ارائه‌ی پشتیبانی Defi از طریق برنامه Ledger Live

امروزه به دلیل افزایش توجه و علاقه‌ی مردم به بازار رمزارزها، شاهد رقابت سنگینی بین ارائه‌دهندگان این خدمات برای جذب کاربران هستیم و می‌بینیم که شرکت‌ها، هر روزه تکنولوژی‌های جدیدی برای خدمات خود ارائه می‌دهند که گزینه‌های بیشتری به کاربران می‌دهد. به تازگی شرکت Ledger که سازنده کیف پول‌های ارز رمزنگاری شده Ledger است، اعلام کرده که امکان دسترسی به صنعت مالی غیرمتمرکز (DeFi) را از طریق برنامه Ledger Live که در تلفن همراه موجود است را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی این اتفاق و مزایای آن می‌پردازیم.

پشتیبانی از برنامه Ledger Live  برای کاربران

طبق بیانیه Ledger، برنامه Ledger Live  که هفته‌ی جاری بروز می‌شود، به کاربران کیف پول Ledger امکان می‌دهد تا از طریق ادغام با پروتکل منبع باز WalletConnect به برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) متصل شوند. طبق گفته این شرکت تاکنون دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز مانند Uniswap ، KyberSwap ، ۱inch ، Curve و Binance DEX فقط برای کاربران نسخه‌های دسکتاپ این برنامه امکان پذیر بود.

علاوه بر این، کاربران Ledger Live اکنون می‌توانند بدون استفاده از دروازه‌های خارجی و کیف پول‌های اتریوم مبتنی بر مرورگر، از دستگاه‌های خود برای مدیریت معاملات استفاده کنند. این شرکت اعلام کرد: “پس از بروزرسانی، کاربران این برنامه قادر به تعامل با هر برنامه DEFI غیرمتمرکز، با پشتیبانی از اتصال WALLETCON هستند که مستقیماً در دستگاه تلفن همراه آن‌ها موجود است و به سادگی با اسکن کد DAPP QR قابل اتصال خواهد بود.”

مزایای برنامه Ledger Live

این شرکت مزایای تکنولوژی جدیدش را معرفی کرده که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  1. قابلیت خرید رمزارز

 با استفاده از این برنامه شما به راحتی و بدون واسطه می‌توانید رمزارز مورد نظر خود را در برنامه Ledger Live خریداری کنید. با انجام این کار، شما مالک واقعی دارایی‌های خود خواهید بود، به این معنی که دیگر صرافی‌ها نقش بانک را در حفظ دارایی شما ایفا نمی‌کنند و شما خودتان حافظ و مالک سرمایه‌تان خواهید بود. علاوه بر این، ریسک هک شدن و یا ورشکستگی صرافی‌ها، که دارایی شما را همواره تهدید می‌کند را کاهش می‌دهید.

همچنین در رابطه با صرافی‌ها، هر بار که شما می‌خواهید با رمزارز خود معامله انجام دهید، اساساً از صرافی برای دسترسی به آن‌ها اجازه می‌خواهید، دقیقا مانند یک بانک که باید منتظر بمانید تا درخواست شما پردازش و تأیید شود. به عبارت ساده‌تر شما روی دارایی خود کنترل ندارید.

برای خرید رمزارز در این برنامه، کافی است رمزارز مورد علاقه خود را از بین Bitcoin، Ethereum، Bitcoin Cash یا Dash انتخاب کنید و آن را با استفاده از کارت اعتباری یا انتقال بانکی خریداری کنید. هنگامی که رمزارز مورد علاقه خود را از طریق این برنامه خریداری کردید، بلافاصله برای ایمنی بیشتر، به کیف پول سخت افزاری شما ارسال می‌شود. از طریق کیف پول سخت افزاری Ledger شما بلافاصله مسئولیت رمزارز خود را بر عهده خواهید گرفت و از این بابت امنیت دارایی شما حفظ می‌شود.

  • همه‌جا همراه شماست

با کیف پول‌های سخت افزاری این شرکت می‌توانید رمز عبور خود را به راحتی مدیریت کنید. Ledger Nano X یک دستگاه ایمن شده است که با بلوتوث کار می‌کند و کلیدهای خصوصی شما را ذخیره می‌کند. علاوه بر این، کلیدهای خصوصی که به دارایی‌های رمزنگاری تازه دریافت شده شما دسترسی دارند، بلافاصله پس از نهایی شدن خرید، در حالت آفلاین نگه داشته می‌شوند. پس از اتمام معامله، رمزارزهای پایه شما از طریق امنیت کیف پول سخت افزاری شما ایمن نگه داشته می‌شوند.

 برای این کار کافی است دستگاه خود را به برنامه Ledger Live Mobile متصل کرده و مدیریت دارایی‌های رمزنگاری خود را در حین معاملات به دست بگیرید. اگر Ledger Nano S دارید، می‌توانید کیف پول سخت افزاری خود را از طریق کابل OTG به تلفن هوشمند Android متصل کنید تا دارایی‌های خود را در همه جا امن و مدیریت کنید. مطالب مرتبط را بخوانید.

