز گذشته ۸۴.۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و از این نظر در لیست پردرآمدترین آلت کوین‌های هفته‌ی گذشته قرار گرفت. Maker دارای سرمایه‌ی بازار به میزان ۲.۳ میلیارد دلار و حجم معاملات روزانه به میزان ۷۹۴.۱ میلیون دلار است. قیمت این آلت کوین در بالاترین حد خود در ۷ روز گذشته به ۳۰۰۰ دلار رسید. ۵ پلتفرم برتر معاملاتی این رمزارز Coinbase ، Binance ، Uniswap ، OKEx ، Bitexen هستند.

UMA (UMA)

اسم رمزارز UMA  مخفف دسترسی جهانی به بازار (universal market access) و پروتکلی است که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های رمزنگاری وثیقه‌ای و سفارشی ایجاد کنند تا بتوانند قیمت هر چیزی را ردیابی کنند. رمز ارز UMA برای پروتکل گاورننس و قیمت‌های اوراکل آن استفاده می‌شود.

رمزارز  UMAاز نظر رتبه بندی ارزش در بازار رمزارزها در رتبه‌ی ۳۶ قرار دارد. این رمزارز در شروع هفته‌ی گذشته، با قیمت ۲۹.۱۵ دلار در بازار معامله می‌شد و در طول ۷ روز گذشته ۱۷۴.۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و از این نظر در لیست پردرآمدترین آلت کوین‌های هفته‌ی گذشته قرار گرفت. UMA دارای سرمایه‌ی بازار به میزان ۱.۶ میلیارد دلار و حجم معاملات روزانه به میزان ۲۰۵.۳ میلیون دلار است. قیمت این آلت کوین در بالاترین حد خود در ۷ روز گذشته به ۳۴.۲ دلار رسید. ۵ پلتفرم برتر معاملاتی این رمزارز Coinbase ، Binance ، Balancer ، Sushiswap ، Huobi هستند.

0x (ZRX)

0x (ZRX)  پروتکلی است که تبادل دارایی‌های مبتنی بر Ethereum را برای مبادلات نظیر به نظیر (P2P) تسهیل می‌کند. این پروتکل که توسط آزمایشگاه‌های 0x  ساخته شده است، به عنوان یک بلوک ساختاری استاندارد و اصلی DeFi، برای هر توسعه دهنده‌ای که نیاز به قابلیت تبادل دارد، عمل می‌کند.

رمزارز  0x (ZRX)  از نظر رتبه بندی ارزش در بازار رمزارزها در رتبه‌ی ۵ قرار دارد. این رمزارز در شروع هفته‌ی گذشته، با قیمت ۱.۴۳ دلار در بازار معامله می‌شد و در طول ۷ روز گذشته ۱۳۸.۸ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و از این نظر در لیست پردرآمدترین آلت کوین‌های هفته‌ی گذشته قرار گرفت. 0x (ZRX) دارای سرمایه‌ی بازار به میزان ۱ میلیارد دلار و حجم معاملات روزانه به میزان ۵۶۷.۴ میلیون دلار است. قیمت این آلت کوین در بالاترین حد خود در ۷ روز گذشته به ۱.۹۵ دلار رسید. ۵ پلتفرم برتر معاملاتی این رمزارز Coinbase ، Binance ، Decoin ، OKEx ، Bitexen هستند. مطالب مرتبط را بخوانید.

NEXO (NEXO)

NEXO (NEXO) یک پلتفرم وام مبتنی بر بلاکچین است که به کاربران وام‌هایی با پشتوانه رمزارز پایه فوری ارائه می‌دهد. کاربران، یک رمزارز مورد قبول این پلتفرم، مانند بیت کوین (BTC) ، اتریوم (ETH) ، Litecoin (LTC) یا XRP (XRP) را به عنوان وثیقه برای دریافت وام در قالب یک ارز فیات یا  stable coinواریز می‌کنند.

رمزارز  NEXO (NEXO)از نظر رتبه بندی ارزش در بازار رمزارزها در رتبه‌ی ۶۲ قرار دارد. این رمزارز در شروع هفته‌ی گذشته، با قیمت ۱.۴۲ دلار در بازار معامله می‌شد و در طول ۷ روز گذشته ۸۴.۸ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و از این نظر در لیست پردرآمدترین آلت کوین‌های هفته‌ی گذشته قرار گرفت. NEXO (NEXO)  دارای سرمایه‌ی بازار به میزان ۷۹۷.۷ میلیون دلار و حجم معاملات روزانه به میزان ۲۶.۱ میلیون دلار است. قیمت این آلت کوین در بالاترین حد خود در ۷ روز گذشته به ۱.۶۸ دلار رسید. ۵ پلتفرم برتر معاملاتی این رمزارز Huobi ، Uniswap ، HitBTC ، Hotbit ، BitMart هستند.

PancakeSwap (CAKE)

توکن CAKE رمزارز گاورننس و بومی Pancakeswap است، این رمزارز بر پایه‌ی مبادلات غیرمتمرکز (DEX) ساخته شده و بر روی زنجیره هوشمند Binance Smart Chain (BSC) قرار دارد. Pancakeswap یک پلتفرم منحصر به فرد را ابداع کرده که به کاربران امکان می‌دهد تمام ویژگی‌های DeFi از جمله مبادله توکن‌ها، استاکینگ، فارمینگ و حتی NFT ها را تجربه کنند (NFTها رمزارزهای پایه‌ای هستند که غیرقابل تقسیم و منحصر به فرد هستند و عمدتا با استفاده از استاندارد توکن ERC-721 بر روی شبکه بلاکچین اتریوم ساخته می‌شوند.)

رمزارز  PancakeSwap (CAKE)از نظر رتبه بندی ارزش در بازار رمزارزها در رتبه‌ی ۹۴ قرار دارد. این رمزارز در شروع هفته‌ی گذشته، با قیمت ۳.۱۳ دلار در بازار معامله می‌شد و در طول ۷ روز گذشته ۱۱۰.۸ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و از این نظر در لیست پردرآمدترین آلت کوین‌های هفته‌ی گذشته قرار گرفت. PancakeSwap (CAKE)  دارای سرمایه‌ی بازار به میزان ۳۵۱.۹ میلیون دلار و حجم معاملات روزانه به میزان ۵۴.۴ میلیون دلار است. قیمت این آلت کوین در بالاترین حد خود در ۷ روز گذشته به ۳.۱۸ دلار رسید. ۵ پلتفرم برتر معاملاتی این رمزارز MXC.COM ، Binance ، BKEX ، Hotbit ، Bithum هستند. بیشتر بدانید.

نتیجه گیری

بازار رمزارزها همواره غیرقابل پیش‌بینی و پر فراز و نشیب است. در هفته‌ی گذشته، شاهد تحولات بسیار زیادی در بازار رمزارزها بودیم و بیشتر این تحولات ناشی از افزایش قیمت بیت کوین بود. این افزایش قیمت در سکه بیت کوین باعث شد تا برخی رمزارزها به پردرآمدترین آلت کوین‌های هفته‌ی گذشته تبدیل شوند. اما همیشه باید در نظر داشته باشید که این سرمایه‌گذاری در این بازار با ریسک و خطر همراه است و روی آن بخشی از دارایی خود سرمایه‌گذاری کنید که توانایی از دست دادن آن را دارید.