بررسی کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S در ۲۰۲۰

مشخصات کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S چیست؟

مشخصات کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S بدین شرح اند:
وزن: ۱۶/۲ گرم
نوع صفحه: OLED
ورودی: دو دکمه
اتصال: کابلی (میکرو USB)
باتری: ندارد
سیستم عامل: ۱) رایانه‌های ۶۴ بیتی (ویندوز ۸+، ۱۰.۸+ macOS و لینوکس)، به غیر از پردازشگرهای ARM
۲) تلفن‌های هوشمند با اندروید ۷ به بالا
تعداد کوین‌ها و توکن‌های پشتیبانی‌شده: بیشتر از ۱۲۰۰
لینک گیت‌هاب: https://github.com/LedgerHQ

چه چیزهایی همراه کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S دریافت خواهید کرد؟

به همراه Ledger Nano S، یک کابل USB و سه صفحه برای ریکاوری اطلاعات هم دریافت خواهید کرد.

بررسی کیف پول Ledger Nano S

Ledger Nano S نوعی دستگاه جمع‌ و جور است که به راحتی در جیب جا می‌شود. طراحی آن به نحوی است که به فلش مموری‌های معمولی شباهت دارد. عملیات نصب اولیه آنقدر ساده و راحت است که حتی برای تازه واردان هم آسان است.

یکی از ساده‌ترین راه‌های مدیریت دارایی‌های رمز ارزی روی دستگاه Ledger از طریق Ledger Live انجام می‌شود. این برنامه هم برای موبایل و هم رایانه موجود است. البته برنامه موبایل آن فقط برای گوشی‌های اندروید است. برای اتصال باید از یک کابل OTG استفاده کرد که در یک طرفش پورت میکرو USB و در طرف دیگر پورت معمولی USB قرار دارد.

Ledger Live تمام عملکردهای استاندارد و اساسی مورد نیاز را فراهم می‌کند، مانند بررسی میزان دارایی یا خرید و فروش دارایی‌ها. البته ویژگی‌های پیشرفته‌ی دیگری هم دارد، مانند تراکنش‌های SegWit، یکپارچه‌سازی تبادلات، و قابلیت صدور کلید عمومی (xpub). در عین اینکه می‌توانید بسیاری از دارایی‌ها را در خود Ledger Live مدیریت کنید، بعضی از کوین‌ها به نرم‌افزارهای دیگر کیف پول نیاز دارند.

یکی از نقاط ضعف Ledger Nano S این است که حافظه کمی دارد. اگر بخواهید با رمز ارز تراکنشی انجام دهید باید برنامه‌ای خاص را برای این کار نصب کنید. چون هر کوین به برنامه‌ی جداگانه‌ای نیاز دارد، فقط می‌توانید فقط چند برنامه‌ی معدود را همزمان نصب کنید. همچنین باید توجه داشت که با پاک کردن بنامه کلیدها و سرمایه‌هایتان از دست نمی‌روند. اما دیگر نمی‌توانید با آن اکانت تراکنش انجام دهید مگر اینکه دوباره آن برنامه را نصب کنید.

نقاط قوت و ضعف Ledger Nano S

نقاط قوت

  • تمام بلاکچین‌های مهم و تعداد زیادی از توکن‌ها را پشتیبانی می‌کند.
  • استفاده از آن آسان است.
  • اضافه کردن کوین‌ها راحت و سریع صورت می‌گیرد.
  • از چندین زبان پشتیبانی می‌کند.
  • قیمت ارزانی دارد.
  • Ledger شرکتی است با ساختاری خوب که از سال ۲۰۱۴ مشغول به کار است.

نقاط ضعف

  • قابلیت نصب فقط چند عدد برنامه را به طور همزمان دارد.
  • نسبت به Ledger Nano X با تلفن‌های هوشمند سازگاری کمتری دارد.

قیمت Ledger Nano S

Ledger Nano S در ژانویه ۲۰۲۰ به قیمت ۵۹ دلار فروخته می‌شد.

بهتر است کیف پول‌های سخت‌افزاری را همیشه از خود تولید کننده تهیه کنیم. و یا در ایران از شرکت رمز ارز مارکت که وارد کننده اصلی آن از اروپا به ایران است خریداری گردد. خرید کیف پول‌های سخت‌افزاری دست دوم خطر هک شدن کلیدهای شخصی را افزایش می‌دهد.

سخن آخر

Ledger Nano S یکی از موفق‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است زیرا قیمت ارزانی دارد و استفاده از آن آسان است. نسخه‌ی جدید آن، Ledger Nano X ویژگی‌های بیشتری دارد اما قیمت آن به نسبت بیشتر است. Ledger Nano S با قابلیت‌های امنیتی خود که از سوی Ledger تامین می‌شود، همچنان گزینه‌ای ارزان و مناسب است.

به طور خلاصه، Ledger Nano S برای کسانی که می‌خواهند پورتفوی خود را با کیف پول سخت‌افزاری ساده‌ اما ارزانی تکمیل کنند انتخابی مناسب است.

Comments (0)
Add Comment