  • بدون محدودیت

احساس محدودیت نکنید! همانطور که برنامه Ledger Live به شما این فرصت را می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از رمزارزهای پایه را جمع آوری کنید، شما این امکان را دارید که توکن‌های ERC-20 خود را مستقیماً از این برنامه مدیریت کنید. شما به راحتی می‌توانید دارایی‌های خود را از طریق یک برنامه واحد چه در تلفن هوشمند باشد و چه در رایانه، مدیریت کنید. ۲۶ سکه و بیش از ۱۵۰۰ توکن از جمله ERC-20 در برنامه Ledger live قابل کنترل است و این تعداد همچنان در حال افزایش است. برای اطلاع از این سکه‌ها و توکن‌ها، باید به لیست دارایی‌های پشتیبانی شده مراجعه کنید.

  • دارایی‌های خود را رشد دهید

شما می‌توانید با قرار دادن مستقیم رمزارز Tezos در برنامه Live Ledger، پاداش استاکینگ را بدون انجام کاری کسب کنید. در این برنامه، استاکینگ رمزارز برای همه‌ی افراد قابل دسترس است. این فرآیند در ۳ مرحله ساده قابل انجام است، برای این کار باید همانند قرار دادن پول در حساب پس انداز بانکی خود، رمزارزهای Tezos ، Tron و Cosmos را که در برنامه‌ی Ledger Live در دسترس هستند را خریداری کرده و در حساب خود قرار دهید. این رمزارزها به کاربران اجازه می‌دهند تا پاداش استاکینگ دریافت کنند.

  • کیف پولی برای همه

شما این امکان را دارید تا چندین کیف پول را به طور همزمان در برنامه Ledger Live ایجاد کنید.  شما می‌توانید چندین کیف پول، که هر کدام از آن‌ها با هدف خاص خود ایجاد شده‌اند را مستقیماً در برنامه Ledger Live ایجاد کنید و به عنوان مثال، یک کیف پول برای پس‌انداز خود و یک کیف پول دیگر برای معاملات خود تهیه کنید. یا با استفاده از این ویژگی، برای والدین خود یک کیف پول درست کرده و به آن‌ها اجازه دهید مقداری سرمایه در ارزهای رمزنگاری شده داشته باشند. این کار به شما کمک می‌کند که دارایی‌ها و توکن‌های خود را سازماندهی کنید.

  • پنهان کردن توکن‌ها

این شرکت گزینه پنهان کردن توکن‌ها را در برنامه Ledger Live ایجاد کرده است. این گرینه به شما کمک می‌کند تا یک نمای کلی و بهتر از دارایی‌های خود ایجاد کنید و مواردی را که برایتان دارای اهمیت بیشتری هستند را برجسته کنید. برای انجام این کار باید یک دکمه سوئیچ ساده را فشار دهید و در این حالت دیگر توکن‌ها در کیف پول شما قابل مشاهده نیستند. دارایی‌های از کیف پول شما حذف نمی‌شوند اما به سادگی نیز نشان داده نمی‌شوند.

  • ارسال معاملات

کاربران می‌توانند تمام معاملات انجام شده با استفاده از Ledger Live را با نمای کلی از تاریخچه عملکرد خود ارسال کنند. به نظر نمی‌رسد این ویژگی، قابلیتی باشد که استفاده‌ی زیادی از آن داشته باشید، ولی به عنوان مثال به شما کمک می‌کند تا مالیات خود را پرداخت کنید. هر کسی که ارز رمزنگاری دارد، باید در پرداخت مالیات خود پاسخگو باشد و این گزینه کار شما را آسان‌تر می‌کند.

  • خود را در برابر هکرها ایمن کنید

هکرها هر روز پیشرفته‌تر شده و روش‌های جدیدی برای دستیابی به اطلاعات خصوصی شما پیدا می‌کنند. بسیاری از مردم تا زمانی که هک نشوند این تهدید را برای خود جدی نمی‌دانند و این زمانیست که دیگر دیر شده است. هدف و ماموریت مهم در Ledger، تأمین امنیت دارایی‌های دیجیتال مهم افراد، چه مربوط به دارایی‌های رمزنگاری و چه مربوط به دسترسی به حساب‌های خصوصی افراد از طریق U2F باشد، است. با استفاده از این برنامه اختصاصی، می‌توانید از ایمیل‌ها، حساب‌ها و … محافظت کرده، خود را ایمن کنید و هک نشوید!

نتیجه گیری

شرکت Ledger از غول‌های ارائه‌دهنده خدمات رمزارزهاست و بخاطر کیف پول‌های بی‌نظیرش، شهرت دارد. این شرکت با ارائه‌ی این تکنولوژی جدید، مزایای زیادی در اختیار کاربران خود قرار داده است. برنامه Ledger Live یک محصول عالی و رایگان برای کاربران Ledger است که فقط به امنیت، قابلیت و راحتی استفاده از دستگاه‌های Ledger می‌افزاید. ویژگی‌های موجود در این برنامه، این واقعیت را تقویت می‌کنند که کیف پول سخت افزاری Ledger برای هر سرمایه‌گذار یا علاقه‌مند به بازار ارزهای رمزنگاری شده، ضروری هستند. بیشتر بدانید.

 علاوه بر این، استفاده از این برنامه باعث می‌شود که شما برای خرید رمزارزها نیازی به خرید از صرافی نداشته باشید و همچنین دارایی خود را در صرافی‌ها نگه ندارید و خودتان مالک آن‌ها باشید. اگر از سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها هستید و به تکنولوژی و همچنین امنیت بیشتر دارایی‌های خود اهمیت می‌دهید، این برنامه گزینه‌ی مناسبی برای شماست.